Ylävatsakipu loppuraskaudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brierhip
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Brierhip

Jäsen
08.05.2007
638
0
16
Onko muilla ollut kovaa kipua ihan ylhäällä mahassa? Siis välillä niin kovaa ettei pysty liikkua tai melkein hengittää hetkeen?
Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa samaa mutta luulin että se johtui siitä että vauva oli niin ylhäällä, nyt vauva on kuitenkin jo tosi alhaalla joten siitä ei voi olla kyse.. Huomenna tulee 36 viikkoa täyteen ja tätä kipua on nyt ollut jo monta viikkoa.. Onko kenelläkään ollut samaa? Onko todettu olevan jotenkin epänormaalia? Ja kipu on siis välillä ihan sietämätöntä...

Mulla ollut myös noita ylävatsa kipuja nyt loppuraskaudessa, tänään tasan 38 viikkoa. Kysyin torstaina neuvolassa, ja th sanoi, että jos jatkuvat tuntitolkulla, niin pitäisi soittaa äitiyspolille, mutta jos niitä tulee ja menee, ja sitten välillä pitkiä aikoja ettei tunnu kipua, niin olisi luultavasti jotain lihasperäistä, joka ei ole vaarallista.
Kannattaahan sitä polilta kysyä, jos yhtään epäilyttää. Saa ainakin mielenrauhan itselleen ehkä paremmin :hug:

Lisään vielä, että mulla ne kivut siis sellasia "piikkejä", ihan kuin joku työntäis puukolla ja sitten vetäis sen pois. Välillä kestää pitempäänkin aina se yksi kipupiikki, mutta harvemmin muutamaa minuuttia kauemmin.

Kiitos.
En kyllä tiedä onko mulla tää samanlaista, koska mulla kipu on melkein kokoajan siinä ja välillä menee tosi pahaksi. Ehkä sitten sellainen "kipupiikki". Tää on vähän sellasta kiristävää kipua ja jos istuu,seisoo tai makaa liian kauan niin menee sietämättömän kipeäks. Siks aamulla usein tekis mieli vaan huutaa kun sattuu niin. Ei tää nyt kuulosta hirveen normaalilta mutta kun tosta esikostakin oli ihan samanlaista eikä siinä sit mitään ollut.
Mutta on mulla onneks neuvola alkuviikosta, tai sit soitan sinne polille tai johonki. Ajattelin vaan että jos jollain olis samanlaista..

Yhteistyössä