Yksinhultajaksi jäänyt....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mitä käytännön juttuja pitää muistaa, oon ihan shokissa täällä niin ajatus ei kulje. Asutaan vuokrakämpässä ja minulla ei ole muita tuloja kuin äitiyspäiväraha 440e ja 100 e lapsilisä, ja vuokra 770e :O siis yksi lapsi ja toisesta laskettuaika parinviikonpäästä. mieheltä on turha pyytää enään mitään rahoja ruokaan ja vuokraan ym. Miten mä saan vuokrat maksettua, en mä voi nyt muuttaa kun lapsi syntyy koska vaan ja irtisanomisaikakin on 1 täysi kalenterikuukausi:O jos nyt unohdetaan väliaikasesti vuokra niin miten hemmetissä mä elätän itseni ja lapset, nytkin mun tilillä on 30 e rahaa ja seuraavankerran rahaa tulee 26p 100 e lapsilisää... sossun käsittelyjonot 2 viikkoa:O ja lapsilisä ja ap mikä tulee loppukuusta niin pitäisi siis vuokraan laittaa, että miinukselle jäädään siitäkin ja elämiseen ei jää mitään:O

pääset vaikka ensikotiin ja sieltä järjestävät asiat..

myös toiselle lapselle hoidon kun menet synnyttämään

tsemppiä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitä käytännön juttuja pitää muistaa, oon ihan shokissa täällä niin ajatus ei kulje. Asutaan vuokrakämpässä ja minulla ei ole muita tuloja kuin äitiyspäiväraha 440e ja 100 e lapsilisä, ja vuokra 770e :O siis yksi lapsi ja toisesta laskettuaika parinviikonpäästä. mieheltä on turha pyytää enään mitään rahoja ruokaan ja vuokraan ym. Miten mä saan vuokrat maksettua, en mä voi nyt muuttaa kun lapsi syntyy koska vaan ja irtisanomisaikakin on 1 täysi kalenterikuukausi:O jos nyt unohdetaan väliaikasesti vuokra niin miten hemmetissä mä elätän itseni ja lapset, nytkin mun tilillä on 30 e rahaa ja seuraavankerran rahaa tulee 26p 100 e lapsilisää... sossun käsittelyjonot 2 viikkoa:O ja lapsilisä ja ap mikä tulee loppukuusta niin pitäisi siis vuokraan laittaa, että miinukselle jäädään siitäkin ja elämiseen ei jää mitään:O

Hae asumistukea sekä lapsille elatustukea (tämän joutuu ex miehesi maksamaan, vaikka ulosoton kautta). Tarvittaessa toimeentulotukea myös. Ja lapsilisiin yksinhuoltaja korotukset.

Varaa nyt aika sinne sossuun, jätä vuokra niin pitkäksi aikaa maksamatta, että saat sen sossun kautta raha-asiat kuntoon. Ja tämä ei nyt tarkoita, että käytät rahasi miten sattuu, mutta että saat edes ruokaa ostettua.

Eikö sulla ole ketään, joka voisi lainata sulle vähän rahaa?

Nyt siis ekaks tärkeetä, ett mies vaihtaa kirjat muualle. Sit laitat asumistukipaperit Kelaan sekä yh-korotuksen lapsilisään. Sossuun meet ja sanot ettei oo rahaa ruokaa, niin antaa ruokakauppaan lahjakortin, ainakin tääl antaa. Sossuun vaan heti hakemus niin saat sit vuokrarahat loppukuuhun.

Voimia, tiiän ton shokkitilanteen

Alkuperäinen kirjoittaja yhäippä:
Elatustuen saa kelalta vasta ku se on sovittu lastenvalvojalla. ja siihen menee aikaa...

riippuen paikkakunnasta ! ja kun isä on kuitenki tiedossa niin se katsotaan isän tuloista se elatustuki,ja isä maksaa sen vaikka ulosoton kautta !

sinulla ei taida olla isää tiedossa kun tulee kelan kautta

Nyt siis ekaks tärkeetä, ett mies vaihtaa kirjat muualle. Sit laitat asumistukipaperit Kelaan sekä yh-korotuksen lapsilisään. Sossuun meet ja sanot ettei oo rahaa ruokaa, niin antaa ruokakauppaan lahjakortin, ainakin tääl antaa. Sossuun vaan heti hakemus niin saat sit vuokrarahat loppukuuhun.

aivan siis miehen pitää vaihtaa kirjat jonnekkin että mut luetaan yksinhuoltajaks, että sossussa meihen tuloja ei oteta huomioon
? penätäänkö siä miehen tiliotteita edelliseltä kuulta kun ollaa niinsanotusti oltu vielä yhdessä?

