Yksin ulkomailla lapsen kanssa ja käytännön ongelmat..help..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli olen pian lähdössä 5v:n kanssa kaksin etelän lämpöön..Haluaisin kuulla kokemuksia muilta yksin reissanneilta.. Uimarannalla,miten ihmeessä sitä voi ottaa mitään rahaa,puhelnta tms mukaan ilman että joku ne veisi? lasta taas ei voi vielä päästää yksin mereen.
Onko hotelleilla lomakohteissa "lainaksi" rattaita?
Muuta mitä mieleen juolahtaa..olisi kiva kuulla vinkkejä ja neuvoja ennen matkaa..

No kyllä siellä maalaisjärjellä pärjää, ihan samalla tavalla kun Suomessakin. Ainakin jos oot menossa johonkin ihan tavalliseen lomakohteeseen. Rahaa ihan vähän rannalle mukaan, lapsen kanssa uimaan ... jos jonain päivänä haluat sen kameran rannalle niin osta sellainen vettä pitävä pussi. Tuskin kastuis muutenkaan jos kahlaat 5 v:n kanssa rantavedessä.
Ai sori, sä puhuitkin puhelimesta etkä kamerasta :ashamed:. Mut miks ihmeessä ottaisit puhelimen rannalle mukaan? Voihan kotiin soittaa muulloinkin ja puheluita ei kannata paljoa vastaanottaa.

Viimeksi muokattu:
Puhelinta et tarvitse, muutenkaan ei kannata vastaanottaa turhia puheluita ja kotiväen kanssa voi sopia että soitellaan vaikka kerran illan aikana. Rahaa kannattaa ottaa vain vähän mukaan ja säilyttää loput tallelokerossa. Sellainen vedenkestävä kaulakukkaro on ihan kätevä vedessäkin, jos et uskalla jättää pussiin siksi aikaa kun olet vedessä. Kamera on vähän kinkkisempi juttu, itse ottaisin vain vaikka yhtenä rantapäivänä mukaan. Rattaista en oikein ymmärrä mihin niitä tarvitsisitte - mihin ja miksi aikoisit johonkin kauas kävellä? Taukojen pitäminen riittää yleensä tuon ikäiselle jaksamiseen - poikkeatte keinumaan tai istutte alas juomaan pillimehun ja sitten taas matka jatkuu. Repparissakin voi kantaa pieniä matkoja.

Mä olen ollut paljon yksin rannalla etelässä, aiemmin matkustin yksin, nyt matkustetaan pienen lapsen kanssa, jonka päiväuniaikana tulee yleensä käytyä rannalla. Jätän vaan rohkeesti hotellin avaimen, rahat ( muutama kymppi max, irrallisena ei kukkarossa laukun pohjalle, tai johonkin pikkutaskuun) . Kannattaa myös koittaa leiriytyä jonkun toisen perheen viereen ja pyytää heitä katsomaan sun paikan perään. Mitään arvokasta ei toki kannata jättää rannalle, joskus olen muuten laittanut avaimen+ rahat minigrip pussiin, sen kaivanut hiekkaan pyyhkeen keskelle, ei taatusti kukaan ala kaivelamaan. Kyllä ne taskuvarkaat ottavat helpoimmat uhrit, pienelläkin piilottamisella /peittämisellä pärjää pitkälle.

Kuvittele, että olet Suomessa. Ja elä sen mukaan, normaalijärjellä ja -varovaisuudella.

Samalla tavalla kotimaisilla uimarannoilla menetellään, kuin ulkomaillakin.:)