Yksityinen pph tienaa ihan kivasti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onkonäin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onkonäin

Vieras
Ajattelin uutta "uraa" ja laskin, että jos alan yksityiseksi pph:ksi (3 lasta, sillä yksi oma) ja otan maksuna 700 eur/kk (suositus 620-700/kk), niin veron ja yelin jälkeen jää käteen noin 1300 eur ja lisäksi vielä omasta 2-vuotiaasta kotihoidontuki ja kuntalisä... Tietysti ruoat yms maksaa, mutta silti...

Ja tuo 700 on laskettu siten, että vanhemmat maksamat muutaman kympin enemmän kuin kunnallisessa. Tai jos 700 olisi liikaa, niin esim 650 eur/kk.

[QUOTE="mimmi";28431892]Siis missä noin kallista on päivähoito ?? Me maksamme yksityiselle pph:lle 250 e/kk.[/QUOTE]

Eli siis 700 - 171,40 - 200 niin vanhemmille jäisi 328,60 eur (kunnallisessa 264 eur)...

[QUOTE="Viima";28431915]Laskin tuos et itselleni jää käyeen reilu 12€tunti, eli ei tuo mikään hyvä raha ole.[/QUOTE]

Mutta jos tällä hetkellä omat tulot on "nolla" tai siis kotihoidontuki ja kuntalisä ja kun kotona olen oman kanssa, niin kyllähän tuo lisätuloa perheeseen toisi. Onneksi mies tienaa hyvin...

[QUOTE="Viima";28431915]Laskin tuos et itselleni jää käyeen reilu 12€tunti, eli ei tuo mikään hyvä raha ole.[/QUOTE]

12€ per tunti nettona on hyvä palkka, se vastaa bruttona 2800€ kuussa 33% veroasteella

siihen kun laskee säästön oman lapsen hoitomaksusta niin yli 50% palkansaajista jää taakse

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos

No onhan se ihan kelvollinen, siis siitähän tulee jo hyvä kk-palkka...

[QUOTE="Viima";28431967]Juu, mut kui moni on valmis maksamaan siit et lapsi on vain 8tuntia hoidos jolloin itse joudut lyhentää päivääsi 1-2tuntia. Tai et jokaiselle hoidettavalle sopii samat kellon ajat. Vaik hoitopaikoista on pulaa niin joku raja.[/QUOTE]

Juu totta. Mutta miten toi sun palkka...12 eur/tunti käteen...sehän on tosi hyvä???

Ihan optimistista. Suurimmassa osassa kuukausia ainakin joku lapsista sairastaa, tai sä tai lapses. Silloin ei rahaa tule. Jos pidät lomaa, niin rahaa ei tule. Ja hoitoajat voi periaatteessa päättää, mutta ei niitä 9-15 lapsia kovin moneesta perheestä löydy.

Olen ypph. Neljä omaa, yksi hoitolapsi. Päivät tälle hetkellä joko 6,5h tai 9h, aika puoliks menee, kumpia on viikossa enemmän. Varahoidon vanhemmat järjestävät itse, koska olemme sopineet niin. Jos minä tai lapseni tai hoitolapsi sairastaa, en palkkaani menetä, koska olemme sopineet niin. Ei kaiken tarvitse olla niin pirun hankalaa, asioista voi myös puhua, puhua ja puhua :)

Yhteistyössä