Yksi ainut virhe ja saat maksaa siitä loppuelämäs

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono ihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin, ma ainakin ymmarsin asian niin, etta 3 vuotta sitten ap jatti vuokran maksamatta, ja joutui muuttamaan silloisesta asunnosta. Vaikka homma on nyyt hoidettu, on siita merkinta luottotiedoissa tms. Siita huolimatta ap sai vuokrattua yksityiselta asunnon, jonka omistaja nyt myy ja ap joutuu etsimaan uutta kamppaa.. Tuon 3 vuotta sitten maksamatta jatetyn vuokran takia ap ei nyt saa uutta asuntoa mistaan.

Meniko oikein?

siis mä ymmärsin justiin samallai. eli oot oikeessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En varmasti ole ainut ihminen tässä maailmassa, joka on joskus tehnyt jotain väärää?
Yhden vuokran maksamatta jättäminen oli silkkaa typeryyttä ja se siitä. Oli tiukkaa kun aloitin koulun ja se vaan tietoisesti jäi.
En mitenkään vähättele tehdyn vakavuutta, mutta silti pitäis olla jonkinlainen kohtuus.

No mä voin kyllä sanoa, että velkaa löytyy monenmoista, ja aikanaan on tehty moninkertaisesti pahempiakin juttuja kuin jätetty vuokraa maksamatta (senkin olen tehnyt) Ja edelleen asun ihan normaalissa asunnossa, eikä veneen alusta ole ollu toistaiseksi lähelläkään. Ei kannata itsekään jäädä asiaa murehtimaan. Asuntoja voi vuokrata vaikka mistä, paitsi että välitysfirmoilta, niin myös kaupungilta, seurakunnalta, yksityisiltä.. Ja yksityiset jotka vuokraa asuntonsa ilman välitysfirmaa, eivät voi tarkistaa teidän luottotietojanne. Ei muuta ku eteenpäin, älä jää itse asiaa paisuttamaan!

Vuokrahäiriöissä luottomerkintä pysyy neljä vuotta. Jos jostain muusta on mennyt niin vuokranantajia ei kiinnosta mutta jos yksikin vuokra menee ulosottoon niin on todella vaikea saada asuntoa jopa kaupungilta. Pitää todistaa että tapahtuman jälkeen vuokrat on maksettu aina ajallaan ja siltikin kaikki muut menevät jonossa ohi. Sossultakin voi kestää todella kauan ennen kuin asunnon saa. Sen jälkeen kun se neljä vuotta on mennyt ei kuukaan voi enää kieltää asuntoa ainakaan merkinnän takia kun sitä ei enää ole.

Oikeesti ei lapseperhettä hankeen heitetä nyky Suomessa, jos ette saa asunto asiaa kuntoon tuota pikaa, sossuun tieto niin kyllä järjestyy. Tosin ette välttämättä pääse paljo valkkaamaan, mutta katto päänpäälle varmasti löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko palstalaiset oikeesti noin tyhmiä vai ymmärrättekö ap:n tilanteen tahallaan väärin?
mä ainakin ymmärrän tilanteen niin, että se vanha vuokravelkatuomio kummittelee heillä nyt kun joutuvat etsimään uutta asuntoa vuokramarkkinoilta; ja uutta asuntoa pitää etsiä siksi, että asunnon nykyinen omistaja myy ko. asunnon pois, koska hänellä (omistajalla) on omia velkoja jotka pitää maksaa pois.

eli asunnon myynti ja ap:n perheen asunnosta poismuutto EI liity mitenkään siihen vanhaan vuokrahässäkkään. eikö näin ap?

toivottavasti kuitenkin löydätte asunnon.

Iso peesi :o samaa oon miettiny usein että tahalleenko ymmärretään väärin vai ovatko oikeesti noin tyhmiä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja mä en:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Niin, ma ainakin ymmarsin asian niin, etta 3 vuotta sitten ap jatti vuokran maksamatta, ja joutui muuttamaan silloisesta asunnosta. Vaikka homma on nyyt hoidettu, on siita merkinta luottotiedoissa tms. Siita huolimatta ap sai vuokrattua yksityiselta asunnon, jonka omistaja nyt myy ja ap joutuu etsimaan uutta kamppaa.. Tuon 3 vuotta sitten maksamatta jatetyn vuokran takia ap ei nyt saa uutta asuntoa mistaan.

Meniko oikein?

Tätä tässä kaiketi haettiin, mutta en mä ole tommoseen käytäntöön missään törmännyt. Ihan varmasti löytyy asunto. Siis aivan takuulla löytyy.
3v sitten yksi maksamatta jäänyt ja korvattu vuokra EI ole este asunnon saamiselle.

et voi olla noin tyhmä. monessa vuokra-asunnossa on käytössä nykyään jopa takuuvuokrasysteemi. ja luottotiedot tarkistetaan lähes aina. ja moniko haluaa minnekkään pahamaineiseen lähiöön muuttaa.

Mitä se takuuvuokra asunnon SAAMISEEN liittyy??

Mutta se on faktaa, ei suinkaan tyhmyyttä, että Suomessa ei ketään pistetä veneen alle asumaan. Jos ei saa yksityiseltä tai kaupungilta vuokra-asuntoa, niin sossu hankkii. Usko huviksesi vaan :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Suomessa ei yhtäkään perhettä laiteta sillan alle asumaan...
Kaupungin/kunnan vuokra-asunnon saatte aivan varmasti, mutta yksityiseltä ette välttämättä. En minäkään vuokraisi asuntoa sellaiselle, jolla on luottotiedoissa merkintä. Sitä, kauanko merkintä näkyy tiedoissa, en tosin tiedä.

Meilläpäin asia on just toisin päin.Jos luottotiedoissa merkintä,niin kaupunki ei hevillä asuntoa vuokraa,mutta yksityisiltä saatat asunnon vuokralle saadakin.

yksityisiltähän asunnon voi saada. Sitkeästi vaan yrittämään. Itse en kyllä vuokraisi/vuokraa yhdellekään, jolla mitään merkintöjä, koska erittäin huonot kokemukset ja maksamatta edelleenkin liikaa vuokria asunnoissani. Nykyään vuokraan vain firmoille.

Kurja juttu :( Mä peräänkuulutan peruskouluihin pakolliseksi oppiaineeksi taloustaitoa. Ihan käsittämättömän monella nuorella aikuisella ei tunnu olevan hajuakaan, mitä tehdä, jos fyrkat ei kertakaikkiaan riitä. Tekisi mieleni kysyä, missä ovat vanhempien antamat neuvot, mutta en kysy...eiväthän kaikki lapset saa ruokaakaan kotonaan.

Yhteistyössä