Yksinhultajaksi jäänyt....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sinulla ei taida olla isää tiedossa kun tulee kelan kautta

:headwall: :laugh:

mee sä huora muualle hakkaa päätä seinää! joka aihees pitää jäkättää jtn

Miten hymiööllä jäkätetään? :whistle: Ja minkä takia sä mua huorittelet? :o

no sää nyt vaan satut olee sellanen :D pitää aina pätee jotain :D ei sulle voi muuta ku nauraa!

Olen huora? Mitä sä oikeen sekoolet?

en sekoile mitään,tiedän monia muitakin jotka haukkuvat sinua täällä! mee sinne kuntosalille laihduttaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja myöskään tiettävästi ei ole vaihtanut kirjojakaan:O ja jos pyydän esim, tekstiviestillä niin ei sitä kiusallaankaan tee!!!

Ei miehesi vahingossa unohtanut pankkitunnuksiaan kotiin? Niiden avulla saisit hänen kirjansa vaihdettua toiseen osoitteeseen, esim. vanhempiensa luokse.

:headwall: :laugh:

mee sä huora muualle hakkaa päätä seinää! joka aihees pitää jäkättää jtn

Miten hymiööllä jäkätetään? :whistle: Ja minkä takia sä mua huorittelet? :o

no sää nyt vaan satut olee sellanen :D pitää aina pätee jotain :D ei sulle voi muuta ku nauraa!

Olen huora? Mitä sä oikeen sekoolet?

en sekoile mitään,tiedän monia muitakin jotka haukkuvat sinua täällä! mee sinne kuntosalille laihduttaa :D

Jätettäiskö tää ketju ap:lle...
Vääntää voi muuallakin.

on mulla miehen pankkitunnukset, mutta esim miehen tilillä ei ole rahaa on nostanut kaiken käteiselle, mutta onko se ihan laillista mennä toisen kirjoja muuttamaan ominpäin? että siis voiko siitä tulla ongelmia jos siirrän ne? ja juu olen ollu yhteydessä miehen siskoon ja äitiin, eivät osaa sanoo juuta eikä jaata, kiroovat vaan, eivät muutenkaan ole kovin osallistuvia meidän elämässä, siis käyvät kun kutsutaan mutta muuten elävät omaa elämäänsä kukin tahoillaan, Mies on ollut nyt noin viikon pois, 2 kertaa käynyt kotona nukkumassa sohvalla, tullut yöllä ja häipynyt aamulla töihin

on mulla miehen pankkitunnukset, mutta esim miehen tilillä ei ole rahaa on nostanut kaiken käteiselle, mutta onko se ihan laillista mennä toisen kirjoja muuttamaan ominpäin? että siis voiko siitä tulla ongelmia jos siirrän ne? ja juu olen ollu yhteydessä miehen siskoon ja äitiin, eivät osaa sanoo juuta eikä jaata, kiroovat vaan, eivät muutenkaan ole kovin osallistuvia meidän elämässä, siis käyvät kun kutsutaan mutta muuten elävät omaa elämäänsä kukin tahoillaan, Mies on ollut nyt noin viikon pois, 2 kertaa käynyt kotona nukkumassa sohvalla, tullut yöllä ja häipynyt aamulla töihin

Ei varmaankaan ole laillista, mutta jos hän ei itse tee yhteistyötä, niin minä hoitaisin homman hänen puolestaan. Haastakoot oikeuteen jos kehtaa.

itse en ainakaa uskaltaisi muuttaa toisen kirjoja pois salaa. sehän on periaatteessa rikos,kun menee toisen pankkitunnuksilla ja tekee muutoksia. mutta kukin saa tehdä niin kuin haluaa

Muistakko miehen koko henkilötunnuksen? Jos muistat, niin kylmästi teet osootteenmuutoksen. Niitä lappuja saa postista.

SIIHEN TARVITAAN ALLEKIRJOITUS!!!

