Yle: Hallitus pohtii vielä - pitäisikö lapsilisistä napsaista vieläkin enemmän?

Tähän asti on riittänyt että lapsen syntymästä ilmoitetaan Kelalle. Entä sitten jos aletaan tuloihin katsomaan, hirveä paperi sählinki Kelalle ja tarvitsevat sinne sitten lisää työvoimaa että saadaan lapsilisät maksettua jokaiselle oiken. Tulothan saattavat muuttuu eri asioiden vuoksi. Koska Suomessa ei ole perheverotusta niin kenen palkkakuitteja sinne kuukausittain/vuosittain lähetetään. Näinköhän tässäkään säästetään.

Alkuperäinen kirjoittaja öplokio;29719891:
Tähän asti on riittänyt että lapsen syntymästä ilmoitetaan Kelalle. Entä sitten jos aletaan tuloihin katsomaan, hirveä paperi sählinki Kelalle ja tarvitsevat sinne sitten lisää työvoimaa että saadaan lapsilisät maksettua jokaiselle oiken. Tulothan saattavat muuttuu eri asioiden vuoksi. Koska Suomessa ei ole perheverotusta niin kenen palkkakuitteja sinne kuukausittain/vuosittain lähetetään. Näinköhän tässäkään säästetään.

Tämäpä juuri. Jos lapsilisää aletaan maksaa tulojen mukaan, pitää kelaan palkata lisää henkilökuntaa. Kun palkka nousee, pitää laskea lapsilisän määrä uudelleen. Kun äiti palaa äitiyslomalta töihin, pitää lapsilisä laskea uudelleen. Kun Reiska jää työttömäksi, pitää lapsilisän määrä laskea uudelleen... ja sitten pitää periä niiltä, joille on maksettu liikaa ja maksaa niille takautuvasti, jotka ovat saaneet liian vähän jne.

[QUOTE="vieras.";29719584]Kyllä jäjlellä olevat viherpunikit vesittävät tämänkin säästökeinon. Toteutus progressiivisen verotuksen kautta = ilmaisrahojen syöttäminen elämäntapatyöttömille jatkuu ja velkaantuminen kiihtyy.[/QUOTE]

Elämäntapatyöttömät, sossussa kävijät ovat ainoa ryhmä, johon koko leikkaus ei edes vaikuta. Ei pitäisi päteä millään, jos yksinkertaisinkaan asia ei mene ymmärrykseen asti.

Tämäpä juuri. Jos lapsilisää aletaan maksaa tulojen mukaan, pitää kelaan palkata lisää henkilökuntaa. Kun palkka nousee, pitää laskea lapsilisän määrä uudelleen. Kun äiti palaa äitiyslomalta töihin, pitää lapsilisä laskea uudelleen. Kun Reiska jää työttömäksi, pitää lapsilisän määrä laskea uudelleen... ja sitten pitää periä niiltä, joille on maksettu liikaa ja maksaa niille takautuvasti, jotka ovat saaneet liian vähän jne.

Lapsilisät verolle olisi simppelimpää.

[QUOTE="vieras.";29719612]Laskelmat ovat tarkentuneet, ja 110 miljoonan euron leikkaussumma nappaisi lapsilisistä noin 8,4 prosenttia. Leikkaus ei koske yksinhuoltajakorotusta, joka on 50 euroa lasta kohden, mutta hallitus leikkaisi myös yksinhuoltajaperheiltä.

Puolet hallituksesta pitää ongelmana nimenomaan sitä, että leikkaus vie saman verran kaikilta tuloihin katsomatta.

Puolueet teettävät laskelmia ja selvityksiä vaihtoehtoisista malleista jo täyttä päätä, sillä eduskuntaryhmät ovat vaatineet jotain tehtäväksi.

