Yksinäistä yrittämistä - miehen sitoutumattomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mirsa

Uusi jäsen
31.03.2012
12
0
1
Heippa kaikille.

Oon uusi palstalainen, 32v ja yrittelyä takana vuositolkulla ilman pienintäkään valonpilkahdusta. Kai tässä itsensä lapsettomaksi jo lukee, vaikka vauvakuume onkin. Minkäänlaisissa hoidoissa en ole käynyt, enkä oikeastaan hirveästi haluakaan mennä. Yritän tässä kovasti hyväksyä tilannetta, mutta se on kovin vaikeaa.

Otsikko viittaa siihen, että mun mies ei ole todella sitoutunut tähän yrittämiseen. Puhuu asiasta kyllä koko ajan ja stressaa enemmän kuin minä, painostaa mua välillä hakeutumaan tutkimuksiin ja onnistuu jopa syyllistämään mua aiemmasta e-pillerien käytöstä, jonka olen siis lopettanut kohta 5 vuotta sitten. Tuohon aikaan ei vielä asuttu yhdessä, mutta teoriassa raskaaksitulo on ollut aikalailla mahdollista noin olosuhteiden puolesta jo ainakin neljä vuotta.

Sitoutumattomuus näkyy siinä, että hän onnistuu aina oviksen aikaan välttelemään seksiä. Milloin milläkin tavalla. Mietin tuossa, että näiden kolmen-neljän vuoden aikana on varmaan hyvä jos kahden käden sormilla laskettavissa sellaiset "kunnon yritykset" olen miehelle jo kauan sitten sanonut, että menen tutkimuksiin kun on kolme hyvää yritystä peräkkäin, ja sellaista ei ole vielä tapahtunut. Ja onhan mua tutkittu gynellä käydessä, ultrailtu ja muuta, ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Kierto on säännöllinen, ovikset tulee ajallaan ym. Mutta hän ei noteeraa sitä.

Kerran kuussa meillä on siis ilmiriita seksistä. Tuntuu tosi kurjalta. Seksi tuntuisi kumminkin jonkin verran kelpaavan muina aikoina. Kai se paine tekee homman hankalaksi. Olen yrittänyt sitä, että en kertoisi asiasta, mutta kyllä se huomaa. Ja laskeskelee itse, että sulla oli menkat tollon, niin nyt pitäis olla...

Oon tässä monet kerrat pudottanut painoa ollakseni mahdollisimman "hedelmällisen kokoinen", koitan ulkoilla paljon, syödä terveellisesti, käyttää "lisäravinteita" ym. Mitä tekee mies. Polttaa ketjussa, eikä ota mitään vastuuta omasta käyttäytymisestään - siis hänellä on rankka päihdetausta, mutta sehän ei ole mitenkään voinut vaikuttaa hänen hedelmällisyyteensä. Taustasta löytyy myös kausia, jolloin on käyttänyt steroideja, mikä on varmaan vienyt loputkin hormonit hukkaan. Puhumattakaan vuosien varrella kerrytetystä ylipainosta. Mutta näillähän ei tietenkään ole mitään vaikutusta, hänen mielestään.

Meidän on pitänyt jo vuoden ajan käydä spermatutkimuksissa, tai siis miehen, ja kovasti siitä itsekin puhuu, mutta klinikka on pitkän matkan päässä ja rahat vähissä, eikä itse tutkimuskaan mikään halpa ole. Kerran saatiin tähän jo rahat kokoon, mutta ne menivät sitten muihin asioihin.

Hankalaksi asian tekee myös se, että miehelläni on jo lapsi. Joten hän ei senkään vuoksi pode lapsettomuuden tuskaa, ja ohittaa mun ahdistukseni ihan täysin. Ja se on myös syy, miksi hän arvelee olevansa niin "mieskuntoinen", että yhden lapsen siittäminen on hänelle ihan pikkujuttu. Ei osaa ottaa huomioon, että lapsensa on jo toisella kymmenellä, joten aika paljon on vettä ja kaikkea muutakin virrannut sillä välin.

Tää on itselle tosi kipeä asia, hyvin monellakin tasolla, ja vaikuttaa meidän suhteeseen paljon. Liekö täällä ketään kohtalotoveria?

Hei!

En varsinaisesti ole kohtalotoverisi, mutta oli pakko lukea tarinasi ja vastata kun otsikon huomasin (kolme kertaa :laugh:)

Meillä mies on kyllä mukana, eikä ole koskaan syyllistänyt minua mistään (mullakin takana pitkä e-pilleri/e-piikki/e-laastari historia). Meidän tilanne se, että miehen sperma vaihtelee ja mulla ei ilmeisesti vasen munasarja toimi niin kuin pitäisi yms.

Itsekin huomasin ovulaatioiden aikana, että mieheni tuntui jopa välttelevän seksiä. Asia selvisi jonkin ajan päästä keskustelun kautta. Hän koki niin suuria odotuksia/paineita, että se vaikutti mainitsemaasi "mieskuntoon" niin suuresti. Samoin meillä mieheni oppi laskemaan kiertoani, vaikka kuinka yritin salata. Kyllä ne kaikki tuollaiset sit oppii, mutta opetappas pesemään pyykkiä :kieh:

Meillä ei kummallakaan ole lapsia ennestään, joten voin vain kuvitella miltä susta tuntuu kun miehesi ei tunnu tajuavan sinun tilannetta. Ja muutenkin nuo "muut asiat" miehesi historiasta yms. Minulle hoitojen alettua sanottiin ihan ammattilaisen puolelta, että miehen on paljon vaikeampi hyväksyä sitä, että syy voisikin olla hänessä. Arvelin vain, että miehesi suhtautuminen tutkimuksiin voi liittyä tähänkin - että siellä selviääkin jotain hänelle epämiellyttävää.

En voi muuta todeta kuin, että olet todella ilkeässä tilanteessa. Halusin kirjoittaa sinulle, vaikken varsinaisesti ole kohtalotoveri, ethän pahastu. TOIVON SINULLE NIIN PALJON JAKSAMISTA JATKOON, minne se sitten viekin :hug:

Mirsa Voi kuule! Täällä aivan samat souvit menossa ukon kanssa!!
Kahen vuoden yrittämisen jälkeen se ilmottaa, että ai nii joo olen unohtanut ilmottaa, että mulla o semmonen kiveskohju, joka saattaa vaikuttaa asiaan.. ( No kiva ko nyt muistit!!!)

Nyt sen pitis hakea näytteeseen purkit. Nii ei kehtaa ko hävettää!!
Sanoin, että no sehä o kiva, että sulla hävittää, kun mie olen käyny viiden eri lekurin luona levittelemässä haarojani ja on ronkittu enemmä ko laki sallii. Ja mullahan ei hävetä, kun ihmiset töllää että tuo o varmana paksuna jos o maha vähä turvoksissa.

Hänellä myös kaksi lasta entuudestaan. Niin eli vaikka vika todennäköisimmin on hänessäå viimeisimmän tiedon mukaan niin kaikkihan luulee, että vika on minussa. Kiva kiva.

Yhteistyössä