YksinOdottoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heips!

Sanotaankos näin,että se "isättömyys" ei tule lapselle olemaan helppoa kerroit sen asian heti vai myöhemmin.

Miehellä on kuitenkin oikeus jo nyt kuulla,että odotat hänen lastaan...ei varmaan hypi onnesta,mutta ainakin tietää. Ja parhain on,että heti alkuun kerrot,ettet ole vaatimassa mitään...äläkä vaadikaan, jos isä ei itse sitten halua näitä tunnustuksia lapsen synnyttyä ym.

Itse en ole yksinodottaja, mutta miehelläni on lapsi joka on saanut alkunsa heti seurustelun alussa ja seurustelu kesti n. 3 kuukautta...lopullisesti päättyi siihen,että nainen halusi pitää lapsen mieheni ei. Korostan,ettei eropäätös johtunut pelkästään raskaudesta.

Se mikä on pointtini niin on,että mieheni tapauksessa nainen halusi tunnustukset sun muut, vaikka tiesi ettei mieheni olisi lasta halunnut. Nyt kun mieheni kuitenkin haluaa nähdä lastaan ja osallistua lapsen elämään muutenkin kuin maksajana niin äiti ei olekaan kovin innokas tapaamisiin ja kaikki asiat on aivan älytöntä kädenvääntöä ja lapsi ihan varmasti kärsii siitä kun kaksi lähes toisilleen tuntematonta ihmistä tappelee yhteisestä lapsestaan.

Lapsi ei kärsi, jos et vaadi mieheltä mitään...kerro totuus raskaudesta, mutta älä vaadi mitään. Mies osallistuu lapsen elämään, jos oikeasti sitä haluaa.

Tässä oli yks näkökulma asioihin, mitä kannattaa miettiä,et miten asiat hoitaa.

Itse aloin kans odottaan vauvaa ihan satunnais suhteesta ja koko raskaus oli itellekin yllätys vaikka ei pitäisi jos ei ehkäsyä ollut. Tosin olin jo 10v kärsinyt lapsettomuudesta pitkäaikasesta suhteesta.

No kerroin kyllä sit kun tää raskaus ilmeni et oon raskaana ja melkeen kävi agressiiviseksi oli hetken sit kuvioissa mukana ja sit toivo et hän ei ole isäks valmis ym ni en ole sit isyys selvitystä tehnyt. en tie sit mitä myöhemmin teen mutta musta ainakaan kun en tavallaan oo tahallaan hankkiutunut raskaaks ja isä sanonut et ei halua ni olen tehnyt oikein et en pakota mut jos lapsi haluaa tietää isänsä ni sit en tiedä mitä teen tää on kaikilta kannoilta vaikea tilanne mutta lapsen etua tässäkin tarvisi miettiä! sitä mieltä mä olen jokseenkin? eli kertokaas et miten täs tehtäs?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 23:03 äiti74 kirjoitti:
Itse aloin kans odottaan vauvaa ihan satunnais suhteesta ja koko raskaus oli itellekin yllätys vaikka ei pitäisi jos ei ehkäsyä ollut. Tosin olin jo 10v kärsinyt lapsettomuudesta pitkäaikasesta suhteesta.

No kerroin kyllä sit kun tää raskaus ilmeni et oon raskaana ja melkeen kävi agressiiviseksi oli hetken sit kuvioissa mukana ja sit toivo et hän ei ole isäks valmis ym ni en ole sit isyys selvitystä tehnyt. en tie sit mitä myöhemmin teen mutta musta ainakaan kun en tavallaan oo tahallaan hankkiutunut raskaaks ja isä sanonut et ei halua ni olen tehnyt oikein et en pakota mut jos lapsi haluaa tietää isänsä ni sit en tiedä mitä teen tää on kaikilta kannoilta vaikea tilanne mutta lapsen etua tässäkin tarvisi miettiä! sitä mieltä mä olen jokseenkin? eli kertokaas et miten täs tehtäs?

