Yks tyhmä laihdutuskyssä... (vauvakuume asiaa myöskin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa kuumeilija ;)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa kuumeilija ;)

Vieras
Elikkäs homman nimi on seuraavanlainen: mulla ylipainoa n. 20kg. Tarkoitus oli nyt aloittaa painonpudotus, mut samaan aikaan pätkähti päälle HILLITÖN vauvakuume. Ylipainoa on samanverran tai hieman vähemmän kuin edellisten raskauksien alkaessa.
Mietin nyt että kumpaa "urakkaa" tässä siirtäis, painonpudotusta vai vauvaprojektia?
Jos nyt pudotan painoa ton 20kg, voihan olla että sama urakka, tosin pienemmässä mittakaavassa toivon mukaan, on edessä vauvan synnyttyä.
Toisaalta, ylipaino ei mun kohdalla ainakaan ole vaikeuttanu raskaaksi tuloa, kaikki raskaudet tärpänneet eka kierrosta, ja painoa tullu jokaisen raskauden aikana kaikkiaan n.10kg.
Tämmönen "ongelma" nyt tällä kertaa, heittäkääs kommenttia mikä ois järkevintä tässä tilanteessa. =)

5% painosta pois vastaa hormonikuuria. Eli laihduttaisin nyt ja jos sattus plussa tulemaan, jatkaisin maltillista syömistä esim. diabetes-ruokavalion mukaan. Ois helppo ja keveä olla vauvan kanssa ja synnytyskin voi olla helpompi, jos painoa pois

Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Mie keskittyisin elämäntaparemonttiin ja samalla yrittäsin niitä lapsia. En niinkään alkas laihuttaan, mutta yrittäsin syödä terveellisemmin ja liikkua enempi.

Tässähän sais niinsanotusti kaks kärpästä yhellä iskulla. ;)

Laihduta ensin, joudut muuten sokeritesteihin ja muuhun tarkkailuun vaikka omasta mielestäsi ilman vaivoja ja vaaroja selviäisitkin! (Mulla noi toimenpiteet jo alle 10 kg:n ylipainolla.)

Itsellä samat mietteet. Oon nyt sitä päättänyt alkaa terveellisesti pudottamaan painoa (jos se vain putois) ja samalla yrittään vauvaa. Terveitä elämäntapoja voi pitää yllä koko raskausajan ja jos siinä sivussa paino putoo, niin se on sit plussaa. Toivottavasti näin ei ainakaan tulisi sitten niitä raskauskiloja niin paljoa (ainoastaan mitä vauvan mukana oikeasti tulee). Sit ei ois synnytyksen jälkeen niin kauhea urakka. :D

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
5% painosta pois vastaa hormonikuuria. Eli laihduttaisin nyt ja jos sattus plussa tulemaan, jatkaisin maltillista syömistä esim. diabetes-ruokavalion mukaan. Ois helppo ja keveä olla vauvan kanssa ja synnytyskin voi olla helpompi, jos painoa pois

Synnytyksissäkään ei ole ongelmia ollu, joten ei tää paino oikeestaan näy saati tunnu muualla kuin vaakassa...
Liikuntaa oon harrastanukin säännöllisesti, syömiset tahtoo vaan olla ongelmakohta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ainokki:
Laihduta ensin, joudut muuten sokeritesteihin ja muuhun tarkkailuun vaikka omasta mielestäsi ilman vaivoja ja vaaroja selviäisitkin! (Mulla noi toimenpiteet jo alle 10 kg:n ylipainolla.)

Sokerirasituskokeet tuttuja aiemmista raskauksista, niissä ei koskaan ole ollu mitään. Eikä ne mua haittaa, siinähän tutkivat. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Synnytyksissäkään ei ole ongelmia ollu, joten ei tää paino oikeestaan näy saati tunnu muualla kuin vaakassa...
Liikuntaa oon harrastanukin säännöllisesti, syömiset tahtoo vaan olla ongelmakohta.

