Ylen tiedot: Hallitus ei poistakaan työttömien pakkoa hakea neljää työpaikkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ylen tiedot: Hallitus ei poistakaan työttömien pakkoa hakea neljää työpaikkaa
"Työttömän velvoite hakea tiettyä määrää työpaikkoja on tuonut työnantajille paljon turhia hakemuksia.

Hakuvelvoite on osa Marinin hallituksen pohjoismaista työvoimapalvelumallia. Toukokuussa 2022 voimaan tulleen muutoksen jälkeen työttömän on pitänyt tehdä vähintään neljä työnhakua kuukaudessa. Poikkeustapauksissa työttömälle on voitu sopia työllistymissuunnitelmassa alhaisempi hakuvelvoite tai poistaa velvoite kokonaan.

Työtön työnhakija voi saada velvoitteen laiminlyönnistä ensin varoituksen. Jos rike toistuu, työttömyyspäiväraha voidaan katkaista määräajaksi."

Uskoiko joku oikeasti että kepittävä OrpoPurraSatonen olisi helpottanut työttömien elämää 😆
Uskokaa pois, piiskaa on tulossa vielä paljon lisää, mikäli hallitus ei hajoa persujen kannatuksen vapaapudotukseen, joka pian alle 14%.

Petteri lupasi toimenpiteillä tulevan 100 000 uutta työpaikkaa, mutta näyttää käyvän toisinpäin. Aina kun kokoomus on pääministeripuolue niin työttömyys lisääntyy ja rikkaimmilla menee paremmin. Tietysti turha ihmisten valittaa kun äänestivät Petterin johtamaan Suomea.

Ehtii heikentyä vielä paljon ennen vaaleja. Siihen kaikki leikkaukset päälle ja tulonsiirrot rikkaille. Moni hallituspuolueem edustaja pääsee kokeilemaan sopeutumisrahaa vaalien jälkeen.

Niimpä, hallituksen logiikalla tilanteesta päästään ulos leikkaamalla työttömyyskorvauksia... Mitä jos vaihteeksi kiristettäisiin osinkoverotusta, saattaisi jopa motivoida yrityksiä tekemään investointeja ja kasvamaan, kun rahan pois nostaminen ei olisi niin houkuttelevaa.

Ennuste: Työttömyys pahenee ensi vuodenkin
Syksyllä nähty työllisyystilanteen heikentyminen on yllättänyt ministeriön asiantuntijatkin. Hallituksen omat toimet lykkäävät uskon palautumista talouteen, sanoo TEM:n raportti.

Kiitos hallitukselle joka poisti aikuiskoulutustuen ja työkkärin suojaosan. Nyt ne jotka voisivat kouluttautua uuteen ammattiin tai tehdä osa-aikaista tai satunnaista työtä istuvat tyhjän panttina kotona tilastoja kaunistamassa.

• Surullinen
Reactions: Lispetti
Kiitos hallitukselle joka poisti aikuiskoulutustuen ja työkkärin suojaosan. Nyt ne jotka voisivat kouluttautua uuteen ammattiin tai tehdä osa-aikaista tai satunnaista työtä istuvat tyhjän panttina kotona tilastoja kaunistamassa.
Tänään Yle uutisoi, että valtio maksaa maataloustukea 100 miljoonaa tiloille, jotka eivät kasvata pelloillaan mitään.
Rahaa siis kohdistetaan vääriin kohteisiin. Olen ollut siinä luulossa, että maanviljelijät ovat hyvin lujilla ja toimeentulo on jatkuvasti lopettamisuhan alla.
Tänään olen ollut uutispaastossa. Katsoin vain Ylen aamun klo 9 uutiset ja nekin hatarasti. Pahoittelen, jos olin
käsittänyt uutisen väärin.

Eihän sitä olla muutenkaan asetettu kuin jollekin 60% työttömistä ja niistäkin vain osalle (olisko ollut puolelle) täytenä. Ja alueellisia eroja on varmasti. Täällä esim. sähköasentajalle ja ravintola-alan työntekijälle määräsivät vain kaksi hakua. Vain palkkatukitöissä koko 2000-luvulla olleelle pian eläköityvälle sitten yhden. Kolme on suurin mitä tiedän määrättäneen.

Tänään Yle uutisoi, että valtio maksaa maataloustukea 100 miljoonaa tiloille, jotka eivät kasvata pelloillaan mitään.
Rahaa siis kohdistetaan vääriin kohteisiin. Olen ollut siinä luulossa, että maanviljelijät ovat hyvin lujilla ja toimeentulo on jatkuvasti lopettamisuhan alla.
Tänään olen ollut uutispaastossa. Katsoin vain Ylen aamun klo 9 uutiset ja nekin hatarasti. Pahoittelen, jos olin
käsittänyt uutisen väärin.
Kyllä he / ne ovat olleet hiljaa. Ei tiennyt moni muukaan.

Yhteistyössä