Yksinhuoltajat!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Voisitteko kertoa elämästänne. Kuinka jakselette lasten kanssa yksin? Mitä touhuilette yhdessä? Oletko työssäkäyvä/työtön/opiskelija..? Kuinka pärjäätte rahallisesti? Olisin erittäin kiitollinen kaikista vastauksista.

Terveisin tuleva yh-äiti
 
Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
opiskelija olen, hyvin jaksan neidin kanssa itekseni ja hyvin tullaan taloudellisesti toimeen, tukia saa hyvin ja kun budjetoi niin pärjää. :) yhdessä touhutaan nyt mitä vaan mitä muutenkin lapsen kanssa tekee, oli siinä miestä tai ei. :)

Onko sulla minkälainen tukiverkosto ympärillä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
opiskelija olen, hyvin jaksan neidin kanssa itekseni ja hyvin tullaan taloudellisesti toimeen, tukia saa hyvin ja kun budjetoi niin pärjää. :) yhdessä touhutaan nyt mitä vaan mitä muutenkin lapsen kanssa tekee, oli siinä miestä tai ei. :)

Onko sulla minkälainen tukiverkosto ympärillä?

mun vanhemmat asuvat suht lähellä ja auttavat kun voivat, lapsen isästä ei juuri apua lapsen hoidossa ole. vapaa viikonloppuja tms ei mulla ole kun isänsä ei ota lasta yöksi. ystäviä on ja sisarukset. lapsen kanssa lähinnä auttavat mun vanhemmat. :)
 
Mulla menee pojan (melkeen 3 v) tosi hyvin. Pojan isä on vain vähän kuvioissa mukana ja tukiverkkoa mulla ei juurikan ole, koska sukulaiseni ja ystäväni asuvat kaukana. vauva-aika oli raskasta, mutta nyt alkaa helpottaa. Poika on päivät hoidossa (pph) ja minä opiskelen. Omaa aikaa mulle jää iltaisin ja toisinaan myös päivisin, kun opiskelupäiväni saattavat joskus olla lyhyitä. Toisinaan mulla on myös vapaapäiviä keskellä viikkoa, joskus vietetään nämä päivät pojan kanssa, mutta joskus vien pojan hoitoon ja teen rauhassa kouluhommia, siivoilen, käyn kaupungilla, uimahallissa yms. Pieni oma aika joka päivä on mulle tärkeää.

Taloudellisesti meillä ei mene hyvin. Ollaan varmaan tämän maan pienituloisimpien joukossa. Rahat kyllä joten kuten riittävät, mkun elämme säästeliäästi, käytämme kirpputoreja yms. En juurikaa juo alkoholia, enkä polta tupakkaa joten sillä säästetään. Muutenkin ostelemme todella vähän mitään muuta kuin ruokaa. Olen oikeutettu saamaan pari kertaa viikossa MLL.n hoitajan (sosiaalitoimisto maksaa) iltamenoja varten, joten jopa pippaloimaankin joskus pääsee.

Vierailemme usein vanhempieni luona ja silloin saan aina hiukan levähtää. Pärjäämme paremmin pojan kanssa kahdestaan, kuin jos pojan ongelmainen isä asuisi kanssamme. Myös rahatilanteemme on nyt parempi kuin aiemmin, asuessani pojan isän kanssa yhdessä.
 

Yhteistyössä