yksin juhlapyhinä, mies lähtee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surkeinta surkeimmalta tuntuu silloin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Hassua!:
Tuollaisessa itsekin eläneenä koen täysin päinvastoin! Tuohan on välittävä, silmiä avaava puheenvuoro, huolenpito ja myös riittävä ravistelu silloin, kun ei uskalla myöntää itselleen sitä, minkä itse kuitenkin jossain tietää... Tuli hyvä mieli sivullisenakin tuosta lämmöstä!

ihan totta tuo ravistelee, mutta entä, jos asia ei olekaan aivan katastrofissa ja olisi haluja parantaa tilanne ja säilyttää perhe ehjänä? Kyllä minä ainakin kärsisin todella paljon, jos kehoittaisin toista eroamaan ja sitten ilmenisi, että puoliso olisi halunnut korjata suhteen ja lapset kärsisivät rikkonaisesta yh elämästä vielä enemmän.

No tuskin sun jorinoitas kukaan vakavasti ottaa. Niin umpisäpäleinen ja umpityhmä kun olet. Sun ei kannattais niin pyöriä täällä, ettet saa liikaa ravistuksia, voi se vähäinenkin tiedon ja taidon muru tippua korvasta ulos.

Ap voisi kertoa miten metsässä olen tunteineni, ihmetyttää, että mielipiteeni parisuhteen pelastamiseksi ovat niin dorkia. Minä olen aivan varma, että he itse eivät tajua tämän keskustelun sisintä.

Yleensäkin elämässään pettyneet ja eroamassa olevat hakevat turvaa toisten samanlaisesta kohtalosta ja jopa kehottavat eroamaan, että saavat kohtalotovereita ja eivät ole itse ainoita, jotka ovat epäonnistuneet. Tällaisen ihmisen motiivit neuvoa toista suoraan sulaan ovat todella törkeitä.

Yleensäkin elämässään pettyneet ja eroamassa olevat hakevat turvaa toisten samanlaisesta kohtalosta ja jopa kehottavat eroamaan, että saavat kohtalotovereita ja eivät ole itse ainoita, jotka ovat epäonnistuneet. Tällaisen ihmisen motiivit neuvoa toista suoraan sulaan ovat todella törkeitä.

Ei kai nyt sentään!

Luepa itse ajatuksella ap:n kirjoitus. Mies toistuvasti rikkoo sovitut asiat lähtemällä yksin muualle juhlimaan vaikka suunnitelmissa on ollut yhteinen juhlapyhä. Myös tuo ikkunan rikkominen suutuspäissään kun viimeisillään raskaana oleva vaimo ei halua lähteä mökille. Tällaistako miestä pitäisi sympata ja ymmärtää?

Kerropa, 'no' minkälaisena miehenä näet ap:n miehen? Kuvittele olevasi naimisissa vastaavasti käyttäytyvän naisen kanssa -kuinka pitkäksi pinnasi mahtaisi venyä? Ap kestänyt tilannetta jo vuosia, luultavasti alistunut ja turtunut asioihin ja mieli alkaa pitämään niitä normaaleina juttuina.

Alkuperäinen kirjoittaja Mutta kun:
ap on jo siellä sulassa, niin eikö sitä saa yrittää nostaa ylös? Sanoa, että poiskin saa tulla, jos kerran tuntuu, että virta vie jo jään alle?

Samaa mieltä. Lisäksi alkoholin väärinkäyttö on mielestäni niitä asiota jotka todellakin oikeuttavat eroamaan.

Kuten "näin täällä taas" kirjoitti, alkoholistiperheen lapset kantavat hirveää taakkaa ja perintöä mukanaan. Kahden aikuisen tilanteessa jokainen voi tosiaan vain omalta kohdaltaan miettiä mitä henkilökohtaisesti on valmis kestämään. Kun lapset ovat kysessä, täytyy asiaa ajatella hiukan laajemminkin.

