Yksin Tallinnaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lomanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lomanen

Vieras
Minulla ois mahdollisuus viettää pikku lomanen ilman lapsia ( tulee tarpeeseen, olen 4 lapsen yh ). Aikaa minulla on vain itseäni varten ruhtinaalliset kolme vuorokautta!
Tallinnassa en ole koskaan käynyt. Mitä siellä voi yksinäinen nainen tehdä, onko hyvä shoppailu paikka, löytyykö esim. kauneushoitoloita?
Mikä ois hyvä hotelli? Niin ja käykö siellä ihan sama valuutta?

Lontootakin haaveilin, matkat vaan ovat heti tuplaten kalliimpia.

Vinkeistä kiitollinen, matkakuumeilija mamma

Itse en lähtisi yksin Tallinnaan, jos olisin yh.

Miettisitkö vaikka Suomesta
Tammisaari
Hanko
-ihania paikkoja näin kesän aikaan...

tässä nettisivu mietinnöille
http://www.paikkaauringossa.fi/etusivu/

Kyllä Tallinnassa kauppoja riittää :)

Ja sinä olisit varmasti ansainnut hemmotteluhoitoja.
Kaikki kaunedenhoitoon liittyvä on huomattavasti edullisempaa kuin Suomessa.

Hierojia, kampaamoita, kauneishoitoloita löyyy pilvin pimein.

Tallinkin hotellit ovat hienoja ja siistejä ja Viru hotelli on varma valinta :)
Siellä on hyvä yöelämä, koska yksin ei kannata hotellia pidemmäksi illalla lähteä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Tammisaari
Hanko

Siis miksi et lähtis? Onko siellä jotenki turvatonta naisen yksin liikkua?

Siis silloin et lähtisi jos olisit yh, mutta muuten kyllä? Mitä se yh siihen vaikuttaa? Tallinna on aika tavallinen kaupunki, vanha kaupunki on ihan hieno. Samoja kauppoja paljon kuin täälläkin, kauneushoitoloita pilvin pimein. Ihan turvallista keskusta-alueella on liikkua. Itse en kyllä Tallinnaan lähtisi vaan jonnekin vähän pidemmälle. Tallinnassa on liikaa öykkäröiviä suomalaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tammisaari
Hanko

Tallinnan kadut ovat turvallisemmat kuin Helsingissä. tosin, hki ja tallinna ovat samalla viivalla jos verrataan melko väkivaltaisena tunnetuun Lontooseen.

Ei Tallinna ole sen pahempi paikka kuin mikään muukaan kun pitää järjen mukana ja käsilaukun hallussansa.

Tallinna on ihana kesäkaupunki. Vanhassa kaupungissa ihania pikkukauppoja, Viru-keskuksessa "pakolliset" kansainväliset ketjut ja edullisia spa-kylpylöitä.

Sinne vaan rentoutumaan ja nauttimaan!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tallinnan kadut ovat turvallisemmat kuin Helsingissä. tosin, hki ja tallinna ovat samalla viivalla jos verrataan melko väkivaltaisena tunnetuun Lontooseen.

Lontoon yössä mulla on turvallisempi olo kuin Helsingissä.

Tammisaari
Hanko

Ne kerrat, milloin olen käynyt Tallinnassa, olen ollut porukassa.
Mitä näitä juttuja kuulee, niin siellä Tallinnassa on sattunut kaikenlaista.

Tietenkin hintataso on halvempaa kuin Suomessa
ja ne hoidot on kyllä hyviä.
Saisitko mitenkään jonkun mukaasi Tallinnaan ?

tarkoitatko tilannetta yökerhoissa, kadulla keskusta-alueella, kadulla downtownin alueella (helsingissä kantakaupunki) kaduilla lähiöissä? tota voi vertailla monella tapaa, mutta tilastoissa ja kokemuksien perusteella lontoo on turvattomampi kuin helsinki.

Tammisaari
Hanko

Ne kerrat, milloin olen käynyt Tallinnassa, olen ollut porukassa.
Mitä näitä juttuja kuulee, niin siellä Tallinnassa on sattunut kaikenlaista.
Kai sitä sattuu kaikenlaista kun kännissä riehutaan. Sitten kirjoitellaan kotona suomessa kuinka vaarallinen pikkukaupunki tallinna on, vaikka itse ei ikinä käyttäydytä suomessa samalla tavalla kuin lahden takana.

Siis silloin et lähtisi jos olisit yh, mutta muuten kyllä? Mitä se yh siihen vaikuttaa? Tallinna on aika tavallinen kaupunki, vanha kaupunki on ihan hieno. Samoja kauppoja paljon kuin täälläkin, kauneushoitoloita pilvin pimein. Ihan turvallista keskusta-alueella on liikkua. Itse en kyllä Tallinnaan lähtisi vaan jonnekin vähän pidemmälle. Tallinnassa on liikaa öykkäröiviä suomalaisia.

