Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
:xmas:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:eikö ihmiset tajua, että toi ns. tukilista on yks yleinen vitsi...jopa pitkään ja menestyksekkäästi imettäneet ystäväni naureskelevat koko fanaatikkotouhotukselle.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:eikö ihmiset tajua, että toi ns. tukilista on yks yleinen vitsi...jopa pitkään ja menestyksekkäästi imettäneet ystäväni naureskelevat koko fanaatikkotouhotukselle.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:eikö ihmiset tajua, että toi ns. tukilista on yks yleinen vitsi...jopa pitkään ja menestyksekkäästi imettäneet ystäväni naureskelevat koko fanaatikkotouhotukselle.
Vastasyntyneen suolisto on varsin läpäise-
vä ja suurikokoisetkin molekyylit pääsevät
verenkiertoon.Ensimmäisten kolmen elin-
kuukauden aikana suolisto kolonisoituu
hyödyllisillä mikrobeilla, jotka verhoavat
sen. Samalla suolen läpäisevyys laskee
eli suolisto sulkeutuu. Oikean bakteeri-
kannan muodostuminen suolistoon tässä
vaiheessa on erittäin tärkeää,sillä se tukee
sietokyvyn kehittymistä vähentämällä suo-
len läpäisevyyttä ja sitä kautta ravintoan-
tigeenien pääsyä suolen seinämän läpi ja
immuunivasteen muodostumista niille eli
allergisen reaktion kehittymistä.
- Tiedämme, että allergian riski on
pienempi niillä allergisilla lapsilla, joilla
on runsaasti hyödyllisiä bifido- ja lakto-
bacillus-kantoja. Yleensä allergisilla lap-
silla on näitä kantoja muita vähemmän,
selittääVaarala.
Rintaruokinnalla voidaan tukea erityi-
sesti bifido-kantojen kertymistä suoleen,
sillä äidinmaidossa on ns. prebioottisia
sokereita, jotka edesauttavat näiden bak-
teerien kolonisoitumista.Tästä syystä tut-
kijat suosittelevat pelkkää rintaruokintaa
ensimmäisten elinkuukausien aikana.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En voi uskoa että oli koulutettu imetystukihenkilö, koska jokaisen imetystukihenkilön opetus lähtee siitä, että tärkeintä on lapsen ruokinta - ei se miten lapsi ruokansa saa. Eli vaikka imetystukihenkilöt tsemppaavat ja auttavat onnistuneeseen imetykseen ja kertovat imetyksen hyödyistä niin heidät on koulutettu kuitenkin niin, että tärkeintä on se lapsen ruokinta, vaikka sitten korvikkeella.
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Ai mun kaksi kertaa sairastama imukesolmukesyöpä johtuu siitä, että olen saanut korviketta. Mun äitin olisi varmaan pitänyt jättää mut ruokkimatta, kun en kerran suostunut imemään rintaa.
Kyllä mun tapauksessa suurella todennäköisyydellä sairastumiseen on vaikuttanut Tshernobyl.
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Ai mun kaksi kertaa sairastama imukesolmukesyöpä johtuu siitä, että olen saanut korviketta. Mun äitin olisi varmaan pitänyt jättää mut ruokkimatta, kun en kerran suostunut imemään rintaa.
Kyllä mun tapauksessa suurella todennäköisyydellä sairastumiseen on vaikuttanut Tshernobyl.
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:Hoh hoijaa. Toi on taas imetysfanaatikkojen höpinöitä. Oo ihan huoletta, vauvalla on kaikki hyvin nyt ja tulevaisuudessa, ainakin sen ruuan suhteen. Imetä jos siltä tuntuu, se on tietenkin parasta ruokaa vauvalle mut ei ainoota. Me eletään EU:ssa missä mitään myrkkyjä ei kenellekään saa syöttää.
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Ai mun kaksi kertaa sairastama imukesolmukesyöpä johtuu siitä, että olen saanut korviketta. Mun äitin olisi varmaan pitänyt jättää mut ruokkimatta, kun en kerran suostunut imemään rintaa.
Miksi Tshernobyl?Olitko ollut sielä?
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Ai mun kaksi kertaa sairastama imukesolmukesyöpä johtuu siitä, että olen saanut korviketta. Mun äitin olisi varmaan pitänyt jättää mut ruokkimatta, kun en kerran suostunut imemään rintaa.
Miksi Tshernobyl?Olitko ollut sielä?
Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Ai mun kaksi kertaa sairastama imukesolmukesyöpä johtuu siitä, että olen saanut korviketta. Mun äitin olisi varmaan pitänyt jättää mut ruokkimatta, kun en kerran suostunut imemään rintaa.
Scarlett, älä nyt ota tätä pahalla, mun mielestä sä oot piristävän suorasukainen ja sun juttuja on hauska lukea, mutta välillä ottaa aivoon toi sun tapas vääristää muiden sanomisia ihan päälaelleen.
Kukaan ei todellakaan sanonut että mikään sun elämäs aikana sairastamasi tauti olisi johtunut siitä, että oot saanut korviketta.
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:Alkuperäinen kirjoittaja minä:Mäkin olen kuullu, et lehmänmaitopohjainen korvike voi aiheuttaa laktoosi-intoleranssin jo kerrasta.Sairaaloissa antavat muuta korviketta kuin lehmänmaitopohjaista.Tuskinpa on syytä olla huolissaan vaan jatkaa imetystä ihan normaalista.Hulluksihan sitä tulisi jos kaikkea jää kamalasti miettimään.
Mitähän se muu korvike on? Taysissa esim. annetaan tuttelia jos R1:stä eli luovutettua ei ole.
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:Hoh hoijaa. Toi on taas imetysfanaatikkojen höpinöitä ...
Alkuperäinen kirjoittaja sepalus auki :Entäs kun mulla lääkitys, jonka aikana ei saa imettää? Kuoleeko mun lapsi nyt sitten?
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Mä en kyllä vääristänyt mitään vaan lähinnä ironisesti totesin, että plaa plaa.Kun jauhetaan imetyksen mahtavuudesta eikä tajuta mistään mitään.
Sä tässä nyt vähän vääristelet mun kirjoitusta.
![]()
![]()