ylen syömiseen apuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikeasti epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oikeasti epätoivoinen

Vieras
Mä en ymmärrä itseäni :( :(
Nytkin maha on täynnä mut silti tekee vain mieli syödä!! Mä söisin (ja syön) koko ajan, tietenkin kaikkea hyvää... Kauheasti jääkaapista huutaa viimeinen pitsanpala et söisin sen. Millä mä saan tän loppumaan??? Siis ihan oikeesti?

Ylipainoa on jo 100kg että on ihan oikea ongelma! Ei jaksa/ huvita laihduttaakaan kun urakka on noin suuri, masentaa jo valmiiksi kun en kumminkaan onnistu :(
Pitäis saada syömisellä painoa pois että jaksais liikkua. Pari viikoa yritin syödä "nätisti" mutta kun ei paino pudonnu, rupesin taas syömään karkkia ja kas kummaa, paino nousi pari kiloa. Miksi se laske jos on syömättä karkkia?

Ei se paino parissa viikossa juuri tipahda, jos on pelkästään syömättä karkkia jos sitten kumminkin vetelee pizzaa ja muuta roskaa.
Katso pari jaksoa Olet mitä syöt-ohjelmaa... ;)

Jossain oli vasta että purkkaa ku pureskelee ni laihtuu koska silloin ei tee mieli syyä mitään ja nälkäkin pysyy kauemmin poissa! Ja oon kyllä huomannu että purkan jälkeen ei ihan heti mikään maistu..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ensinnäkin, MIKSI sinulla on pizzaa jääkaapissa? Kaikki herkut pois kädenulottuvilta. Viskaa vaikka vessanpönttöön se.

No kun tein sitä tänään ruuaksi...

Heh heh! Päivän parhaat naurut. Mietis nyt ruokavalio uusiks, mene vaikka ravintoterapeutille. Herkuttelemalla et laihdu.

paljon sä nyt painat?

ja ei sillon tehdä pitsaa ruuaksi jos pitää pudottaa painoa :)
salaattia jättiannokset, kalaa, kanaa, ruisleipää, hedelmiä,vettä, vettä, vettä

Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
Ei se paino parissa viikossa juuri tipahda, jos on pelkästään syömättä karkkia jos sitten kumminkin vetelee pizzaa ja muuta roskaa.

Oon katsonu, ja omasta mielestä mun ruokavalio ei oo yhtä huono. Siis en mä nyt pelkää roskaa syö. Eilen esim. oli perunoita, kruunuvihanneksia ja nakkikastiketta. Mietin kyllä mun pitäis aloitaa ruokapäiväkirjan pito just tuon "en mä syö paljoa mitään" ajatuksen takia. Toinen on kyllä mun liian suuret annoskoot.
Siis mähän tiedän kuinka pitäis syödä et laihtuu MUTTA miksi mä en saa sitä toteutettua??

Alkuperäinen kirjoittaja Pix:

Oon katsonu, ja omasta mielestä mun ruokavalio ei oo yhtä huono. Siis en mä nyt pelkää roskaa syö. Eilen esim. oli perunoita, kruunuvihanneksia ja nakkikastiketta. Mietin kyllä mun pitäis aloitaa ruokapäiväkirjan pito just tuon "en mä syö paljoa mitään" ajatuksen takia. Toinen on kyllä mun liian suuret annoskoot.
Siis mähän tiedän kuinka pitäis syödä et laihtuu MUTTA miksi mä en saa sitä toteutettua??

Jätä peruna, valkoinen riisi ja vaalea pasta, lisäksi valkoiset jauhot ja kaikenlainen leipä vaikka kuukauden ajaksi pois. Noi em. sisältävät niiiiiiin paljon hiilareita, että laihduttaminen tehostuu älyttömästi sen jälkeen. Googlaa gi-arvo ja syö niiden mukaan. Itse olen laihduttanut kolmessa kuukaudessa tosi helposti 12kg. Ja siis todella helposti, liikuntaa en ole harrastanut ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Annoskokoja olis hyvä miettiä myös...

Tämän tiedän, ja syön varmaan kolmen ihmisen annoksia. Mutta kuten joku tuolla ystävällisesti valaisi, en ole terve. Ja huomaan sen just tässäkin kohtaa, TIEDÄN että pitäis syödä pienempiä annoksia mut silti teen kuten ennenkin. Sairasta, tiedän...

ja olen kanssa epätoivoinen. Olen yrittänyt saada ravintoterapeutilta aikaa mutta ei se tunnu onnistuvan. ylipainoa siis löytyy paljon.
lenkille kun pääsee niin sen jälkeen on älyttömän hyvä olo. mutta kun sen lenkkeilyn jättää pois on kauhea itseinho päällä :/ ja siihen se taas jäi.. Olen ollut 2kk dietillä jossa join paljon vettä söin vihanneksia ja hedelmiä pastaa ruisleipää ja jätin herkut KAIKKI pois enkä juonut edes light limua ja annoskoot pieneni.. SILTI paino nousi 2,5kg tuon 2kk aikana.

Niin arvaappa tekeekö mieli kokeilla uudestaan?? :(

ajatuksia saapi laittaa naapurin_nti@suomi24.fi

kohtalontoverit tervetulleita, olen 019/häme.