VÄÄRENNÄTKÖ DAIJU SENKIN.
Vittu sulla on hyviä vinkkejä! :headwall:

kuinka pien sossu voi pakottaa muuttamaan halvempaan asuntoon, kun täällä 3 hengen maksimiasumismenot saa olla 660 e?? loppuja ei oteta huomioon toimeentulotukihakemuksessa. siis tarkoitan sitä että voiko ne pakottaa alle 1kk ikäisen vauvan kanssa muuttamaan:O

Muistakko miehen koko henkilötunnuksen? Jos muistat, niin kylmästi teet osootteenmuutoksen. Niitä lappuja saa postista.

SIIHEN TARVITAAN ALLEKIRJOITUS!!!

VÄÄRENNÄTKÖ DAIJU SENKIN.
Vittu sulla on hyviä vinkkejä! :headwall:

No en muistanu allekirjootusta. Ei nyt tarvi tuollaasia kilareita vetää. :whistle:

Jos mulle mies tekis tuollaasen tempun kuin ap:n mies on tehnyt, niin mä varmaan sitten väärentääsin sen allekirjootuksen, että pääsisin miehestä eroon.

samantapainen ongelma tutulla, mies muutti pois muttei tehny muuttoilmoitusta ollenkaan. tuttu sitten väestörekisterissä kävi itse kirjallisella lapulla ilmoittamassa että kys.ei asu enää tässä osoitteessa jne. sai sieltä ja isännöitsijältä laput ettei asunnossa asu kuin hän.

näin tekisin varmaan itsekin jos ei mies kerta kirjojaan itse siirrä... mutta onkohan todella eroa haluamassa, jos kerta kotona käynyt?! ja tavaroitaan siellä pitää vai odottaako että sinä muutat pois?? kyllähän nyt tuossa tilanteessa pitäisi joku tolkku saada asioihin kun on kerta lisääkin lapsia tulossa :o

muoks.
sossuun soitat aikaa. siellä kyllä katsotaan tulot ja menot ja lasketaan paljonko olet oikeutettu saamaan. eivät pakota muuttamaan, mutta juukirin tietyn rajan yli menevää vra ei lasketa ollenkaan menoksi, joten sen verta joudut sitten itse maksamaan ns.ylim.vuokraa.
en ainakaan itse lähtisi mihinkään muuttamaan, ellei sitten sossun ja as.tuen sekä yh.lisien jne jälkeen jäisi tarpeeksi rahaa elämiseen.

Selitä tilanteenne sossussa. Lain mukaan päätös pitää saada 7 päivässä ja jos avun tarve on pikainen, apua pitää saada HETI! Teidän ei tarvitse muuttaa minnekään, vaan toimeentulotuki kattaa vuokran ja elannon. Tarkoittaa sitä, että vuokran maksun jälkeen kolmihenkiselle perheelle jää elämiseen yli 900 euroa.

http://www.sosiaalikollega.fi/asiakkaat/copy2_of_toimeentulotukilaskuri/

Mitä käytännön juttuja pitää muistaa, oon ihan shokissa täällä niin ajatus ei kulje. Asutaan vuokrakämpässä ja minulla ei ole muita tuloja kuin äitiyspäiväraha 440e ja 100 e lapsilisä, ja vuokra 770e :O siis yksi lapsi ja toisesta laskettuaika parinviikonpäästä. mieheltä on turha pyytää enään mitään rahoja ruokaan ja vuokraan ym. Miten mä saan vuokrat maksettua, en mä voi nyt muuttaa kun lapsi syntyy koska vaan ja irtisanomisaikakin on 1 täysi kalenterikuukausi:O jos nyt unohdetaan väliaikasesti vuokra niin miten hemmetissä mä elätän itseni ja lapset, nytkin mun tilillä on 30 e rahaa ja seuraavankerran rahaa tulee 26p 100 e lapsilisää... sossun käsittelyjonot 2 viikkoa:O ja lapsilisä ja ap mikä tulee loppukuusta niin pitäisi siis vuokraan laittaa, että miinukselle jäädään siitäkin ja elämiseen ei jää mitään:O

täs kuussa tulee 23 pvä lapsilisät =)

