Yksin äidiksi parisuhteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SeireeniZoe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SeireeniZoe

Vieras
Onko ketään joka olisi samojen ajatusten kanssa osaillut? Olen parisuhteessa, jota kumpikaan ei halua lopettaa, yhteinen lapsikin on. Haluan toisen lapsen, sisaruksen ainokaisellemme, mutta mies ei. Vatvoo vaan, taktiikkana kai odottaa että hedelmälliset vuodet loppuu. En halua erota, mutta jos hankin lapsen niin mieshän voi toki erota meistä jos sitä tahtoo... Eikö kuulosta ikävälle? Mutta en nyt tiedä miten muutenkaan asian hoitaisin.

Eikö ois reilumpaa ensiksi erota ja sit vasta lapsonen hankkia?

No kun emme halua erota. Reiluudesta en nyt jaksa edes innostua aiheena, sillä reiluintahan olisi ollut pitää kiinni sovitusta useamman lapsen hankintasuunnitelmasta alun perinkin. Emme ole riidoissa emmekä vihoissa asian suhteen... mietin vain että it's now or never. Teen omat ratkaisuni, hän tehköön sitten omansa. Hän kyllä tietää että lapsen haluan joka tapauksessa.

Kyllä se päätös pitäisi olla yhteinen

Niin minustakin pitäisi, täydellisessä maailmassa. En ajattele vain itseäni vaan myös tuota jo olevaa lasta, kun haluan että hänellä tässä elämässä on joku muukin veriside kuin me... Mutta juu, kyllä tiedän että tämä ei mene niinkuin pitää, miksikäs muutenkaan täällä avautuisin.

Voihan se isä olla toki joku muukin (lahjasolu?) kuin tuo nykyinen haluton mies. Sillä tavalla en ainakaan tulisi syytetyksi mistään isyyteen pakottamisesta. En tiedä johtaisiko se sitten eroon? Vaikea sanoa.

Lahjasolu mitä luultavammin johtaisi erittäin syvään kriisiin. Vai miten itse suhtautuisi jos miehesi hankkisi lapsen jonkun toisen kanssa?

Edes sovitusti avoimen polyamorisessa suhteessä tuollainen tilanne ei olisi mitenkään helppo sulattaa.

Voisit hyvinkin saattaa itsesi tilanteeseen jossa olet kahden lapsen kanssa yksin.

Reilua olisi ainakin varoittaa miestäsi etukäteen , ja tarjota vielä mahdollisuus itse pitää sopimuksesta toisen lapsen hankkimisesta kiinni...

Siis tyyliin sanoilla: Jos en saa spermaa sulta, niin hankin muualta.

Ps. Älä ylläty mustasukkaisuus murhasta.

Tämä on näitä kysymyksiä, joihin jokaisella on jokin vastaus ja todella ikävää jos se vastaus muuttuu ajan mittaan. (siis ihan vain "mut kun mä haluun/en haluu" tyyliin, terveydellisiin seikkoihin ei nyt puututa)

Tilanteessasi voisin itsekin harkita lapsen tekemistä ilman miehen suostumusta. Jos miehelle ei ole tehty vasektomiaa niin keinothan ovat naisella. Jos mies olisi ollut aivan ehdoton niin hän olisi teettänyt vasektomian.

Oletko töissä? Otatko vastuun taloudellisesta tilanteestanen?

Miehet ajattelee asioita usein rationaalisemmin. Toinen lapsi ei välttämättä kiinnosta jos se tarkoittaa aina vaikkapa sen 3 vuoden taloudellista kituuttelua kun äiti kotona.... pahimmillaan kun naisella ei ole työtä mihin palata.

Tämä heittona. Saattaa koskea teitä. Tai ei.