Joo, mutta usko vaan, -20 kg tuntuu kropassas!!!

Kun ylipainoa on enemmän kuin muutama kilo, niin sitä painoa saa pudotettua aika paljon jo ihan pienillä tempuilla. Tee itsellesi muutamia pikkusääntöjä, kuten että ostat kaupasta vihanneksia niin, että niitä on aina saatavilla kun tekee mieli napostella jotain.. älä osta herkkuja kaupasta ollenkaan.. kun niitä herkkuja ei ole kotona niin niitä on aika vaikea syödäkkään. Sitten ihan kerta tai pari viikossa kun käyt heittämässä reippaan puolen tunnin - tunnin lenkin niin sekin jo varmasti auttaa.. Ei siis kannata alkaa millekkään mega-laihikselle vaai muuta vaan elämäntapoja terveellisempään suuntaan.. Näin ollen ei haittaa vaikka tulisit raskaaksikin... päinvastoin

Haluat vain vauvan? Eikö vois laittaa itsensä kuntoon vaikka vauvaa yrittäskin? Sikiö ottaa kaiken tarvitsemansa, ei se jää mistään paitsi, jos et ihan nälkiinnytä itteäs

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

Joo, mutta usko vaan, -20 kg tuntuu kropassas!!!

Ihan varmasti tuntuu, sitä en epäile yhtään.
Eriasia vaan saanko koskaan tota -20kg poies, se kun ei mikään helppo homma ole.

Mie keskittyisin elämäntaparemonttiin ja samalla yrittäsin niitä lapsia. En niinkään alkas laihuttaan, mutta yrittäsin syödä terveellisemmin ja liikkua enempi.

Jep jep tietenkin. Kaksi hyvää asiaa =) . On aina vähän vaikea tulkita mitä laihuttaminen kellekin tarkottaa. Mulle se tarkottas elämäntaparemonttia, ei mitään kamalia paastoja. Ja sillon se ei kyllä ois pois, jos yrittäs samalla saada lapsia.

Jep jep tietenkin. Kaksi hyvää asiaa =) . On aina vähän vaikea tulkita mitä laihuttaminen kellekin tarkottaa. Mulle se tarkottas elämäntaparemonttia, ei mitään kamalia paastoja. Ja sillon se ei kyllä ois pois, jos yrittäs samalla saada lapsia.

Siis mulle laihtuminen tarkoittaa elintapojen muutosta. Ei mitään kitukuuria. Syödään terveellisesti, paljon kasviksia, hedelmiä yms. ja liikuntaa reippaasti. =)
Ei ehkä tuo laihtuminen ole oikea sana, pitäis mielummin puhua elämäntapojenmuutoksesta, kuvais paremmin. =)

mutta varo ettet laihduta alkuraskaudessa! Eli heti kun tulee plussa testiin nii laihdutus jäähylle, mutta siihen asti kannattaa kyl yirttää saada ylipainoa pois. Laihdutuksesta vapautuu ympäristömyrkkyjä jotka vaikuttavat sikiöön.

niin ja sen vielä lisäisin että kyllä niitä terveellisiä elämäntapoja kannattaa jatkaa raskausaikana, mutta kannattaa olla tarkkana ettei paino silloin putoa

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
mutta varo ettet laihduta alkuraskaudessa! Eli heti kun tulee plussa testiin nii laihdutus jäähylle, mutta siihen asti kannattaa kyl yirttää saada ylipainoa pois. Laihdutuksesta vapautuu ympäristömyrkkyjä jotka vaikuttavat sikiöön.

Tää varmaan koskee niitä kitukuureja, joihin en ole innostunut.
Mut jos syö terveellisesti, ei pitäis sikiölle mitään vaaraa olla, vaikka äidillä paino putoaiskin, vai olenko väärässä?

Yhteistyössä