F
Fleur de la Cour
Vieras
meinaan tuo äitienpäivä.. Mä olen varsin vaivautunut taasen. Olen omasta lapsuudestani tottunut, että äitienpäivän idea oli siinä kun kävimme omin käsin poimimassa valkovuokot, teimme salaa leivonnaisia ja keitimme aamulla kahvit. Äidillä on aina tässä äitienpäivän kynnyksellä synttärit joten lahjoihin ei tuhlattu synttärilahjan lisäksi mitään, muuten vaan huomioitiin erikseen äitienpäivä. Nykyään kun joudun tässä anopin vaikutusalueessa elämään niin en voi käsittää kun tuo nainen pyytää mieheltään äitienpäivälahjaksi tolkuttoman kalliita asioita ja kaiken lisäksi saakin ne vielä. Mies kysyi minulta nytkin, että sano mitä haluat äitienpäivälahjaksi niin mä käyn sen sit ostamassa. Vastasin, että en mä halua sit yhtään mitään jos se noin pitää olla, mä sain just vähän aikaa sitten mieheltä lahjaksi polkupyörän joten voi sanoa äidilleen, että se oli mun lahja kun se kysyy mitä mulle on ostettu, oikeasti en tarvitse kuin uuden deodorantin ja senkin voin ostaa itse jos sellaista haluan. Useimmiten mä olen äitienpäivänä töissä, nyt jostain kumman syystä osui vapaa joten mulle parasta on kun joku keittää sen aamukahvin. Ihmeen turha päivä tuo, ja auta armias mikä parkuna täälläkin taas ensi sunnuntaina kun toiveet ei täytykään.. Mä en odota mitään, paitsi tuota kahvia ja sen saan toki muinakin vapaapäiväaamuinani jonkun mulle keittämään.. Miksi äitiyttä pitää korottaa jonnekin jollakin juhlalla?