- Kyllä tämäntyyppistä painetta on hyvinkin paljon omasta eduskuntaryhmästä. Ja meillä (eilen torstaina) päätettiin eduskuntaryhmässä, että täytyy selvittää vielä hyvin tarkkaan ne kerrannaisvaikutukset, mitä eri leikkauksista tulee lapsiperheisiin – ja onko tarve sen jälkeen tehdä jotain toimenpiteitä.

Itse leikkauspäätöstä puolueet eivät siis vaadi peruttavaksi. Mutta puolueet miettivät, voidaanko päätöstä muuttaa – tai leikatut rahat korvata osalle perheistä jollain tavalla.

Hallitus valmistautuu korjailemaan lapsilisien leikkauspäätöstä | Yle Uutiset | yle.fi[/QUOTE]

Siirtäkää paineita myös sinne tosiasiaan, että työssäkäymisen hintaa ollaan jälleen nostamassa reilusti! Voi h*lvetti ei kannata kauaa käydä töissä, kun auton käyttö maksaa maltaita. Sit pitäis vielä työpäivän jälkeen käydä ruokakaupassa ja koko v*tun ajan ruokakassi kevenee, kun hinnat nousee polttoaineiden hintojen noustessa!

On se ihme juttu, että kukaan ei ole vielä sisällissotaa pistänyt pystyyn!

Keskituloisen kukkarolle vaikutus on 300-400€. Juuri syksyllä erosin kirkosta, kun ajattelin, että tarvitsen ihan oikeasti sen 350€ mitä kirkollisveroon on vuosittain mennyt. No nyt sekin säästö sit nollautuu v*ttu!!!

Jos politiikassa olet mukana, niin kerro minulle miksei tässä "hyvinvointivaltiossa" enää kannusteta tekemään rehellistä työtä??? Miksi jatkuvasti rangaistaan perheellistä, rehellistä työtä tekevää ihmistä, joka asustaa kaupungin ulkopuolella ja jolla on oma talo???

Mä olisin valmis säästötalkoisiin, jos sillä oikeesti saatais oman maan talous kuntoon! Mua vituttaa tässä se, että hallitus syytää rahaa Kreikkaan ja kehitysapuyhteistyöhön ym:lle. Oman maan kansalaiset saavat kärsiä siitä, että rahat syydetään pitkin maailmaa. Ja helvetti sentään, mitä jonnekin ylikansoitettuun kehitysmaahan pitää sitä rahaa tuupata, käyttäsivät ehkäisyä tai menisivät sterilisaatioon! Ja jos joku niitä sit haluaa auttaa, niin pistää sit omistaan. Mä en ainakaan haluais auttaa ketään muuta kuin suomalaisia!

Alkuperäinen kirjoittaja Haistakaa pitkä p*ska;29720362:
Siirtäkää paineita myös sinne tosiasiaan, että työssäkäymisen hintaa ollaan jälleen nostamassa reilusti! Voi h*lvetti ei kannata kauaa käydä töissä, kun auton käyttö maksaa maltaita. Sit pitäis vielä työpäivän jälkeen käydä ruokakaupassa ja koko v*tun ajan ruokakassi kevenee, kun hinnat nousee polttoaineiden hintojen noustessa!

On se ihme juttu, että kukaan ei ole vielä sisällissotaa pistänyt pystyyn!

Keskituloisen kukkarolle vaikutus on 300-400€. Juuri syksyllä erosin kirkosta, kun ajattelin, että tarvitsen ihan oikeasti sen 350€ mitä kirkollisveroon on vuosittain mennyt. No nyt sekin säästö sit nollautuu v*ttu!!!

Jos politiikassa olet mukana, niin kerro minulle miksei tässä "hyvinvointivaltiossa" enää kannusteta tekemään rehellistä työtä??? Miksi jatkuvasti rangaistaan perheellistä, rehellistä työtä tekevää ihmistä, joka asustaa kaupungin ulkopuolella ja jolla on oma talo???