Kerrot lapselle asiat niin kuin ne ovat, iän ja kehitystason mukaan siis. Et mielestäni voi salailla, vaikka mies ei lasta ole halunnut. Et voi valehdella lapselle. Mutta kannattaa korostaa, että lapsen syy ei ole se, että mies ei ole kiinnostunut. Tullut vain odottamatta isäksi suhteesta, josta ei lapsia odottanut.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.08.2006 klo 13:18 minäkin kirjoitti:
olen sitä meiltä ETTÄ JOS TE HYVÄT NAISET KERROTTE MIEHELLE LAPSESTA, NIIN KERTOKAA HETI, ÄLKÄÄ MYÖHEMMIN!. tai jos ette voi kertoa siitä muksusta heti, niin älkää #&%?$!* kertoko sitte ikinä. mun mielestä tuo on pahin mahollinen tapa lasta, miestä, sekä ehkä miehen uutta perhette kohtaan.
siis tämä on just tätä, miehiä vihataan ja syytetään kuinka eivät ota vastuuta ja plaa plaa..
se on eri juttu mieheltä joka tietää lapsesta, ja ei ota vastuuta. mutta helkkari sitten nämä akat jotka tietävät lapsen oikean isä, mutta ajattelevat vain itseään ja pamauttavt pommin muutaman vuoden kuluttua. ja mitä hyötyä sitä pommia on jälkeenpäin pudottaa. saatte varmaan enempi sotkuiseksi asiat. niin no onhan ne ne elarit jotka mieheltä saa.. mutta se lapsi ei sillä rahalla saa isäänsä! :kieh:

sen mä ymmärrän jos ukko demppaa naisensa raskausaikana, ja tiedostaa raskauden. joo, en minäkään moista ukkoa halua lähelleni.
mutta sitä en ymmärrä, että sitten #&%?$!* tullaan viattomana selittään, kuinkas sulle nyt lapsi on syntynyt. "ole hyvä, tämä on sinun" tyyliin..

SIIS TOIVOTTAVASTI TEILLÄ JOKAIKISELLÄ AKALLA PÄÄTTYY RASKAUS KESKENMENOON, KUN OLETTE NOIN ITSEKKÄITÄ!

NÄISSÄ TAPAUKSISSA JUURI LAPSI TARVISI ENEMPI ISÄÄNSÄ, MITÄ NOI TYHMÄÄ ÄITIÄ.

Kirjoittaja ei taida olla ihan normaali. Kyllä kaikkien normaalien ihmisten täytyy ymmärtää että rakastelun seurauksena on useinmiten lapsi, jos ei käytä ehkäisyä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 11:10 Vieras kirjoitti:
Heips!

Sanotaankos näin,että se "isättömyys" ei tule lapselle olemaan helppoa kerroit sen asian heti vai myöhemmin.

Miehellä on kuitenkin oikeus jo nyt kuulla,että odotat hänen lastaan...ei varmaan hypi onnesta,mutta ainakin tietää. Ja parhain on,että heti alkuun kerrot,ettet ole vaatimassa mitään...äläkä vaadikaan, jos isä ei itse sitten halua näitä tunnustuksia lapsen synnyttyä ym.

Itse en ole yksinodottaja, mutta miehelläni on lapsi joka on saanut alkunsa heti seurustelun alussa ja seurustelu kesti n. 3 kuukautta...lopullisesti päättyi siihen,että nainen halusi pitää lapsen mieheni ei. Korostan,ettei eropäätös johtunut pelkästään raskaudesta.

Se mikä on pointtini niin on,että mieheni tapauksessa nainen halusi tunnustukset sun muut, vaikka tiesi ettei mieheni olisi lasta halunnut. Nyt kun mieheni kuitenkin haluaa nähdä lastaan ja osallistua lapsen elämään muutenkin kuin maksajana niin äiti ei olekaan kovin innokas tapaamisiin ja kaikki asiat on aivan älytöntä kädenvääntöä ja lapsi ihan varmasti kärsii siitä kun kaksi lähes toisilleen tuntematonta ihmistä tappelee yhteisestä lapsestaan.

