Yksi ainut virhe ja saat maksaa siitä loppuelämäs

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono ihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono ihminen

Vieras
On tää yhteiskunta kyllä hienosti rakennettu.

Yhden vuokran jättänyt maksamatta 3 vuotta sitten niin nyt ollaan sitten asunnottomia koko perhe (2 aik + 2 lasta). Me ollaan huonoimpia ihmisiä mitä maa päällään kantaa, kaikki nistit ja juopot menee ohi mennen tullen.

Saa nähdä missä asutaan enskuun alussa...

Siis onko vuokra unohtunu maksamatta tahallaan vai vahingossa? Vai mites siis asia oikeasti on`? Miksi vasta nyt "huomataan" tuollainen 3 vuotta sitten tapahtunut asia? Vai oletteko saanut perintätoimistosta kirjeen jo aiemmin, mutta olette laiminlyöneet koko maksun?ei ymmärrä...

Eli ongelma on se, että kun kerran olet ollut rikollinen niin olet sitä aina. On asiat miten paljon hyvänsä muuttunut, ei auta... Anteeksi ei anneta mitään.
Ymmärrän, jos olisin tappanut jonkun mutta tää menee vähän yli...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oltiin nuoria ja tyhmiä silloin, asiasta siis kulunut 3 vuotta, saatiin tuomio ja maksettiin velkamme (jouduttiin siis toki muuttamaan silloisesta asunnosta pois).

Siis täh? Puhut ihan sekavia. Joudutte nytten muuttamaan pois, mutta olittekin jo joutuneet muuttamaan 3 v sitten?

ÖÖÖÖÖ?

Alkuperäinen kirjoittaja Teppana:
Kuulostaa todella oudolle jos tosiaan kyse vain yhdestä vuokrasta.

Yksi vuokra jätetty maksamatta 3 vuotta sitten, saatiin oikeuden tuomio ja muutettiin sukulaisen asuntoon, josta nyt joudutaan muuttamaan, koska hän myy asuntonsa maksaakseen velkansa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja -.:
ja miten tämä liittyy nykyiseen asuntoonne...? ja asunnottomuuteen...

Joudutaan muuttamaan, koska omistaja myi asunnon pois.

Syystä?että ette ole joskus maksaneet yhtä vuokraa, mutta kuitenkin olette jo selvillä kyseisestä vuokrasta?

Eihän sillä 3 v tapahtuneella asialla pitäisi olla mitään tekemistä nykyisen muuton kanssa, jos omistaja myy asunnon pois?

Alkuperäinen kirjoittaja Teppana:
Kuulostaa todella oudolle jos tosiaan kyse vain yhdestä vuokrasta.

Yksi vuokra jätetty maksamatta 3 vuotta sitten, saatiin oikeuden tuomio ja muutettiin sukulaisen asuntoon, josta nyt joudutaan muuttamaan, koska hän myy asuntonsa maksaakseen velkansa pois.

Heh, eli puhut kahdesta eri asiasta. Noilla ei ole MITÄÄN TEKEMISTÄ keskenään :)

Vai oliko ton 3 v sitten maksamatta jääneen tarkoitus kertoa meille, että olette niin tunnollisia että vain kerran on vuokra jäänyt maksamatta, ja sitten noin tunnollisilta ihmisiltä myydään asunto alta? :D

Mä en tajua että miten nuo kaksi asiaa oikeasti liittyy toisiinsa :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja ??????:

Syystä?että ette ole joskus maksaneet yhtä vuokraa, mutta kuitenkin olette jo selvillä kyseisestä vuokrasta?

Eihän sillä 3 v tapahtuneella asialla pitäisi olla mitään tekemistä nykyisen muuton kanssa, jos omistaja myy asunnon pois?

No jos nykyisen asunnon omistaja myy asuntonsa niin me joudutaan muuttamaan eikä saada mistään asuntoa tuon yhden maksamattoman vuokran takia.
Totta helvetissä mä tiedän, että niin ei saa tehdä ja olen siitä rangaistuksen kärsinyt. Mutta jotain kohtuutta mä peräänkuulutan kuitenkin... :(

No eiköhän tuo ole ihan normaali menettely, että kun asunto myydään, vuokralainen joutuu siitä lähtemään. Alatte nyt vaan etsiä uutta asuntoa. Vai eikö kukaan vuokraa teille uutta asuntoa? Luottotietoja ei tarkisteta kuin murto-osassa vuokra-asuntoja.

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Vai oliko ton 3 v sitten maksamatta jääneen tarkoitus kertoa meille, että olette niin tunnollisia että vain kerran on vuokra jäänyt maksamatta, ja sitten noin tunnollisilta ihmisiltä myydään asunto alta? :D

Mä en tajua että miten nuo kaksi asiaa oikeasti liittyy toisiinsa :snotty:

Sinä se olet aina yhtä ystävällinen.

No jos nykyisen asunnon omistaja myy asuntonsa niin me joudutaan muuttamaan eikä saada mistään asuntoa tuon yhden maksamattoman vuokran takia.
Totta helvetissä mä tiedän, että niin ei saa tehdä ja olen siitä rangaistuksen kärsinyt. Mutta jotain kohtuutta mä peräänkuulutan kuitenkin... :(

No ei meilläpäin ainakaan noin tiukkaa ole. Ukon vanhat kaverit maksaa vuokran kun jaksaa, tai ei lainkaan, tai kolme kuukautta myöhässä, muuttavat alvariinsa eikä ole kämpistä ollut pulaa.

Kyllä varmasti saatte, aivan varmasti, jos asia on jo kunnossa. Ja mustalla listallakaan ette enää ole, jos olette saanut jonkun maksuhäiriöjutun, koska sehän kestää 2 v

Niin, ma ainakin ymmarsin asian niin, etta 3 vuotta sitten ap jatti vuokran maksamatta, ja joutui muuttamaan silloisesta asunnosta. Vaikka homma on nyyt hoidettu, on siita merkinta luottotiedoissa tms. Siita huolimatta ap sai vuokrattua yksityiselta asunnon, jonka omistaja nyt myy ja ap joutuu etsimaan uutta kamppaa.. Tuon 3 vuotta sitten maksamatta jatetyn vuokran takia ap ei nyt saa uutta asuntoa mistaan.

Meniko oikein?

Siis joudutte muuttamaan,koska omistaja myi asunnon,sillähän ei ole varsinaisesti mitään tekemistä sen kanssa,että joskus jääny vuokra maksamatta.Uusi omistajahan saattaa haluta asunnon omaan käyttöönsä eikä ole ostanut sitä sijoitusmielessä.

Vai jäikö multa jotain epäselväksi,onko uusi omistaja ostanut asunnon sijoitus mielessä ja häätää teidät siitä silti pois vai haluaako muuttaa asuntoon itse?

Yhteistyössä