Yli 2-vuotiaalla tuttipullo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hopo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hopo

Jäsen
05.06.2004
240
0
16
Tervehdys kaikille!

Tässä vähän aikaa sitten oli ketju jossa puhuttiin yli2-vuotiaiden tuttipullonkäytöstä ja kertoilin itse,että meillä on 2.5-vuotias moniallerginen poika joka juo pari-kolme kertaa päivässä maidonpullosta,vaikka on juonut kaiken muun lasista jo alle vuodenikäisestä lähtien.

Meidän vesseli yllätti pari päivää sitten koko muun perheen.
Siivoilin keittiönkaappia ja sanoin koululaislle,että taidan viedä nämä kaikki nokkamukit kirppikselle myyntiin,koska poika ei suostu niistä maitoa ottamaan ja pojan vesseli kuuli tämän ja tokaisi mulle:

"Minä olen iso poika,nyt en enää tarvi tuttipulloa vaan juon maidon noista"

Jäimme kaikki suu auki ja ajattelimme,että oli vaan puhetta,mutta samantien heitimme tuttipullot roskiin ja pojanvesseli otti nokkamukin ja joi siitä maitoa.Tai oikeastaan halusi enemminkin juoda muumimukista missä on pilli valmiina ja sen pillin saa mukin sisään piiloon.

Ja nyt on nukahtanut yöunille ilman pulloa ja kaikki sujui todella hienosti.

En olis kyllä moiseen uskonut näin yht äkkiä,mut kaipa poika sai jonkin ahaa-elämyksen ja oli valmis pullosta luopumaan,ei tarvinnut ottaa"VÄKISIN "pois vaan homma sujui uskomattoman hienosti.

Joo, nää on näitä ihania yllätyksiä.

Meillä kävi kuopuksen kanssa niin, että 1 v 1 kk ikäisenä "varasti" minulta maitolasin (siis nappasi sen käsiinsä pöydältä kun käänsin sekunniksi selkäni) ja alkoi juoda siitä kuin ihminen ainakin. Sen päivän jälkeen ei tyttö saanut enää nokkamukia eikä mitään muutakaan viritystä vaan on juonut ihan tavallisesta lasista.

Esikoinen taas teki lopun yövaipan käytölle viime viikolla (tytölle tuli alkuviikosta täyteen 3-vuotta ikää). Tyttö oli jo muutaman kerran vinkuloinut illalla nukkumaan mennessä omituisesti ja nyt sai vihdoin sanottua ettei millään haluaisi laittaa vaippaa kun on jo niin iso tyttö. Vaippaa on pidetty vielä öisin vaikka vahinkoja ei tule kuin ehkä kerran pari kuussa. Tyttö nukkuu kuitenkin osan yöstä meidän sängyssä enkä halua, että pissaa sinne, joten vaippaa on vielä käytetty. Nyt kuitenkin itse tuli ehdottamaan, että jospa hän sitten yöllä saa tulla herättämään isin ja äitin, jos tulee pissahätä, niin sitten hän ei tarttisi vaippaa yöllä. Tähän oli suostuttava kun kerrankin tuli niin järkevä ehdotus ja hyvin on ainakin vielä mennyt!