Lapsi ei kärsi, jos et vaadi mieheltä mitään...kerro totuus raskaudesta, mutta älä vaadi mitään. Mies osallistuu lapsen elämään, jos oikeasti sitä haluaa.

Ei sitten tullut miehelläsi mieleen huolehtia ehkäisystä, vaan vaatia jälkeen päin aborttia tai eroa! Onpa tosi mies!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2006 klo 13:50 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 11:10 Vieras kirjoitti:
Heips!

Ei sitten tullut miehelläsi mieleen huolehtia ehkäisystä, vaan vaatia jälkeen päin aborttia tai eroa! Onpa tosi mies!

=)..joo mies huolehti niin kauan kunnes nainen sanoi,ettei tartte mä syön pillereitä ja nuorena hölmönä pojan kloppina uskoi,että niitä myös syö...

Niin ja kirjoitinko,et mies vaati aborttia!!! Ei ole kuule vaatinut...sanonut vaan,ettei lasta haluaisi...pieni ero =). Ja ei se erokaan johtunut siitä raskaudesta pelkästään...mutta ihana kun luit kirjoitukseni todella hyvin läpi =))).

Niin ja kyl mun mies on tosimies...kaikki vaan tekee virheitä ja niiden kans pitää oppia elämään. Niin ja tosimies ymmärtää sen,ettei mikään tapahtuneesta ole lapsen vika.

Minä kun täällä kanssa yksin odottelen.. tai yhdessä odotellaan erikseen että isän kanssa eri osotteet ja yhdessä ei aiota ikinä olla. Hän kovasti tahtoo olla mukana kaikessa ja mua se ahdistaa niin pirusti. En tahtois sitä ollenkaa mukaan. Ällöttää kaikki jutut missä on jotain isä ja vauva juttuja yms. Ymmärrän että parastahan se kaikille varmaan on kun tällänenki tilanne että isä on mukana, mut siis hyi ku ällöttää... :\|

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2006 klo 18:32 Vinski- kirjoitti:
Minä kun täällä kanssa yksin odottelen.. tai yhdessä odotellaan erikseen että isän kanssa eri osotteet ja yhdessä ei aiota ikinä olla. Hän kovasti tahtoo olla mukana kaikessa ja mua se ahdistaa niin pirusti. En tahtois sitä ollenkaa mukaan. Ällöttää kaikki jutut missä on jotain isä ja vauva juttuja yms. Ymmärrän että parastahan se kaikille varmaan on kun tällänenki tilanne että isä on mukana, mut siis hyi ku ällöttää... :\|

No miks ällöttää?? Ei vissiin sillon ällöttänyt kun ootte sukupuoliyhteydes ollu? Ehkä ois kannattanu ehkäsyy sillon käyttää jos tommonen mieli on?! Eiks se kuitenkin oo lapsen etu jos isä haluaa olla ja ei sinun tarvi niin olla tekemisis mitä ei oo pakko. Harvinaisia isiäkin on näemmä olemassa.

