Yksityinen- vai kunnallinen äitiysneuvola

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KiiajaVille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KiiajaVille

Aktiivinen jäsen
21.05.2008
9 667
1
36
Jos kaupungissasi olisi tarjottavana myös yksityinen äitiysneuvola käyttäisitkö palvelua?

Maksaa toki täytyy ja laskeskelinkin että koko raskauden aikaisiin neuvolakäyteihin menisi n. 450e.
Palvelu olisi aivan eriluokkaa, aikoja saisi myös iltaisin jopa viikonloppuisin.

Kuinka paljon parempaa palvelua pitäisi mielestäsi saada yksityiseltä että sen valitsisit ennemmin kuin kunnaliisen?

Mä tässä puntaroin.
Yksityisenneuvolan täti on tuttu, tosi mukava olen hänen luonaan käynyt vyöhyketerapiassa. Juttu luistaa todella hyvin

Toisaalta myös äitiysneuvolan täti on tuttu kahdesta edellisestä raskaudesta, hänkin on ihan mukava ja mukavasti juttuun tullaan myöskin.

Yksityisenneuvolan täti on ammatiltaan kätilö, toisen tädin koulutusta en tiedä.
Jos tulisi hyvin äkkinäinen synnytys yksityisenneuvolan täti voisi hoitaa synnytyksenkin, asuu melkein naapurissa (matkaa alle 1km)

Kunnalliseenkaan neuvolaan ei ole matkaa kilometriäkään..

Harkitsen vakavasti että seuraavassa raskaudessa (jos sellaista edes koskaan tulee) käyn yksityisellä ainakin loppuraskauden ajan, koska edellisessä raskaudessa ilmeni ongelma johon ehkä olisi kiinnitetty huomiota jos ultraäänitutkimuksia olisi tehty vielä loppuraskaudesta. valitettavasti asun suuressa kaupungissa jossa ultriin on pitkät jonot, eikä edes sairaalssa pääse ultraan ilman hyvää syytä ja äidin huoli ei kuulu niihin.

Muuten kyllä olen ollut todella tyytyväinen kunnallisiin palveluihin. Ihana terveydenhoitaja ja lääkäri jotka kyllä tukivat kun ongelma havaittiin viimein.

Yhteistyössä