Yksi lapsi riittää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Helena"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Helena"

Vieras
Luin aiempaa ketjua jossa pohdittiin sitä miltä tuntuu kun lapsiluku on täynnä. Monilla oli haikeutta, kaikki olivat vähintään kaksilapsisia. Tunnen itseni kummajaiseksi kun minulle riittää hyvin yksi lapsi, en kaipaa raskausaikaa, enkä vauva-aikaa. Onko meitä muita?;-) Tottakai ihmiset ovat erilaisia ja hyvä niin, mutta kiinnostaa vaan tietää kokeeko joku muu samalla tavalla? Rakastan lastani yli kaiken ja nautin hänen seurastaan, mutta minulle ovat tärkeitä myös omat menot ja se että yhden lapsen voi helpommin jättää hoitoon. Ja yhden kanssa arki on helpommin hallittavaa ja ihanan rauhallista:-) Odotan tulevia vuosia kun saan aina vain enemmän jakaa asioita lapseni kanssa ja keskittyä häneen täysillä. Hoidossa hän ei päiväkodin lisäksi usein ole mutta koen että hänet hyväksytään helpommin hoitoon kuin esim. ystäväni lapset joita on kolme.
Tykkään myös työstäni, mutta se on senverran raskasta että on ihanaa kun kotona on vain yksi lapsi odottamassa huomiota.

Mieki olin ihan tyytyväinen yhden lapsen kanssa monta vuotta ennen ku se vauvakuume sitte iski. Ja nyt tuossa kiljuu tuo maailman ihanin vauva joka jumaloi isosiskoa jo nyt noin pienenä. Ihan mahtavaa kattoa miten hyö viihtyy yhdessä ja omilla menoilla ei vois muuten olla enää vähempää merkitystä. Vaikka kyllä pääsisin oikeestaan niin paljon menemään ku haluan koska iskä on tosi mielellään vauvan kanssa. Yks liikuntaharrastus on missä käyn muutaman kerran viikossa mutta eipä juuri muita menoja. Vaikka vielä oonki nuori ni joku päivähän miustaki aika jättää mutta tytöillä on silti aina toisensa. Että näinki voi käydä. :)

En mäkään varsinaisesti vauvaa kaipaa, vauva-aika on raskasta. Mutta haaveilen kyllä toisesta lapsesta. Ja ehkä kolmannestakin.
Itselle sisarukset on ollu tosi tärkeitä ja haluan, että oma lapsenikin saisi sisaruksia.

Mä olin myös monta vuotta varma, että yksi lapsi riittää. Tämän ainokaisen vauva-aika oli niiiiin raskasta, ei niinkään fyysisesti vaan henkisesti..
Nyt on kuitenkin jonkinnäköinen vauvakuume iskenyt. Esikoinen on 4 ja puoli.

Yhteistyössä