Moi olen 26-v ja 5-vuotiaan tytön äiti ja nyt odotan toista lasta yksin.Laskettu aika on 2.10.2006. Ensimmäisen kohdalla oli hiukan vaikeampaa tottua ajtukseen lapsen kasvatuksesta yksin ja vielä suht nuorena,mutta ihan hyvin kaikki on mennyt. Toisen lapsen kohdalla suhde isään päättyi ennen kuin sain edes tietää raskaudestani. Oikeastaan en edes osaa kuvitella enään että mulla olisi mies rinnallani,mutta tietysti sellaisestakin joskus haaveilen.taloudellisesti on erittäin tiukkaa ja kaipaisi joskus ihmistä/ihmisiä jakamaan arkea.Sukuni on vähän omituinen ja ei hirveesti ole ollut tukena. :o Ystävät ovat lapsettomia ja eivät oikein ole pysyneet mukana elämässä,itselleni kyllä kelpaa lapsettomat kuin "lapsellisetkin ystävät".Olen itse uudeltamaalta 019-alueelta. Olisi kiva jos samanhenkiset ihmiset lähettäisi vaikka sähköpostia. Ite en oo baareis ym. viihyvää tyyppiä niin olisi kiva tutustua muist asioista kiinnostuneisiin vanhempiin erityisesti yksinhuoltajiin.Että postitteleen vaan.T: MinttuRantanen@netti.fi

täällä kanssa yksi, aina yksin ollut, 1.5 vuotiaiden kaksosten äiti.
yritin rekisteröityä sinne ainayksinyh.t palstalle, mutta hakemukseni HYLÄTTIIN....mikä oli aika mielenkiintoista...l

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2006 klo 08:21 vieras kirjoitti:
Minusta olisi hyvä sekä isälle että lapselle, että pääsisivät tutustumaan toisiinsa alusta saakka, se on isän ja lapsen oikeus.

Kaikki isät vain eivät halua tutustua lapseensa!! Poikani on kolmevuotias ja isä sanoi joskus tulevansa poikaa katsomaan, vaan eipä ole näkynyt... ja olemme tunteneet pitkään, että ei ollut yhden yön juttu. Hyvin olemme pärjänneet kaksin ja enää en varmaan edes sopeutuisi jos poikani olisi välillä isällään. Hirveä ikävä tulisi... Kyllä sitä pärjää kun päättää niin!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 19:02 joopajoo kirjoitti:
yritin rekisteröityä sinne ainayksinyh.t palstalle, mutta hakemukseni HYLÄTTIIN....mikä oli aika mielenkiintoista...l
itse olen myös kahen lapsen yh ja nuorin on kanssa 1v5kk. Ja kuulun tohon ainayksin yh jos tarkoitat samaa? Mut mun sähköpostiosote on emppa051@hotmail.com jos haluat keskustella?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 23:16 Yh-äiti 74 kirjoitti:
\
itse olen myös kahen lapsen yh ja nuorin on kanssa 1v5kk. Ja kuulun tohon ainayksin yh jos tarkoitat samaa? Mut mun sähköpostiosote on emppa051@hotmail.com jos haluat keskustella?

Ihmettelin samaa, minutkin hylättiin, kun yritin liittyä yhteisöön :\| Olen kolmen lapsen yh, vanhimman kanssa ollut alusta asti yksin..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.09.2006 klo 16:44 Kolmen lapsen äiti kirjoitti:
\
\

Ihmettelin samaa, minutkin hylättiin, kun yritin liittyä yhteisöön :\| Olen kolmen lapsen yh, vanhimman kanssa ollut alusta asti yksin..

\
\
\

No en osaa kyllä kertoa syytä kun en ole siellä valvojana jotka nämä hakemukset käsittelee. Koska ja minkä aikaa sitten olette sinne yrittäny?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.09.2006 klo 21:05 Yh-äiti 74 kirjoitti:
\
\
\

Olen valvojana kyseisellä palstalla ja perusteet on että aina ollut yksin sillä muille yksinhuoltajille löytyy varmasti muuta tukea jostain muusta yhteisöstä ja toiseksi siihen viesti osioon pitää laittaa vähän selvitystä asiaan että mikä on tilanne ja tämän jälkeen aika taattu on pääsy.Toki jos yhteisö on jo täynnä niin sinne ei muita oteta sillä hetkellä.Eli syitä on voinut olla monia miksi ei ole hyväksytty.

