Yksien kuukautisten odottaminen keskenmenon jälkeen? Oletteko noudattaneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvakuuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvakuuume

Vieras
Tk-lääkäri käski odottaa yhdet menkat ennen uutta yritystä, takana alkuraskauden spontaani keskenmeno, johon määrättiin varmuudeksi tyhjennyspillerit vuodon lopulla.

Nyt olisi vuoto loppunut, kroppa ja mieli kunnossa, halut huipussaan...

Onko totta että tk lääkärit suosittelee tuota odotusta vain sen alkuraskauden ultran välttämiseksi? (raskauden kesto helpompi määrittää...) Koska olen kuullut monelta, että yksityisten lääkärit jopa rohkaisee aloittamaan uuden raskauden yrityksen heti kun siltä tuntuu. Ei haluta odottaa vain siksi, että kunta ei halua maksaa varhaisraskauden ultraa. Kuitenkin mentäisiin yksityiselle se tekemään. Luin myös että se olisi ihan vanhentunutta tietoa, että kohtu tarvitsee yhden kierron parantuakseen..

Mielipiteitä/kokemuksia suuntaan tai toiseen?

Me alettiin yrittää heti km jälkeen, mutta ekassa kierrossa ei tärpännyt, menkat tuli. Seuraavasta sitten nappas ja nyt on herra 3kk tuossa vieressä. Mä olen sitä mieltä että elimistö kyllä tietää koska on terveellistä tulla raskaaksi paremmin kuin joku tk-lääkäri.

[QUOTE="vieras.";29505845] Mä olen sitä mieltä että elimistö kyllä tietää koska on terveellistä tulla raskaaksi paremmin kuin joku tk-lääkäri.[/QUOTE]

Näin itsekkin ajattelisin, eikai sinne mikään tartu, jos se ei ole mahdollista. Mutta jos tulisi heti raskaaksi ja perään toinen keskenmeno, vois olla kovat itsesyytökset... Vaikka tod.näk. se olisi vain huonoa tuuria. :)

Itsellä km rv 11+4 ja odotin lääkärin suosituksesta sekä omasta halusta yhdet kuukautiset ennen uutta yritystä. Tärppäsi sitten heti ja kaikki meni hyvin :)

Vaikka aika tuntuikin pitkältä ennen kuin pääsi uudestaan yrittämään raskautta, oli mielestäni tärkeää antaa kropan toipua ja oli käytännössä helpompaa kun oli yhdet kuukautiset välissä.

Mulla oli varhainen keskenmeno ja heti seuraavassa kierrossa toinen. Selvät raskausoireet ja selvä plussa testissä, mutta vuoto alkoi sitten. Sitten pidimme väliä kuukauden ja taas tärppäsi.

Ei varmaankaan ole mitään syytä sille, että pitäisi odotella. Mikään raskauden keston arviointihan se syy ei voi olla, kun on ultrat ym.

Ei odotettu kehotuksesta huolimatta. Mulla oli spontaani alkuraskauden keskenmeno ja ultrassa todettiin kohdun olevan tyhjä. Lääkäri silti suositteli odottamaan kuukautiset, mutta koska en kunnon perusteluita saanut (kun vain tuo ajankohdan selvittäminen) voimakkaiden ovulaatio-oireiden iskettyä päälle päätimme testata ja nyt hän makoilee tuossa lattialla :)

Yhteistyössä