Alkuperäinen kirjoittaja mamma35:
Mitä käytännön juttuja pitää muistaa, oon ihan shokissa täällä niin ajatus ei kulje. Asutaan vuokrakämpässä ja minulla ei ole muita tuloja kuin äitiyspäiväraha 440e ja 100 e lapsilisä, ja vuokra 770e :O siis yksi lapsi ja toisesta laskettuaika parinviikonpäästä. mieheltä on turha pyytää enään mitään rahoja ruokaan ja vuokraan ym. Miten mä saan vuokrat maksettua, en mä voi nyt muuttaa kun lapsi syntyy koska vaan ja irtisanomisaikakin on 1 täysi kalenterikuukausi:O jos nyt unohdetaan väliaikasesti vuokra niin miten hemmetissä mä elätän itseni ja lapset, nytkin mun tilillä on 30 e rahaa ja seuraavankerran rahaa tulee 26p 100 e lapsilisää... sossun käsittelyjonot 2 viikkoa:O ja lapsilisä ja ap mikä tulee loppukuusta niin pitäisi siis vuokraan laittaa, että miinukselle jäädään siitäkin ja elämiseen ei jää mitään:O

millä perusteella?

Yhteys sossuun, auttavat ja neuvovat sinua kyllä tässä tilanteessa. Teet selväksi että asiasi on K-I-I-R-E-E-L-L-I-N-E-N ja että teillä on hätä!

Voimia sinulle ap! :hug: Älä jää tuleen makaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja yhäippä:
Alkuperäinen kirjoittaja yhäippä:
Elatustuen saa kelalta vasta ku se on sovittu lastenvalvojalla. ja siihen menee aikaa...

riippuen paikkakunnasta ! ja kun isä on kuitenki tiedossa niin se katsotaan isän tuloista se elatustuki,ja isä maksaa sen vaikka ulosoton kautta !

Isä maksaa joo, mut jos isä ei maksa tai isä on varaton. Mutta siis kelalta ei mun mielestä saa elatusapuja ellei niitä oo vahvistettu lastenvalvojalla. Kai nyt muuten kuka tahansa niitä vois hakea?

Ja on mulla isä tiedossa, mut isä on varaton ja kela maksaa...

näin meilläkin ja piti vahvistaa lasten valvojalla mut kyllä kela makso nopeemmin oisko menny se 2 viikkoa siitä ni tuli rahaa ja saan sen alimman kelan maksun ja yksihuoltajalisät sekä lapsilisät pojan vammaistuki ja mun palkka. toivottavasti saat nopsaan asiat kulkemaan äkkiä vaan sossuun! tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja mamma35:

millä perusteella?

26.1. 26.2. 26.3. 23.4. 26.5. 24.6.
23.7. 26.8. 24.9. 26.10. 26.11. 23.12.

tossahan näkyy ja kelan sivultaki näkee

muutenkin ihmetyttää tää tilanne, mies on ollut rakastava ja huolehtiva, on ollut hyvä isä esikoiselle, mutta yhtäkkiä hän jättää kaiken, on välinpitämätön ja ilkea:O synnytys lähestyy, en haluaisi mennä sinne yksin, ei ole ketään ketä pyytää mukaan :(

Voi hyvänen aika. Jos teillä liian iso asunto johon asumistukea saisit, vaihdat pienempään. Tai sinne turvakotiin josta saat apua ja asunnonkin varmaan ja muutenkin apua, ellet itse osaa asioitanne hoitaa. Itse olen tehnyt yksin yhden lapsen, isommat silloi jo isoja ja ei siis asunto-ongelmia mutta sai siinäkin järkkäillä asioita ja ottaa selvää.
Nykyään niin ussavuttomia kaikki ettei mikään onnistu.