No en osaa kyllä kertoa syytä kun en ole siellä valvojana jotka nämä hakemukset käsittelee. Koska ja minkä aikaa sitten olette sinne yrittäny?
=)

Meni vähän hassuun väliin tuo mun viesti mutta siis näin:

Olen valvojana kyseisellä palstalla ja perusteet on että aina ollut yksin sillä muille yksinhuoltajille löytyy varmasti muuta tukea jostain muusta yhteisöstä ja toiseksi siihen viesti osioon pitää laittaa vähän selvitystä asiaan että mikä on tilanne ja tämän jälkeen aika taattu on pääsy.Toki jos yhteisö on jo täynnä niin sinne ei muita oteta sillä hetkellä.Eli syitä on voinut olla monia miksi ei ole hyväksytty. =)

eroperhe.net sivuilla on myös -aina yksin yh:lle- oma palsta. Se on myös suljettu niinkuin msn-sivuillakin oleva. Sinne jätetään hakemus eli kerrotaan tilanne sekä myös jätetään yhteystiedot. Tämä siksi ettei sinne liity asiaan kuulumattomia urkkimaan kirjoituksia. Yhteystiedot jäävät vain kahdelle valvojalle. Tämä yhteisö tulee näkymään sivuilla vaan siihen kuuluville eli ei muille eroperhe.netin jäsenille.

www.eroperhe.net

Täällä yks joka on yksin odotellu. Odotus alkaa kyllä olemaan loppusuoralla, La:han enää reilu 3 vkoa. Jos joku tahtoo tutustuu lähemmin niin yytä vaan tulemaan. Profiilissa on jotain perustietoo meistä. =)

Nyt ku lueskelin tätä ketjua enemmän, niin aika negatiivisia täällä ollaan. Aina tilanne ei ole se että nainen salaa raskauden mieheltä. Mut enpä ala tätä nyt sit tän enempää tässä puimaan ku on noin negaa tää jutustelu.... :headwall: <br><br>

Ex mieheni jätti minut pari viikkoa sitten, ei se silloin helpolta tuntunut mutta kyllä siihen nyt alkaa jotenkin tottumaan.. Ihan hyvin tämä on mennyt, mitä nyt joskus tullut sellanen itku kohtaus, että en jaksa tätä loppu raskautta yksin, että miksi sen äijän piti minut jättää..mutta kyllä siitä sitten on jotenkin yli päästy.. Nyt olen rv 24+5.. eipähän tarvitse enään yömyöhään odottaa että koska se mies tulee kotio vai tuleeko ollenkaan. Kyllä näin on parempi..saanpahan sitten ainakin kaikki asumistuet jne.. =)

Minä OLIN yksin odottaja ekat 2kk. Sitten eteeni tupsahti mies ja sitä myöten onkin ollut isä minun nyt 7.5kk tytölle. Ensi keväänä tarkoitus mennä naimisiin, jos ei sisaruksia ala pukkaan. ;)
Näin onnellisestikkin voi joskus mennä. =)
Tytön biologinen isä ei ole meistä kiinnostunut, vaikka tyttö ei ollutkaan "vahinko". Tiet erkani viikkoo ennen kun huomasin olevani raskaana...<br><br>

Vanha "aina yksin yh:t"-yhteisö katosi jotenkin bittiavaruuteen...eli perustettiin uusi suljettu yhteisö raskausajasta tai vauva-ajan alusta asti yksinolleille äideille, joiden lapsen/lasten isä/t eivät tapaa lasta/lapsiaan säännöllisesti tai ollenkaan, eli eivät ole perheen arjessa mukana.

uuteen yhteisöön voi tehdä hakemuksia osoitteessa: http://groups.msn.com/AlustaAstiYksinYht

Muistakaa hakemuksessa taas kertoa vähän tilanteestanne, koska yhteisöhän on suljettu ja tarkoitettu vain yllämainituille yksinhuoltajille. Ja laittakaapa sanaa kiertämään vanhojen jäsenten joukossa, nille joiden yhteystietoja teillä sattuu olemaan.

t. illuusia

Yhteistyössä