Yksityinen päivähäito ja maksut (en ymmärä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
Esikoinen on nyt vähän päälle 2v ja katselen erillaiset hoitomuodot...

Yhden yksityisen päiväkodin nettisivulla on hinnasto joka pisti miettimään....
Siinä hoitomaksut olivat erillaiset riippuen kunnasta mistä lapsi tule. eli esim. koska helsingin yksityisen hoidon kuntalisää on pienempi kuin esim. vantaan, niin myös päivähoidon hinta helsingilläisille oli halvempi kuin vantaalaisille. vanhemmille "maksettavaksi jäävä osa" aina laskettiin samalal periateella, eli se on käytännössä samaa. onko kaikeissa yksityispäiväkodeissa sellainen käytäntö? heillehan on sitt kannattavampi ottaa vantaalaisia tarhaan, koska he saavat heistä enemmän tukea. vai???

toinen asia mikä pisi miettiimään on se että medän perheelle 2en lapsen yksityinen päivähoito tulisi maksamaan melkein 600e, jos he ovat kokopäiväisesti siellä. minusta toi on tosi paljon. kun ajattellaan että mun palkka tule olemaan n. 1700e/kk bruttona. voiko yksityisessä päiväkodissa neuvotella hinnoista? saako sieltä esim. sisarusalennusta? kaupungin päiväkoti tulisi maksamaan n. 250e (miehellä o n myös ihan peruspalkka).

esikoinen va niin tykkä siitä yksityisestä päiväkodista, ku käy sielä päiväkerhossa.....
(teidän vastausten jälkeen saatta tulla lisää kysymyksiä) :)

[QUOTE="...";24039543]yksityinen on vaan rikkaille...[/QUOTE]

siinäpä se onkin, että must tuntu että se on va köyhille. jos meidän tulot olis ihan vähän pienempi niin saisi vielä hoitolisän, ja silloin kahdesta lapsesta jäisi maksettavaksi alle 300e...

Aika usein on noin, että omavastuu pidetään saman kokoisena riippumatta mistä kunnasta tulee.

Usein on vielä niin, että jos on köyhä ja saa hoitolisää yksityisen hoidon tukeen, niin silti pamautetaan täysi omavastuu siitä hoitomaksusta, vaikka senhän olisi tarkoitus nimenomaan pienentää sitä...

Itse olen ensimmäinen koko päiväkotimme historiassa joka on niin köyhä, että tuota hoitolisää saa, ja sain neuvoteltua sen niin, ettei minun tarvitse maksaa koko kahden sadan euron hoitomaksua vaan siitä otetaan se hoitolisä pois, eli minulle jää maksettavaksi vain n 65€/kk.

Kyllä monissa paikoissa saa sisarusalennusta.
Yksityinen on yksityinen, se on jonkun ihmisen pitämä päiväkoti,hänen elantonsa, se voi pyytää mitä pyytää, ja se maksaa joka maksaa...

[QUOTE="hmmm";24039614]Kyllä monissa paikoissa saa sisarusalennusta.
Yksityinen on yksityinen, se on jonkun ihmisen pitämä päiväkoti,hänen elantonsa, se voi pyytää mitä pyytää, ja se maksaa joka maksaa...[/QUOTE]

eli jos ymmärsin oikein näidenkin rivien välistä, minun kannattaisi neuvotella hinnoista?!

Yhteistyössä