Yksin laivalle lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lotta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lotta"

Vieras
Meillä tukholman risteily ensi viikoksi varattuna, mutta nyt matkaseuramme on sairaana eikä pääse risteilylle mukaan. Olen miettinyt jaksaisinko lähteä sitten yksin 3-v ja 7kk ikäisten lasten kanssa. Onko kenelläkään kokemuksia? Meneekö liian vaikeaksi? Tarkoitus oli tehdä reissu lasten ehdoilla, mutta myös niin että äidilläkin olisi kivaa.

Siljalla jos menette niin kyllä siellä pärjää hyvin yksin lasten kera. Vauvasi on vielä niin pieni et menee liinassa tms. kun kirmaat isomman perässä leikkihuoneessa (sinne ei saa sisälle viedä vaunuja). Ota sandaalit tms.helpot ja nopeat kengät jalkaan laitettavaksi myös itsellesi. Siljalla saa myös hyttiin matkasängyn ja potan pyydettäessä.

Riippuu mikä susta on kivaa. Jos tykkäät istua aamusta iltaan pallomeren laidalla ja leikkihuoneessa niin nautintosi on taattu. Mä en sanottavammin siitä pidä, mut sillon meenkin sillä asenteella et nyt tätä ja aikuisten ristelyllä muuta. Uskoisin et pärjäät, 3v kuitenkin jo leikkii itsekseenkin?

itse olin viime viikonloppuna yssikseen lasten kanssa ruotsinlaivalla, lapset 3 ja 5 vee.
Oltiin mariellalla jossa ainakin sattui olemaan leikkihuoneessa vessa, helpottaa jo aika montaa asiaa ja mikrokin löyty sieltä. plussaa oli, että oli kahvilan vieressä, joten aterioiminenkin onnistu siinä sitten helpommin.
tukholmassa käytiin kävelemässä ja leikkipuistoissa.
ja sitten laivassa lähinnä syötiin, leikittiin leikkihuoneessa ja nukuttiin.
ei nyt ehkä suurinta lomaa, levon kannalta itselleni, mutta lapset diggas ja olihan se kiva astua vaikka vaan valmiiseen pöytäänki joskus. et sinne vaan.

niin. ja saa tuolla vikingilläkin tottakai matkasängyn hyttiin, potan ja ym.
sellanen erillinen laitakin löytyy sänkyihin, meillä isompi nukku yläsängyssä joten sinne laitoin ja pienempi tippuis joka paikasta niin sillekkin alasänkyyn sellasen laitoin.
ja se on kuitenkin aika lyhyt aika minkä siellä joutuu istumaan.
eka iltana laiva lähtee joskus 5-6 välillä, riippuen firmasta.
joten jos pari tuntia lapset leikkii siell, ni sithän se on mentävä jo nukkumaan.
aamulla aamupalat ja leikkimään, 11 nurkilla laiva jo tukholmassa.
sinne jos menee käpsyttelemään, jos sullakin vaikka tuplakärryt niin molemmathan voi nukkua päiksyt siinä jos tarve vaatii.
tai sit nukutte laivassa ja käytte sen jälkeen pienen happihyppelyn vaan maissa.
sit taas syöntiä laivan lähdettyä, leikkiä ja nukkumaan.
ei siinä kauheesti kerkiä kummosiin juttuihin kyllästymään.
ja lasten kanssa niin, tietty lasten ehdoilla mennään.

Jos lähtee reissuun lasten ehdoilla, mutta niin että itselläkin olisi kivaa, niin eikös ainoa vaihtoehto ole silloin mennä lasten ehdoilla ja nauttia siitä lapsen ilosta itsekin? Heti en ainakaan muuta vaihtoehtoa keksi ja laivalla se on noin pienten kanssa sitä että on siellä lasten leikkihuoneessa ja vahtii että lapset saavat leikkiä turvallisesti. Ainakin sesonkiaikana meno voi olla aikamoista kun isommat lapset jyrää pienemmät alleen, mutta arksin voi olla rauhallisempaa.

Mä en viitsis,kun en muutenkaan risteilyistä välitä. Mutta etkohän sinä positiivisella asenteella aika hyvin pärjää,varsinkin jos 3v. ei ole kauhean villi.

Kyllä siellä pärjää kun lähtee lasten ehdoilla ja iloisella mielellä. Mulla on 3 jo isoa lasta mutta ikäeroa heillä mon aina 1v7kk eli 3v 2 kk sisällä on kaikki syntyneet. Ja olen risteillyt paljonkin yksin heidän kanssaan aikanaan. Erottiin kun pienin oli 5kk ja opiskelija oli halvempaa viihdykettä mennä leivalle kun vaikka ravintolaan syömään, kun hytin sai halvalla ja alpset söi buffassa ilmaiseksi, eli minun ruokien hinnalla syötiin. Pallomerta ja lasten touhuja, ajoissa hyttiin, mutta äidille vaihtelua kotiseiniin, valmis ruoka. Tykkäsin.

Minä oon aina pärjännyt hyvin laivalla (ja esim. junassa). Niin 2-vuotiaan kuin vauvan kanssa, 3-vuotiaan ja 1-vuotiaan kanssa, 4 v ja 2 v kanssa, 5 v ja 3 v kanssa....tottakai mä nyt omien lasteni kanssa pärjään :)

Mä kävin 3- ja 5-veen kans. Mä ainaskin tykkäsin. Ainoo mihin olisin kaveria kaivannu, oli taxfreessa käynti: Lapset koski aivan joka ainoaan purkkiin ja puteliin mitä siinä firmassa oli. Yritä siinä ny sit jotain järkevää ostaa :D

Yhteistyössä