Hei taas ja kiitos tsempistä! jennuli, voinko kysyä paljonko sinulta ylipainoa löytyy? Se on mulla oikeastaan ainoita asioita jotka tässä huolestuttaa, suhtautuminen ja mahdollinen hoitojen kieltäminen koska olen ylipainoinen.. eikä kyseessä ole ihan vain muutama kilo. Kuukautisetkin kyllä olleet mulla aina epäsäännölliset, joten siitäkin voi jotain ongelmaa muotoutua..? Miten teillä muilla kuukautiset, ovatko säännölliset? Olen bi, ja seurustellut toistaiseksi vain naisten kanssa, vaikuttaneeko johonkin..?
Muutoin olen terve, verenpaineet ja veriarvot hyvät, ei mitään säännöllistä lääkitystä. Vakityö ja oma asunto (tai no pankin

) löytyy.. tarkistelevatko jotenkin noita varallisuus/talousasioita hoitoihin lähdettäessä? Koska en kyllä mitenkään rikas ole

mutta jos hoitoihin saisin rahat koottua. Muutoin tulen kyllä toimeen.
Vähän sekin huolettaa miten löytyy tukiverkostoa. Tiedän että oma äitini suhtautuisi asiaan varmastikin hyvin mutta suuri osa ystävistä on kyllä mielipiteensä tuonut tavalla tai toisella esiin kun olen tällaista vaihtoehtoa väläytellyt..että harkitsen. Että ei se ole kuule niin ruusuista ja ei sitä yksin jaksa ja kyllä lapsella pitää olla isä.. Mielestäni omaan kuitenkin terveen käsityksen siitä arjesta lapsen kanssa, olen paljon ollut pienten lasten kanssa tekemisissä. Ainahan se on tietysti eri juttu kun lapsi on oma. Ympäristön, työkaverien yms. suhtautuminen myös mietityttää, oletteko kaikille kertoneet asian oikean laidan vai kaunistelleet sitä johonkin suuntaan? Tiedän että uteliaita kyselyjä tulee sieltä sun täältä pakostikin kun sinkkuna tässä kuitenkin ollaan.
Tampereen suunnalle olisin kiinnostunut hakeutumaan hoitoihin, voisiko joku kertoa suunnilleen aikataulutustaan, mitä tapahtuu ja milloin (käynnit, toimenpiteet jne..), millaista henkilökuntaa ja kokemuksia löytyy.. en haluaisi lähteä ihan soitellen sotaan kun en tiedä asioista ja tuntuu että etukäteen ennen klinikalle hakeutumista jo vähän pitäisi.. vai pitääkö?
Olen koittanut googlettaa mutten löydä oikein mitään tiedonhaluani täyttävää. Niin ja tietoa tarjolla olevista tuista yms. tarvitsisin myös..
Vaikka "hiukan" hyppään jo eteenpäin asioissa niin miten sitten kun raskaus on saatu alkuun - onko seuranta myös klinikalla vai voiko käydä oman asuinkunnan neuvolassa jne.?