Kyllä lihavat tietävät miten pitäisi syödä laihtuakseen. kyse ei ole järjestä vaan tunteista. masentaa kun on lihava ja niin iso laihdutusurakka edessä ja siihen masennukseen epätoivoon tarvii lohdukkeeksi makeaa tai rasvaista. sellainen sairaus on olemassa kuin ahmimishäiriö ja sokeririippuvuus. on pakko saada ruokaa vaikkei ole nälkä. kyse on ehkä ahdistuksen helpottamisesta, yksinäisyyden helpottamisesta, turhautumisesta tms. oletko ap miettinyt syötkö johonkin tunteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri myös:
Kyllä lihavat tietävät miten pitäisi syödä laihtuakseen. kyse ei ole järjestä vaan tunteista. masentaa kun on lihava ja niin iso laihdutusurakka edessä ja siihen masennukseen epätoivoon tarvii lohdukkeeksi makeaa tai rasvaista. sellainen sairaus on olemassa kuin ahmimishäiriö ja sokeririippuvuus. on pakko saada ruokaa vaikkei ole nälkä. kyse on ehkä ahdistuksen helpottamisesta, yksinäisyyden helpottamisesta, turhautumisesta tms. oletko ap miettinyt syötkö johonkin tunteeseen.

Mun kohdalla taitaa olla kaikkea tuota. Mun elämä on ollu paskaa täynnä... ruoka melkein ainut mikä tuo hyvän mielen/ olon (edes hetkeksi)

Joo, nimenomaan... teoria on hallussa, mutta käytäntö ei, vaikka yritys on kova. Jotenkin niiin ärsyttävää, että pitää miettiä syömisiä ihan kamalasti, että ei liho. Minä kun saan itseni lihotettua ihan tummalla riisillä ja kanasuikaleilla ja vihanneksilla, jos en erikseen mittaile annoskokoja, ja mitään herkkuja on vaarallista edes tuoda kotiin, kun minulla menee se kokonainen suklaalevy tai pullapaketti parissa minuutissa, ihan ajatuksissani, ennen kuin ehdin edes tajuta että käsi vie jotain suuhun. Joku sisäinen ohjelmointivika...

niin tuttua mulle. itse syön masennukseen, tyhjyyden tunteeseen, kiukkuun, suruun... siis melkein kaikkiin tunteisiin. makea on vaan ainoa asia mikä tuo nautinnon ja helpotuksen elämään. mun on saatava päivittäin makeaa vaikka tiedän että se lihottaa ja juuri se ahdistaa kun tiedän lihoavani mutta kun siihen ahdistukseen ei auta mikään muu kuin suklaa. tosta noidankehästä on vaikea päästä irti. jos en saa makeaa päivittäin, tulee vieroitusoireet: olen levoton, ahdistunut, jatkuva nälkä, ärtymys yms yms . mulle ei tule lenkkeilystä yhtään hyvä olo, ainoastaan syömisestä, se lohduttaa ja rauhoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Joo, nimenomaan... teoria on hallussa, mutta käytäntö ei, vaikka yritys on kova. Jotenkin niiin ärsyttävää, että pitää miettiä syömisiä ihan kamalasti, että ei liho. Minä kun saan itseni lihotettua ihan tummalla riisillä ja kanasuikaleilla ja vihanneksilla, jos en erikseen mittaile annoskokoja, ja mitään herkkuja on vaarallista edes tuoda kotiin, kun minulla menee se kokonainen suklaalevy tai pullapaketti parissa minuutissa, ihan ajatuksissani, ennen kuin ehdin edes tajuta että käsi vie jotain suuhun. Joku sisäinen ohjelmointivika...

Niinpä... Ja sit ihmettelen kuka söi mun suklaan ja miele tekee lisää. Jos mies ei katso omansa perään saatan syödä senkin suklaan/ karkit.... Tai 350g karkkipussi menee samalla kun olen koneella.

Niinpä... Ja sit ihmettelen kuka söi mun suklaan ja miele tekee lisää. Jos mies ei katso omansa perään saatan syödä senkin suklaan/ karkit.... Tai 350g karkkipussi menee samalla kun olen koneella.
Sama vika, sama vika. Ollaankohan sukua? :P

Ainoa toimiva ratkaisu joka mulla toimii, on se että niitä herkkuja ei ollenkaan osteta kotiin. Se toimii, siihen asti kun mies alkaa taas kantaa herkkuja kotiin, grrr...

Sama vika, sama vika. Ollaankohan sukua? :P

Ainoa toimiva ratkaisu joka mulla toimii, on se että niitä herkkuja ei ollenkaan osteta kotiin. Se toimii, siihen asti kun mies alkaa taas kantaa herkkuja kotiin, grrr...

Just noin! Kaupassa mun kontrolli vielä pelaa joten kuten, mut jos vaikka kaapissa on keksiä "vierasvarana" niin kyllä mä ne itse syön!! Ja kun mies ottaa kaupassa karkkia en voi olla ostamatta itsellenikin. Eli miehen vika kun oon läski...

Mut enpä oo vielä hakenu sitä pitsan palaa :D
Aamulla sen kumminkin syön vaikka pitäis jättää se lounaaksi...
Vastusta kiusausta :) Ei tähän aikaan enää tarvitse mitään syödä :) Laita se pakkaseen nyt, niin et voi aamulla syödä (ainakaan ilman ylimääräistä vaivaa). Aamulla sitten nappaat mukaan sen kun lähdet töihin, se sulaa sopivasti lounaaseen mennessä... ja puolet lautasesta ainakin täyteen salaattia tai vihanneksia!

Just noin! Kaupassa mun kontrolli vielä pelaa joten kuten, mut jos vaikka kaapissa on keksiä "vierasvarana" niin kyllä mä ne itse syön!! Ja kun mies ottaa kaupassa karkkia en voi olla ostamatta itsellenikin. Eli miehen vika kun oon läski...
Joo, mullakin on tapana syyttää miestä, mutta ei se retku suostu ottamaan vastuuta, vaikka tapaus on ihan selvä :laugh: :kieh:

Yhteistyössä