Riippuu, paljonko ap on liikkunut yksin ulkomailla...

Suomestakin löytyy ihania vanhoja kesäkaupunkia,
turha aina lähteä merta kauemmas kalaan....

http://www.gofinland.fi/Henkiloasiakkaat.iw3

Alkuperäinen kirjoittaja nupi:
niinkuin en kyllä Helsingissäkään.

mikset? :D mielestäni helsingin keskusta on miellyttävä paikka liikkua pimeällä kun joka puolella on ihmisiä ja ydinkeskustassa jokainen liike jää johonkin valvontakameraan tms. talteen. toista se on jossain huonomaineisissa lähiöissä tai maakuntakaupungeissa!

tarkoitatko tilannetta yökerhoissa, kadulla keskusta-alueella, kadulla downtownin alueella (helsingissä kantakaupunki) kaduilla lähiöissä? tota voi vertailla monella tapaa, mutta tilastoissa ja kokemuksien perusteella lontoo on turvattomampi kuin helsinki.

Pubeissa, yökerhoissa, keskusta-alueella, ja downtownin alueella. Paljon turvallisempi fiilis liikkua kuin Helsingissä. Sama pätee moneen muuhun miljoonakaupunkiin. Siis mun kohdallani on näin, jollain muulla tietysti voi olla eri kokemukset, mutta mulle suurkaupunki tuntuu turvallisimmalta. Varmaan johtuu siitä että on aina paljon ihmisiä ympärillä.

kolmen päivän reissu sinne Viru hotelliin tekis lentoineen n. 350 euroa... mietin kovasti, onko kokemus sit sen arvoinen......

Mä kävin reilu vuosi sitten Münchenissä, olin neljä yötä ja maksoi 260e. Se oli sen arvoista, mutta tuota summaa en ikinä maksaisi mistään Tallinnan reissusta.

Tallinna on kiva yksinkin, voit ottaa mukavia hemmotteluhoitoja ja käydä kauppakeskuksissa (nitä löytyy ihan hienojakin esim. rocca el mare, kristine keskus jne), voit käydä syömässä ihanissa ravintoloissa, kahviloissa jne. Mutta ota joku muu kuin Viru-hotelli (se on aika kamala ja siellä asuvat suomalaisturistit samaa tasoa), Tallinnasta saa ihanan hotellin ihan kohtuu hintaankin, jossa voit rentoutua ja nauttia. :) Nyt varsinkin kesällä Tallinna on ihan loistopaikka.

Tallinnassa uusi hotelli nimeltä tallink spa&conference,kylpyläosasto jossa myös ulkoallas ja baari altaassa,ihanat saunat ja hoitoja saa myös ja kivenheiton päässä keskustasta eli sieltä helppo kulkea ostoksille ym.Aamupala oli ihan loistava tuossa hotellissa niinkuin kyllä yleensä kaikissa hotelleissa.

kolmen päivän reissu sinne Viru hotelliin tekis lentoineen n. 350 euroa... mietin kovasti, onko kokemus sit sen arvoinen......

Mä kävin reilu vuosi sitten Münchenissä, olin neljä yötä ja maksoi 260e. Se oli sen arvoista, mutta tuota summaa en ikinä maksaisi mistään Tallinnan reissusta.

Oliko tuohon hintaan siis lennot ja hotelli?

Tallinnassa uusi hotelli nimeltä tallink spa&conference,kylpyläosasto jossa myös ulkoallas ja baari altaassa,ihanat saunat ja hoitoja saa myös ja kivenheiton päässä keskustasta eli sieltä helppo kulkea ostoksille ym.Aamupala oli ihan loistava tuossa hotellissa niinkuin kyllä yleensä kaikissa hotelleissa.

tuo vaan menee jo yli 400 euron, on jo niin hintava vaihtoehto.

Kyllä minä lähtisin. En kylläkään edes miettisi mitään yökerhoiluja, vaan ottaisin sen rentoutumislomana. Kävisin shoppailemassa ja terasseilla päivällä, söisin ulkoterasseilla ... menisin ajoissa nukkumaan ja nauttisin.

Tykästyin kovasti aikanaan Vana Viru -nimiseen hotelliin vanhassa kaupungissa, pieni ja tyylikäs, edullinenkin.

Euro ei vielä käy Tallinnassa, mutta esim. electronilla voi maksaa lähes kaikkialla.

Oliko tuohon hintaan siis lennot ja hotelli?

ainakin AirBalticilla näyttäis olevan Muncheniin 120 euroa menopaluu helsingistä, joten hyvin mahdollista että on totta.

Joo, Lufthansalla maksaa 99e menopaluu. Hotelli maksoi noin 40e/yö yhden hengen huoneessa, sisältäen vielä aamupalankin! Ja oli ihan perushotelli, *** tasoa, hyvällä paikalla vielä, ainoastaan 2-3 metropysäkkiä keskustaan. Paljon enemmän nähtävää kuin Tallinnassa!

Yhteistyössä