Yksi lapsi kuollut ratsastuskoulun maneesin katon romahdettua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sad"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ainakaan rakennevika, tai jos olisikin syynä niin tulisi todella iso juttu.

"Parikymmentä vuotta toiminut Laukaan Ratsastuskoulu on sivujensa mukaan Suomen Ratsastajainliiton hyväksymä ja valvoma ratsastuskoulu. "

[QUOTE="vieras";28045140]Sitä se teettää kun katolle kerääntyy märkää painavaa lunta. Taas on jätetty huomiotta nuokin asiat. :([/QUOTE]

Keski-Suomessa lumi ei ole nyt kyllä märkää, sitä on paljon, mutta se on yhtä kevyttä höttöä pinnasta pohjaan.

[QUOTE="vieras";28045278]Keski-Suomessa lumi ei ole nyt kyllä märkää, sitä on paljon, mutta se on yhtä kevyttä höttöä pinnasta pohjaan.[/QUOTE]

Puhu mitä puhut mutta painava lumi siinä on syynä.

[QUOTE="vieras";28045269]Ei ainakaan rakennevika, tai jos olisikin syynä niin tulisi todella iso juttu.

"Parikymmentä vuotta toiminut Laukaan Ratsastuskoulu on sivujensa mukaan Suomen Ratsastajainliiton hyväksymä ja valvoma ratsastuskoulu. "[/QUOTE]

Niin?? Mitä Ratsastajainliitolla on tekemistä jonkun maneesin kanssa? Jos firma on rakentanut huonosti rakennuksen niin ei sitä rakennusta joku ratsastusliitto valvo, vaan se valvoo sitä siinä rakennuksessa toimivaa ratsastuskoulua.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Niin?? Mitä Ratsastajainliitolla on tekemistä jonkun maneesin kanssa? Jos firma on rakentanut huonosti rakennuksen niin ei sitä rakennusta joku ratsastusliitto valvo, vaan se valvoo sitä siinä rakennuksessa toimivaa ratsastuskoulua. :D

Saras! Maneesi on toiminut parikymmentä vuotta. Tarkastukset rakennukseen on tehty. En tosiaan tiedä pitääkö sinulle nauraa vai itkeä tyhmyyttäsi.

[QUOTE="vieras";28045302]Paljonko tässä on nyt aihetta nauruun?[/QUOTE]

Itse onnettomuudessa ei ole mitään aihetta nauruun (kyllä sen jokainen tietää) mutta saa sitä vähän hymyillä kun niin tohkeissaan aletaan heti selittää (niinkuin yleensä tällä palstalla tapahtuu).

[QUOTE="vieras";28045320]Saras! Maneesi on toiminut parikymmentä vuotta. Tarkastukset rakennukseen on tehty. En tosiaan tiedä pitääkö sinulle nauraa vai itkeä tyhmyyttäsi.[/QUOTE]

Edelleen kysyn että miten se ratsastusliitto kuuluu jonkin maneesin rakenteiden valvomiseen niinkuin tuo jolle sitä kommentoi väitti? Älä naura ainakaan, se on nyt kielletty...

Edelleen kysyn että miten se ratsastusliitto kuuluu jonkin maneesin rakenteiden valvomiseen niinkuin tuo jolle sitä kommentoi väitti? Älä naura ainakaan, se on nyt kielletty...

Ei minua ole koskaan kuoleman tapaukset naurattanut toisin kuin sinua. Luuletko että liitto hyväksyy autolla ohiajamalla ja vilkaisemalla maneesin erinäköisiin käyttöihin? Tietenkin siihen on tehty tarkastukset voiko palvella siinä käyttötarkoituksessa mihin sitä aiotaan käyttää. Jos et nyt vieläkään tajua niin soita sinne ja kysy. Ei riitä rautalanka enempään, tolloille on turhaa selittää mitään.

[QUOTE="vieras";28045291]Puhu mitä puhut mutta painava lumi siinä on syynä.[/QUOTE]

No aivan varmasti on rakennevika. Ei tänä talvena sellaisia lumimääriä ole, että painomitoitukset olisivat ylittyneet. Eikä se lumen aiheuttama paino kasva, vaikka lumi olisi kosteaa, ei siihen lisää ainetta ilmaannu.

[QUOTE="vieras";28045349]Ei minua ole koskaan kuoleman tapaukset naurattanut toisin kuin sinua. Luuletko että liitto hyväksyy autolla ohiajamalla ja vilkaisemalla maneesin erinäköisiin käyttöihin? Tietenkin siihen on tehty tarkastukset voiko palvella siinä käyttötarkoituksessa mihin sitä aiotaan käyttää. Jos et nyt vieläkään tajua niin soita sinne ja kysy. Ei riitä rautalanka enempään, tolloille on turhaa selittää mitään.[/QUOTE]

Joo ei todella riitä rautalanka jotta se teille riittäisi(se ratsastusliitto ei tee mitään tarkistuslaskelmia siitä että onko rakennuksen rakenteet kunnossa tms. se tarkistaa vain sen että soveltuuko rakennus maneesiksi, ihan sama juttu jos joku sulkapallohalli romahtaa niin ei se palloiluliiton vastuulla ole, vaikka se itse sulkapallohalliyrittäjä palloiluliittoon kuuluisikin)... Ja edelleen, en naura onnettomuudelle vaan ihan muulle asialle.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Joo ei todella riitä rautalanka jotta se teille riittäisi(se ratsastusliitto ei tee mitään tarkistuslaskelmia siitä että onko rakennuksen rakenteet kunnossa tms. se tarkistaa vain sen että soveltuuko rakennus maneesiksi, ihan sama juttu jos joku sulkapallohalli romahtaa niin ei se palloiluliiton vastuulla ole, vaikka se itse sulkapallohalli yrittäjä palloiluliittoon kuuluisikin)... Ja edelleen, en naura onnettomuudelle vaan ihan muulle asialle.

Mautonta se on jokatapauksessa tämmöisessä ketjussa naureskella.

[QUOTE="vieras";28045574]Poistaisit ittes. Pysyvästi, tuonelan maille :([/QUOTE]

Voi voi kun ottaa koville yksi mun kirjoittama hymiö, muuten ei kyllä sitten enää hetkautakaan tähän ketjuun kirjoitetut asiat .. :hug: Vai toi mun korjausko se oli mikä kävi luonnon päälle? Kaikillehan vahinkoja sattuu.

Yhteistyössä