Sosiaalilaki velvoittaa sosiaalitoimistoa tekemään toimeentulotukipäätöksen 7 vuorokauden sisällä hakemuksen saapumisesta. Tämä tietysti edellyttää, että liitteenä on kaikki tarvittavat paperit. Kiireisissä tapauksissa päätös tulee tehdä vuorokauden sisällä. Kirjallisen hakemuksen voit siis jättää heti, vaikka sossun aika olisi vasta joskus tulevaisuudessa. Mikäli asiaa ei käsitellä lain säätämässä ajassa on sinulla oikeus tehdä asiasta kantelu.

Ota myös selvää paikkakuntasi muista avunlähteistä. Joissakin kunnissa nopeaa apua pystyy antamaan seurakunnan diakoniatyö. Pelastakaa lapset ry:llä on myös kyseistä toimintaa paikkakunnasta riippuen.

Tuosta elatus- ja asumistuesta olikin jo yllä. Voimia sinulle...

pyydetään. niin kauan kun mies on teillä kirjoilla, et saa yh-tukia. ainakin mun sossutukihakemus kaatu siihen ku ei ollu miehen tiliotteita... olin siis samassa tilanteessa viime kesänä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

aivan siis miehen pitää vaihtaa kirjat jonnekkin että mut luetaan yksinhuoltajaks, että sossussa meihen tuloja ei oteta huomioon
? penätäänkö siä miehen tiliotteita edelliseltä kuulta kun ollaa niinsanotusti oltu vielä yhdessä?

Ainakin minulta vaadittiin selvitys myös miehen tuloista, olen juuri hakemassa sossusta vuokravakuuden takausta (olen muuttamassa lasten kanssa pois eron vuoksi).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yhäippä:
Elatustuen saa kelalta vasta ku se on sovittu lastenvalvojalla. ja siihen menee aikaa...

riippuen paikkakunnasta ! ja kun isä on kuitenki tiedossa niin se katsotaan isän tuloista se elatustuki,ja isä maksaa sen vaikka ulosoton kautta !

Isä maksaa joo, mut jos isä ei maksa tai isä on varaton. Mutta siis kelalta ei mun mielestä saa elatusapuja ellei niitä oo vahvistettu lastenvalvojalla. Kai nyt muuten kuka tahansa niitä vois hakea?

Ja on mulla isä tiedossa, mut isä on varaton ja kela maksaa...

lastenvalvojaan yhteys hetimmiten,netistä löydät paikkakuntasi.siellä selität asiat ja auttaavat eteenpäin.myös elatukset hoidetaan siellä kuntoon,oli miehesi paikalla tai ei

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

:headwall: :laugh:

mee sä huora muualle hakkaa päätä seinää! joka aihees pitää jäkättää jtn

Miten hymiööllä jäkätetään? :whistle: Ja minkä takia sä mua huorittelet? :o

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
voi ei, miten mä saan siltä tiliotteita kun hän vaan päätti hävitä!!! siis ei vastaa puhelimeen eikä tule kotiin, ilmoitti vain että tämä oli tässä

kai se nyt jossai vaihees tulee jos hänellä siellä jtn vaatteita tai tavaroita on? todella törkeästi lähdetty,voimia sulle :)

no sää nyt vaan satut olee sellanen :D pitää aina pätee jotain :D ei sulle voi muuta ku nauraa!

no sää nyt vaan satut olee sellanen :D pitää aina pätee jotain :D ei sulle voi muuta ku nauraa!

Olen huora? Mitä sä oikeen sekoolet?

voi ei, miten mä saan siltä tiliotteita kun hän vaan päätti hävitä!!! siis ei vastaa puhelimeen eikä tule kotiin, ilmoitti vain että tämä oli tässä

En sit tiiä jos meet sossuun ja selität tilanteen niin jos eivät niitä vaadi. Mä en vaan jaksanut mennä ja vaatii mitään.

Törkeää mieheltä, onko kauan ollut nyt poissa?

Siis ei ole antanut mitään selityksiä? Oletko ottanut miehen vanhempiin, muihin sukulaasiin ja kavereihin yhteyttä?

Jos olet ev.lut., varaa aika diakonissalle. Niillä on mm. ostokuponkeja ruokakauppoihin jne.

Jännää, että isä jättää omat lapsensa ilman ruokaa jos tietää sun rahatilanteen. Eikö häneltä voi pyytää rahaa lapsen ruokaan? Heltyisikö? Elatusvelvollisuushan hänelläkin.

Tosi tiukka paikka sulla, onneksi muutama osasi antaa ihan järkeviä neuvoja. Kovasti tsemppiä ja voimahali!!