Yksi elämä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ideaköyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuinka moni katsoi eilen tuon? Oli taas aika koskettava, mietin vaan kun tämä kyseinen hiv-positiivinen äiti tosiaan pelkäsi lopulta hirveästi tartuttaneensa vauvan että miksi oli pakko saada "oma" lapsi kun tuo hiv riski oli kuitenkin olemassa... ? Vai saakohan Hiv-positiivinen edes muuten adoptoida...? :/

Katsoin. Ei se nainen ole yhtään erilainen hiv-positiivisena: haluaa kokea raskauden, synnytyksen... Ja kaikkihan tarkkaan mietittiin, kuitenkin pelotti. Raskaanahan on muutenkin herkillä. Tasapainoiselta parilta vaikuttivat ja mies tosi hyvältä tyypiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
Kuinka moni katsoi eilen tuon? Oli taas aika koskettava, mietin vaan kun tämä kyseinen hiv-positiivinen äiti tosiaan pelkäsi lopulta hirveästi tartuttaneensa vauvan että miksi oli pakko saada "oma" lapsi kun tuo hiv riski oli kuitenkin olemassa... ? Vai saakohan Hiv-positiivinen edes muuten adoptoida...? :/

Mä katoin ihan lopun, siitä kun he olivat synnyttämässä. Ihmettelin vaan, että miksi synnytti alakautta. Muistaakseni sektiossa on pienempi riski vauvalla saada se tartunta. Korjatkaa jos olen väärässä.

Alkuperäinen kirjoittaja -nanna-:

Mä katoin ihan lopun, siitä kun he olivat synnyttämässä. Ihmettelin vaan, että miksi synnytti alakautta. Muistaakseni sektiossa on pienempi riski vauvalla saada se tartunta. Korjatkaa jos olen väärässä.

Miä ymmärsin niin että lääkäri suositteli alakautta koska äidin viruslukemat olivat pysyneet alhaisina jo pari vuotta ja sektiolla ei olis saavutettu yhtään sen parempaa etua (silloin kun synnytystä suunniteltiin)

Alkuperäinen kirjoittaja -nanna-:

Ohjelmassa lääkäri sanoi, että naisen viruspitoisuudet niin matalat, että sai valita kummalla tavalla synnyttää. Lääkäri painotti sitä, että sektio ei ole riskitön ja turhia leikkauksia kannattaa välttää.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
miten mulla on mielikuva että suomessa ainakin saa positiiviset äidit jonkun lääkkeen jotta lapset syntyvät terveenä?

Annettiin tuollekin vauvalle niitä lääkkeitä syntymän jälkeen ennen kuin tulokset tulivat.

Yhteistyössä