Yläkoululaisen talvilomatyö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piika-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piika-äiti

Aktiivinen jäsen
31.12.2006
3 723
0
36
Meiltä ovat teinit lähtemässä talvilomallaan töihin. Tarkoitus on, että toinen tekee 3 päivää ja toinen 2 päivää, ja kultakin päivältä saavat ruuat, välipalat ja 35 euroa päivärahoina + matkat julkisilla. Työpäivän pituus on 6 tuntia. Työ on leiriapulaisen työtä, siivousta, ruuanlaittoa, työpajojen apuopettajana oloa ja jokapaikanhöylän hommia.

Joku kavereista ihmetteli kuinka päästän heidät noin halvalla töihin, vajaan kuuden euron tuntipalkalla.

Olenko minä jotenkin ihan muusta maailmasta, kun ajattelen, että jos teinit haluavat tienata vähän taskurahoja, niin ei heidän koulutuksellaan ja kokemuksellaan kummaisia palkkoja netota ja olen kovin tyytyväinen tähän järjestelyyn ja siihen, että huomasivat kysyä töitä ja saivatkin niitä.

Mun 14v vetää seurakunnan kokkikerhoa kerran viikossa 3h kerrallaan ja saa siitä huiman 32?/kk ja on tästä tosi tyytyväinen.
Itse olen tyytyväinen kun lapsi on hankkinut aivan itse työpaikan :D

Mistäpä sitä kouluttamaton nuori saisi tänäpäivänä työtä jollaki huippupalkalla? Tai oikeastaan minään päivänä..

Onnea kun ovat saaneet töitä. Minäkin olisin mielelläni tuolla palkalla päästänyt lapseni töihin jostakin työnteko on alettava ja kokemusta ruvettava keräämään ja kun ajattelee että ruoka ja bussimatkat maksetaan aina paranee.

oikein hyvä oppia ettei raha kasva puussa, eikä kaikesta makseta tolkuttomasti. Sitä paitsi 6 euroa taitaa olla virallinen minimipalkka ja tuon palkan lisäksi he kuitenkin saava ruoat ja muut, joten loppu korvautunee sillä....

Hyvällehän tuo kuulostaa.
Ruoat ,välipalat ja matkat palkkaan lisättynä todella hyvä etu.
Meillä on tyttö tehnyt paljon ihan vapaaehtoistyötäkin harrastuksensa parissa juuri ihan ruokapalkallakin.
Kaikista töistä kannattaa pyytää todistukset.Ne ovat kultaakin arvokkaampia tänä päivänä nuorelle.

Ovat hyvää näyttöä myöhemmin,että on halua tehdä ja yrittää.

Monien mielestä kaikesta pitäisi nykyään maksaa heti miljoonia :headwall: Ite en aikanaan saanut ees myyjän työstä kuin 50 cent/ tunti enemmän ja silli piti jo elättää itsensä. Siihen verrattuna tuo on oikein kohtuullinen palkka!

Olen lohdutettu.

Voihan olla, ettei pienen ja pieniruokaisen tyttären äitinä tuttuni ei ymmärtänyt sitä miten paljon
säästän jo siinä, kun teinipojat eivät ole kotona syömässä kuuden tunnin ajan...

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Olen lohdutettu.

Voihan olla, ettei pienen ja pieniruokaisen tyttären äitinä tuttuni ei ymmärtänyt sitä miten paljon
säästän jo siinä, kun teinipojat eivät ole kotona syömässä kuuden tunnin ajan...

Mulla on vasta pieni poika, mutta voin kyllä hyvin kuvitella, kuinka paljon teinipojat syö, tuo 4 vuotiaskin kun syö jo enemmän kuin äitinsä! :o

Yhteistyössä