Yleisen kasvatustieteen pääaineopiskelijoita paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Missä vaiheessa opintoja olette ja mitä olette niiden sisällöstä pitäneet? Minkälaisia sivuaineita olette ottaneet? Entä onko teillä vielä ajatuksia siitä, millaisia töitä haluaisitte valmistumisen jälkeen tehdä? Mielelläni kuulisin myös jo valmistuneilta, millaisiin työtehtäviä olette tehneet ja ovatko tehtävät vastanneet koulutusta. Onko teistä kukaan lukenut tuohon sivuaineeksi opettajan pedagogisia opintoja? Jos olette, niin onko joku mahdollisesti työllistynyt opettajan tehtäviin ja jos niin minkälaisiin oppilaitoksiin/mitä opettamaan?

Hirveä litania kysymyksiä mutta jospa joku jaksaisi vastailla:) Itse luen avoimessa kasvatustieteen perusopintoja ja haaveena on jossakin vaiheessa päästä tutkinto-opiskelijaksi joko pääsykokeen tai avoimen väylän kautta. Olisikin siis mukava kuulla kokemuksia muilta saman alan opiskelijoilta ja valmistuneilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24481457:
Eikös opettajan pedagogiset opinnot ole niille, jotka aineopettajiksi halajavat?

Joo, on. Mutta kasvatustieteellisiä aineitakin voi opettaa. Opettajia kun on muuallakin kuin peruskouluissa ja lukioissa. :)

Ja ap:lle kyllä suosittelen noita pedogogisia, vaikka en itse kasvatustiedettä olekaan opiskellut.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24481534:
Niin joo. Mutta korkeakouluihinhan ei maisterinpapruilla vielä ole asiaa opettamaan.

Jossain vaiheessa ne silti olisi asiallista tehdä.

Mutta en minä tarkoittanut korkeakouluja, vaan esim. opistoja, joissa koulutetaan lastenohjaajia, perhepäivähoitajia ym.

Yhteistyössä