Yksityinen lääkäri, paljonko maksaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli osaako kukaan sanoa, paljonko maksaa yksityinen lääkäri noin suunnilleen?
Tiedän kyllä, että taksoissa on eroja, mutta lähinnä kysyn nyt sitä. että jos esim. sydäntä tutkitaan, niin on se joku perustaksa vai meneekö joka "tempusta" omansa, niin kuin ultraääni, sydänfilmi jne?

Miehellä nimittäin sydänvaivoja, pahoja rytmihäiriöitä, rintaa sattuu ja puristaa kuulemma kuin vanne olisi ympärillä. Yskimään joutuu ja kädetkin puuttuu sormenpäitä myöden..
On ollut vuosi sitten sairaalan tutkimuksissa, mutta otettiin vaan vuorokausikäyrää ja todettiin rytmihäiriöt, mutta sanottiin ettei vaarallisia. Mitään muita tutkimuksia ei tehty, ei rasituskoetta, ultraääntä tms, vaikka mies oli sanonut, että suvussa paljon sydänvikoja, isoisä kuollut n.40v sydänkohtaukseen.
Ja mies ei suostu enää terv.keskuksen kautta menemään, kun ei kerran apuja saanut viimeksikään ja yksityiseen ei ole yksinkertaisesti varaa.
Joten ootellaan vissiin, että mies saa sykärin...
Ap.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli osaako kukaan sanoa, paljonko maksaa yksityinen lääkäri noin suunnilleen?
Tiedän kyllä, että taksoissa on eroja, mutta lähinnä kysyn nyt sitä. että jos esim. sydäntä tutkitaan, niin on se joku perustaksa vai meneekö joka "tempusta" omansa, niin kuin ultraääni, sydänfilmi jne?

Päivää maksaa jo 100 e

mä en tiedä miten paljon ne tutkii sitten siellä yksityisellä, varmaan menee eritavalla kuin lapsilla. Minä itse vein lapseni pari vuotta sitten yksityiselle lastenlääkärille, joka pistikin lähetteen keskussairaalaan tutkimuksiin (isotooppikuvaus joka on vissiin aika kallis yksityisellä, tai sitten yksityisellä sellasta laitetta ei ollut) jolloin maksut oli ihan normaalit sairaalamaksut (26euroa osastomaksu/vrk) eli maksettiin vain tämän yhden lääkärikäynnin maksu joka oli noin 50euroa.

ne on kalliita, mutta jos miehelläsi on noin kovasti jo oireita, niin eiköhän se tutkiminen ole sen rahan väärtti. tai itse ainakin ottaisin vaikka lainaa sen verran että saataisiin selvyys onko mitään vakavaa taustalla.

Kannattaa tehdä niin, että menee ensin terveyskeskuksen lääkäriin ja sieltä saa lähetteet kokeisiin ja tutkimuksiin. Sitten kun on saanut labra ym. tulokset niin menee vasta sitten niiden tuloksien kanssa sinne yksityiseen lääkäriin kuulemaan tulokset. Näin voi säästää rahaa niissä labra ym. kokeissa kun ne tehdään julkisella puolella.

Paitsi kun ap sanoi, että terkkarilla ei tutkita!
Mutta mun käsittääkseni yksityinen voi antaa yhtälailla (ku terveyskeskuslääkäri) lähetteen sairaalaan tutkimuksiin.
Joten kannattaa soittaa johkin yksityiselle asemalle ja kysyä käytäntöä...

Yhteistyössä