yksinhuoltaja kotiäitinä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MATRIARKKA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MATRIARKKA

Jäsen
24.11.2005
57
0
6
onko muita jotka haluaisivat itse lapsensa hoitaa eikä hoitoon laittaa. ja olla kotona kun lapsi tulee koulusta. missä ammateissa voisi mahdollisimman paljon itse hoitaa lapsensa.
olen miettinyt aamulehden jakajaa tai leipomossakin ollaan aamuyöllä töissä.
myöskään suuria summia en rahaa etsi vaan sen verran että elettäisiin. eli onkohan 6h työpäiviä mahdollista pitää. mitenkähän työmarkkina tuella olevat työt? onko ne 8h.
täs olis vielä 3v aikaa miettiä miten voisin itse kasvattaa ja hoitaa ja elättää lapseni.
myöskin opiskelu mahdollisuutta kotihoidon tuella mietin. onkohan se mahdollista. käyn vielä siitä työvoimatoimistossa puhumassa mutta onko kokemusta miten kotona voisi opiskella?

Ei lapsia yölläkään voi yksin jättää... Eli jos olet yh, niin pitäähän siellä kotona jonkun olla kuitenkin.
Opiskelu on ihan mahdollista esim. netin kautta (sitä juuri itsekin mietin) mutta siihen ei saa opintotukea tms. Etäopiskelu taidetaan luokitella lähinnä harrastukseksi. :/ Kirjoista yms. tulee kuitenkin kustannuksia. Kotihoidon tukea kyllä saa, jos lapset ei ole muualla hoidossa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2005 klo 19:13 Varjolilja kirjoitti:
Ei lapsia yölläkään voi yksin jättää... Eli jos olet yh, niin pitäähän siellä kotona jonkun olla kuitenkin.
Opiskelu on ihan mahdollista esim. netin kautta (sitä juuri itsekin mietin) mutta siihen ei saa opintotukea tms. Etäopiskelu taidetaan luokitella lähinnä harrastukseksi. :/ Kirjoista yms. tulee kuitenkin kustannuksia. Kotihoidon tukea kyllä saa, jos lapset ei ole muualla hoidossa.

joo en ole heitä yksin jättämässäkään, tietenkään. ajattelin josko äitini olisi meillä yötä. hän on jo iäkäs eikä jaksaisi päivällä touhuta mutta yöllä voisi olla turvana.
tuota netti opiskelua itsekkin mietin.

tarkoitan et opiskelisin nyt kun nuorin on vasta 7kk. jos vaikka jossain välis jäis aikaa. nyt ei ainakaan jää yhtään luppoaikaa mut en tiedä sit ku nuorin vähän kasvaa.
PPH. olen sitäkin miettinyt mut vaik kuin rakastan omia lapsiani ja pidän muidenkin lapsista niin ei se taida olla mun juttu. siinä ei olisi YHTÄÄN vapaata lapsista. kun yksinhuoltajana on kädet täynnä työtä 24/7 jo omissakin nii sit päiväksi lisää lapsia ja illal ei vois levähtää kun ois omiakin. vastuu toisten lapsista on niin valtaisan suuri. jne.
jossain muussa töissä sais hetken tehdä ihan jotain muuta kuin lapsiin liittyvää.
tiedän ammatin johon haluan lukea. kun vain löytäisin sen keinon. ja kun nuorin on 3 niin kuinka voisin alussa tehdä lyhyempiä työpäiviä tai opiskelupäiviä jos olisi pakko lapsi kuitenkin hoitoon laittaa.

Minullakin vähän sama juttu... PPH:ksi en halua samoista syistä. Omien lasten kanssa voi olla vapaammin, toisten lapsia hoitaessa tuntee vastuun harteillaan koko ajan ihan eri tavalla. Enkä tiedä, jaksaisinko ko. työtä, hattua nostan heille jotka jaksavat... Minulla on näissä kahdessa omassa kylliksi työsarkaa. :D
Minä ajattelin lähteä nettilukiosta liikkeelle ja opiskella ihan uutta alaa sen jälkeen. Etäopiskeluna mahdollisimman pitkälti... Uskon, että se onnistuu lastenkin kanssa, kun tinkii sitten illalla turhasta telkun katsomisesta ym. ja käyttää aikansa hyödyllisemmin. Täytyy pitää oma tavoite mielessä koko ajan. Taloudellisesti on vain sitten jotenkin pärjättävä.
En osaa neuvoa sen kummemmin... Mieti, mikä ala sinua vetää puoleensa. Mistä olet kiinnostunut, minkätyyppistä työtä olisit valmis tekemään pidempäänkin? Ja jos sen löydät, kulje rohkeasti määränpäätäsi kohti. Tielle tulee esteitä, mutta ne voi ylittää... Aika monella alalla voi opiskella etänä, monia töitä voi tehdä kotona tai osa-aikaisena. Pitää vain löytää ne itselle sopivat! Tsemppiä! :)

Yhteistyössä