yksityislääkärillä käynti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
HEI!

Oletteko käyneet yksityislääkärillä?Onko ollut kannattava käynti, koska maksaa aika paljon?Paljonko olette muuten maksaneet käynnistä?

Mietin tässä että mennäkö pitkän kaavan mukaan terveyskeskuksen kautta vai suoraan yksityiselle. Tarvitsen erikoislääkäriä kuitenkin ja max puolen tunnin taksa huikeat 90e, joten näin köyhänä mietityttää. Minulla on muutenkin sellainen tunne, ettei vaivan syy heti selviä vaan lääkärillä olisi pakko käydä useammin. Nyt ei olisi kauheasti rahaa ja joulukin tulossa.

Lasten kanssa on yksityiselle menty esim. tilanteessa jossa julkisilla on tiedossa monen tunnin odotus.... Viimeksi korvasärkyisen kuopuksen kanssa. Ei siis mitään erikoislääkäriä vaativaa juttua.

mun pitäisi mennä itse ihotautilääkärille....aivan outo kutiseva ja märkivä ihottuma yhtäkkiä kädessä.

Eikä ole vakuutusta.Mietin vain mihin kierteesee sitä joutuu, kun/jos joutuu erikoislääkärillä käymään usein. Olen aina tähän asti sairastanut tosi vähän ja aina on voinut käydä työterveyslääkärillä. Terveyskeskuksesta olen kuullut vain huonoa, en ole koskaan itse käynyt.

Yksityisellä mielestäni sairauden syitä tutkitaan huonosti, mutta jos haluat jonkun reseptin kouraan tai lähetteen erikoissairaanhoitoon niin kannattaa ehkä maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mun pitäisi mennä itse ihotautilääkärille....aivan outo kutiseva ja märkivä ihottuma yhtäkkiä kädessä.

Eikä ole vakuutusta.Mietin vain mihin kierteesee sitä joutuu, kun/jos joutuu erikoislääkärillä käymään usein. Olen aina tähän asti sairastanut tosi vähän ja aina on voinut käydä työterveyslääkärillä. Terveyskeskuksesta olen kuullut vain huonoa, en ole koskaan itse käynyt.
Itse olen saanut terveyskeskuksista huomattavasti paljon parempaa palvelua kuin yksityiseltä. Ensisijaisesti valitsen aina terveyskeskuksen, heillä ei ole niin kovat tulostavoitteet yms. Taudin syyt myös tutkitaan paremmin, koska ei ole resursseja siihen, että potilas ravaisi siellä koko ajan. Yksityisellä on suotavaa, että potilas käy usein tutkituttamassa syytä. Kilahtaa euroja kassaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kokemuksia:
Yksityisellä mielestäni sairauden syitä tutkitaan huonosti, mutta jos haluat jonkun reseptin kouraan tai lähetteen erikoissairaanhoitoon niin kannattaa ehkä maksaa.

Meidän lääkäri on sitten varmaan poikkeustapaus. :o Jos vien pojan korvatarkastukseen kuuntelee samalla keuhkot ja kattoo kurkun, tarkistaa ihon kunnon ja kyselee tosi tarkasti syömiset jne. yleispuolella hyvä jos ne korvat kattoo ja sit ulos. :/

Jos on ihojutuista kyse, niin silloin hakeutuisin yksityisen kautta hoitoon. Ihotautien erikoislääkärillä on sellaista spesiaalia tietoa siltä alalta jota terveyskeskuksen lääkäreillä ei ole. Monet pystyvät sanomaan heti kun näkevät ihottuman mitä se on, kun taas tk-lääkärit eivät. Tästä on ihan käytännön kokemusta meillä.
Ja meillä on tältä syksyltä se kokemus tk:sta, että melkein naurettiin pihalle. Mentiin yksityiselle lääkärille ja ihan yleissellaiselle, joka otti asian vakavasti ja löytyi sitten kuumeeton keuhkokuume taudin syyksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
etkö pääsisi työterveyden kautta?

siis periaatteessa saan työnantajan mukaan käyttää työterveyslääkäriä, vaikka olenkin hoitovapaalla, mutta meillä on niin suppea sopimus, ettei se kata kuin yleislääkärin vastaanoton eikä ihotautilääkäriä

minäkin ihmettelin miten joku oli maksanut noin vähän...olen katsonut useiden eri yksityislääkäriasemien erikoislääkärien taksoja ja kyllä ne siellä 100 eurossa huitelee.
Miten siitä saa Kelan korvauksen?Joku oli saanut.Pitääkö siis olla joku diagnosoitu sairaus?

Alkuperäinen kirjoittaja :
Miten ootte selvinneet nuin halvalla? olen käyttänyt paljon korvalääkäreillä lapsia, ja aina vähintään 90 e maksanu?

Mä maksoin sen, minkä pyydettiin. :D Emmä niitä hintoja määrää. :D

Itse asiassa toi oli mun kolmas käynti. Kaks ekaa on olleet 60 e, toin tän päivänen vähän halvempi (lyhyempi käynti).

Ja en kyllä voi olla samaa mieltä tuosta tutkimattomuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
etkö pääsisi työterveyden kautta?

siis periaatteessa saan työnantajan mukaan käyttää työterveyslääkäriä, vaikka olenkin hoitovapaalla, mutta meillä on niin suppea sopimus, ettei se kata kuin yleislääkärin vastaanoton eikä ihotautilääkäriä

minäkin ihmettelin miten joku oli maksanut noin vähän...olen katsonut useiden eri yksityislääkäriasemien erikoislääkärien taksoja ja kyllä ne siellä 100 eurossa huitelee.
Miten siitä saa Kelan korvauksen?Joku oli saanut.Pitääkö siis olla joku diagnosoitu sairaus?

Saathan sä kela korvauksen jos käyt yksityisellä hammaslääkärilläkin. Joillakin lääkäreillä ja hammaslääkäreillä on kela korvaus suoraan tiputettu laskun loppu summasta pois, mutta joillakin yksityisillä ei, joten laskua lähtiessäs maksaessas antavat kela korvaus hakemuksen mukaan. Näin ainakin täällä meillä.

kiitos neuvoista.En ole tosiaan ollut koskaan yksityisellä enkä terveyskeskuksessa, mutta nyt näyttää omat hoitokeinot tämän ihottuman hoidossa olevan loppu, joten lääkärille on mentävä. Mietin asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Eikö työterveys maksa jos työterveyslääkäri laittaa lähetteen eteenpäin? Suoraan et suppealla sopimuksella erikoislääkärille voikaan mennä, lähetteen kautta.

täytyy varmistaa vielä toi, mutta näin olisin ymmärtänyt. Meidän sopimus sisältää myös tosi vähän mitään kokeita ja muita. Omasta pussista menee isot jutut.

Yhteistyössä