Jos ihmisellä on oma talo, auto ja työpaikka, ja hän elää vapaassa demokratiassa, jossa lakeja valvotaan suhteellisen hyvin, saa hän olla kyllä aika yksinkertainen kermapylly jos kuvittelee sisällissodan millään lailla vievän asioita hänen kannaltaan parempaan suuntaan. Elämäntapatyöttömyyttäkin voi koettaa, jos tosiaan niin vähän arvostaa sitä taloaan ja panostaan yhteiskunnalle.

Ei mulla muuta.

Lapsilisät on juuri se mistä täytyy napsaista.

Suomenmaa - Seuran laskelma: Rikkailta 50 prosentin verolla miljardi

Sitten tuosta blogista otettua

Vielä bonuslaskelma: Entäs jos 100 000 euronylittävien vuositulojen tilalle laskelmaan laitettaisiin 75 000 €.

Maksavaa väkeä tulisi tällöin 80 000 henkeä lisää. Lehtisen laskennan tulos kertoo, että tuolloin verokertymä kasvaisi 2 209 miljoonalla eurolla, loppusumma edelliseen verrattuna siis tuplaantuisi.

Viimeksi muokattu:
Olisikohan hyvä lähtökohta se, että jokainen terve ihminen elättäisi itse itsensä, vai onko se liikaa vaadittu?

Olisi, tämä olisi todella ihannetilanne! Nyt sitten vaan alat ottaa töihin jokaikisen Suomen työttömän! Tää se on jotenkin työssäkäyville ja hallituksellekin niin vaikea ymmärtää että kun sinne töihin ei niin vain mennä. Et voi mennä haluamaasi paikkaan, että moi, mä tulin nyt. Tietty joukossa on niitä jotka ei töitä haluakaan, mutta suurin osaa haluaa. MUTTA KUN NIITÄ TÖITÄ EI OLE!!!

Alkuperäinen kirjoittaja sepä se;29720643:
Olisi, tämä olisi todella ihannetilanne! Nyt sitten vaan alat ottaa töihin jokaikisen Suomen työttömän! Tää se on jotenkin työssäkäyville ja hallituksellekin niin vaikea ymmärtää että kun sinne töihin ei niin vain mennä. Et voi mennä haluamaasi paikkaan, että moi, mä tulin nyt. Tietty joukossa on niitä jotka ei töitä haluakaan, mutta suurin osaa haluaa. MUTTA KUN NIITÄ TÖITÄ EI OLE!!!

Sinullekin löytyy töitä kunhan asetat palkkavaatimuksesi kykyjäsi vastaavalle tasolle.

Olisihan sillä työllistävä vaikutus, voisi Reiska vaikka päästä pyörittelemään niitä pareita :D

Sinullekin löytyy töitä kunhan asetat palkkavaatimuksesi kykyjäsi vastaavalle tasolle.

Ei löydy! Olen valmis menemään 8€:n tuntipalkalla vaikka osa-aikatöihin, mutta kun ei löydy! Juuri tuli siivousfirmasta työhakemukseen vastaus että kiitos mutta ei kiitos, saapuneita työhakemuksia saapui heille luokkaa vuori!

Täällä tosiaan saa kohta melkein maksaa itse siitä ilosta, että saa tehdä töitä!

Ei löydy! Olen valmis menemään 8€:n tuntipalkalla vaikka osa-aikatöihin, mutta kun ei löydy! Juuri tuli siivousfirmasta työhakemukseen vastaus että kiitos mutta ei kiitos, saapuneita työhakemuksia saapui heille luokkaa vuori!

Täällä tosiaan saa kohta melkein maksaa itse siitä ilosta, että saa tehdä töitä!

Mulle toki voit tulla ilmaiseksi töihin: mitä osaat tehdä?

[QUOTE="jaa";29719728]Etkö tajua sitä faktaa, että aika moni yliopiston käynyt (kuten lääkärit) voivat lähteä muihin maihin asumaan. Nythän ei ole kysymys palkoista vaan tulonsiirrosta.