Vaikea uskoa, että kukaan on niin ykstotinen, että ottaa eron vain ja ainoastan koska elliessä niin kehoitetaan :-P

Kyllä minä näen siinä miehessä todella paljon virheitä ap:n näkemyksen mukaan, mutta jokin vaisto sanoo minulle, että tähän asiaan on jokin muukin selitys, jota edes ap ei vielä ymmärrä.

Sori nyt vaan sun vaistojesi kanssa! Et tunne aapeeta etkä hänen miestänsä, oletukset pitäisivät mielestäni liittyä kerrottuihin faktoihin, ei omassa päässänsä kuviteltuihin asioihin.

Mikä asia voi olla sellainen, jota ap ei ymmärrä? Sekö, että ap on vaaleanpunaiset lasit silmillään mennyt naimisiin piilojuopon kanssa ja nyt kurkistelee kakkuloidensa takaa ja näkee myös mustan ja harmaan eri sävyt joihin ei reagoinut liiton rakastumisvaiheessa ja lasten täyttäessä elämän?

Jaksaisitko sinä moista puolisoa? Entäpä jos hyvä ystävättäresi tai sisaresi olis naimisissa kuvatunkaltaisen miehen kanssa, mikä olisi sinun kantasi asiaan? Ota huomioon, että tilanne on kestänyt jo vuosia ja varmasti on yksi ja toinenkin keskustelu käyty parin välillä.

Miehessä on ehkä myös hyviä puolia, mutta kyllä nuo kuvatut negaatiot ovat niin törkeitä, ettei kenenkään tarvitse alistua moiseen.

[quote="Jos itse olen mukana, hän saattaa tietyssä promilemäärässä muuttua minua kohtaan agressiiviseksi ja julkista konfliktia pelkään kaikista eniten.

[/quote]

Älä ota miehen törkykäytöstä omana häpeänäsi. Päinvastoin -anna muiden nähdä miehesi käytös itseäsi kohtaan. Jospa joku tuttunne saisi miehen pikkuiset siansimmut aukeamaan, edes hiukan.

Jos alkaa saada vaistonvaraisia värähtelyjä täällä esitetyistä kirjoituksista, voi olla että kahdeksan elleissä vietettyä vuotta alkaa painaa päälle ja rankasti...

Alkuperäinen kirjoittaja eräs peräs:
Jos alkaa saada vaistonvaraisia värähtelyjä täällä esitetyistä kirjoituksista, voi olla että kahdeksan elleissä vietettyä vuotta alkaa painaa päälle ja rankasti...

Pitäiskö jo alkaa perumaan edellinen kommenttini?

Alkuperäinen kirjoittaja eri tyyli tänään?:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs peräs:

Pitäiskö jo alkaa perumaan edellinen kommenttini?

Aivan vapaasti. Heti kun minua alkaa kiinnostamaan anonyymien nettineitien mielipiteet hyvässä tai pahassa, joita esitetään vaihtuvien nimimerkkien takaa, vaikka asialla lienee samat henkiliöt....niin otan menolipun Mombasaan.

Täytyy nimittäin todeta, että mitään uskottavuutta ei ole, jos ei ole pokkaa käyttää koko ajan samaa nimimerkkiä ja näin seistä mielipiteidensä ja sanojensa takana.

Kyllä minä näen siinä miehessä todella paljon virheitä ap:n näkemyksen mukaan, mutta jokin vaisto sanoo minulle, että tähän asiaan on jokin muukin selitys, jota edes ap ei vielä ymmärrä.

Oisko ap:n miäs ufojen kaappaama.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
Eri tyyli? Ihan kirjoittelen samalla tyylillä kuin aina, silloin kun kirjoittelen. Niin myös 'eräs peräs' -näin uskon. Omituinen kommentti kaiken kaikkiaan.

Ei ollenkaan omituinen kommentti. Mutta en kerro miksi.