Yksinhuoltajalla ei ole totisesti varaa valita asunnoista sitä halvinta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana

Vieras
esim kun mulle ja miehelle tuli ero, niin kaupunki tarjosi vain yhtä asuntoa eikä suinkaan kymmentä mistä voi sitten valita sen mieleisensä. Jos on kiire muuttaa on otettava se ekana tarjottu kämppä, oli vuokra sitten vaikka 800 euroa.
Nytkin tänne on tulossa iso remontti ja meille etsitään uudet asunnot, pelkään jo valmiiksi miten paljon vuokra nousee.
Mä olen vielä pienipalkkainen, tulot just siinä ja siinä etten saa toimeentulotukea ja asumistukeakin vähän.
Esim nyt kun tarvii ostaa kaikki syys ja talvivaatteet jne, ei pakollisten menojen jälkeen jää mitään tilille. Ja turha mainitakaan onko varaa harrastuksiin jne...

Sorry valitus mutta joskus pistää vihaksi, miksi työttömille, somaleille jne maksetaan vaikka mitä mutta entäs me pienipalkkaiset yh:t? Me sentään YRITETÄÄN.

Minusta hyvä, että on edes jokuasunto.

Suomalaisia hemmotellaan. Monessa muussa maassa pitäisi kyllä ihan itse etsiä asunto, ei siinä odotella yhteiskunnalta apua.

Mulla ei, yksinhuoltajana, ole mitään pahaa sanottavana suomen (tai ainakaan Espoon) taloudellisista tuista yksinhuoltajille. En edes koe tarvitsevani tt-tukea kun asumistuki, kotihoidontuki ja elatustuki riittävät ihan hyvin. Eikä mullakaan ole se ihan halvin kämppä, halusin nimittäin oman pihan.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mulla ei, yksinhuoltajana, ole mitään pahaa sanottavana suomen (tai ainakaan Espoon) taloudellisista tuista yksinhuoltajille. En edes koe tarvitsevani tt-tukea kun asumistuki, kotihoidontuki ja elatustuki riittävät ihan hyvin. Eikä mullakaan ole se ihan halvin kämppä, halusin nimittäin oman pihan.

No sulla onkin yksi lapsi, joka ei kuluta juuri mitään. Että sinuna olisin hiljaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:

No sulla onkin yksi lapsi, joka ei kuluta juuri mitään. Että sinuna olisin hiljaa.

Mistä voit tietää mitä toisen lapsi kuluttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja :):

Mistä voit tietää mitä toisen lapsi kuluttaa?

kokemuksesta, ja Niinan lapsihan on vielä todella pieni. Mulla on lapsia kolme jo koululaisia ja heillä tuo kulutus on aivan eri luokkaa. että siitä. Ja eikös se niinan kuuluisa yh_mammakin auta aika paljon, leveilihän se isolla palkallaankin eräässä naistenlehdessä.

Kai äiti sen päättää mitä lapsi kuluttaa noin suurinpiirtein? Just ostin tytölle 65? kuravaatteet. Sitäpaitsi mä elän lähinnä kotihoidontuella. Jos olisin töissä niin meillä menis varmaan 200? kuussa säästöön ku eleltäis herroiks :D Aphan on töissä...?

Jos ap:n mies on töissä saa hän luultavasti myös isompia elareita ku minä.

kokemuksesta, ja Niinan lapsihan on vielä todella pieni. Mulla on lapsia kolme jo koululaisia ja heillä tuo kulutus on aivan eri luokkaa. että siitä. Ja eikös se niinan kuuluisa yh_mammakin auta aika paljon, leveilihän se isolla palkallaankin eräässä naistenlehdessä.

Ihan itse kiitos kustannan omani ja lapseni elämän. Äidilläni on kaksi kotona asuvaa lasta ja isot asumismenot eikä hän näe tehtäväkseen elättää jo täysikäisiä, työpaikan omaavia tyttäriänsä.

Töissä käynti kuluttaa paljon enemmän rahaa kuin kotona olo. Esim. työmatkat voi maksaa yli 100 euroa kuussa ja ei jaksa tehdä kotona niin paljoa ruokaa kun kotona ollessa. Einekset kalliimpia. Koulu ikäisille on vaikeempi löytää kirpputorilta vaatteita ja etsintä vaatii aikaa. Eikä oo kiva tehdä töitä jos saman saisi kotona tai ehkä enemmänkin.

Yhteistyössä