Miksi lapsiperheet kiistelevät keskenään eivätkä pysy yhteisessä rintamassa puolustamassa lapsilisiä kaikille. Harva tääällä suomessa niin rikas on, että lapsilisät olisivat täysin ylimääräinen tuloerä, jolla ei ole mitään käyttöä.[/QUOTE]

Niinpä sitte puhutaan suurituloisista 4t tienaavista. Kuulostaa varmaan tosi rikkaalta jonkun korvaan mutta verotus joka muuten taas kiristyy, pitää huolen siitä, että lapsilisän tarve vain kasvaa. Sitten otetaan sekin pois. Hienoa. Ymmärrän jos aletaan puhua jostain oikeasti suurituloisista perheistä, mutta niitä onkin tosi vähän, verotus pitää jo huolen siitä, en ymmärrä miksi lapsilisätkin riistetään näiltä "hyvätuloisilta" kun ne ovat tärkeitä. Tuon tienaavilla usein asuntolaina painaa ja ainiin sitäkin kiristellään. Kiitos, keskiluokka kärsii ja joku on vielä valmis poistamaan tulosiirronkin jolla veronmaksajia elätetään.

Niin ja aatelkaas: kansanedustajat saavat, kun lopettavat kansanedustajan pestinsä eläkettä siitä lopun elämäänsä. Jotkut kansanedustajat eivät edes tuon jälkeen hakeudu mihinkään töihin, kun pärjäävät eläkkeellänsä, onkohan se nyt 2/3 osaa kansanedustajan palkasta. Tämä siis vaikka olisi 30v, kun lopettaa kansanedustajan hommansa.
Näistä ei karsita tietenkään, kun ex-kansanedustajat ovat muita ihmisiä parempia, eivätkä voi mennä työttömyyskortistoon kuin tavallinen väki.
Otetaan vaan köyhiltä, lapsiperheiltä, opiskelijoilta ja vanhuksilta, niin kuin aina.

[QUOTE="vieraana";29721795]Niin ja aatelkaas: kansanedustajat saavat, kun lopettavat kansanedustajan pestinsä eläkettä siitä lopun elämäänsä. Jotkut kansanedustajat eivät edes tuon jälkeen hakeudu mihinkään töihin, kun pärjäävät eläkkeellänsä, onkohan se nyt 2/3 osaa kansanedustajan palkasta. Tämä siis vaikka olisi 30v, kun lopettaa kansanedustajan hommansa.
Näistä ei karsita tietenkään, kun ex-kansanedustajat ovat muita ihmisiä parempia, eivätkä voi mennä työttömyyskortistoon kuin tavallinen väki.
Otetaan vaan köyhiltä, lapsiperheiltä, opiskelijoilta ja vanhuksilta, niin kuin aina.[/QUOTE]

Olishan tossa hommassa kirveellä töitä, mutta ymmärrät varmaan että kun kansanedustajia on vähän niin tuo summa on pisara meressä. Toki oikeudenmukaista olisi että heillä olisi samanlainen ansiosidonnainen turva kuin muillakin. Mutta noista sopeutumiseläkkeistä ja lapsilisän leikkauksista ei voi puhua lainkaan samassa mittakaavassa.

[QUOTE="vierailija";29721922]Olishan tossa hommassa kirveellä töitä, mutta ymmärrät varmaan että kun kansanedustajia on vähän niin tuo summa on pisara meressä. Toki oikeudenmukaista olisi että heillä olisi samanlainen ansiosidonnainen turva kuin muillakin. Mutta noista sopeutumiseläkkeistä ja lapsilisän leikkauksista ei voi puhua lainkaan samassa mittakaavassa.[/QUOTE]

Kansanedustajien pitäisi näyttää esimerkkiä, johtaa edestä.

Yhteistyössä