YLI 35-V KUUMEILIJAT :) VOL 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumi-Marja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rouva Pikkumyy, en pahastu, vaikka lainasit päivityksen, anna menna vaan jatkossakin, jos vain puhtia riittää :) Minä aion pysyä vähän sivummalla jonkin aikaa ja olenkin uutta päivittäjää pariin otteeseenhuhuillut. Sopisiko pesti sinulle, kun olet ennemminkin niin mallikkaasti sen hoitanut ja listsi ovat olleet ilo silmälle. Nytkin tuo juna...empä olisi itse moista osannut laittaa. Olet sinä kyllä positiivisuuden perikuva. Vaikeana aikana jaksat täällä olla ja toisia tukea. Ihailtava asenne sinulla. Toivottelen pikaista toipumista sinulle :heart:

Taikakuu, tikkuaddiksti minäkin olen. Vaikkakin nyt en ole ahkerasti tikuttanut.

Kanella, mä jouduin aikanaan tyttöä odottaessa syömään kolme antibioottikuuria alkuraskauden aikana rv5, rv7 ja rv10. Mä pekäsin ihan tajuttomasti, että menee kesken, tulee epämuodostumia tai mitä ikinä kamalaa ikinä vain voi kuvitella. Mulla oli silloin vain sellainen tulehdus, että oli pakko hoitaa, muuten meitä kumpaakaan ei olisi. Hammas nimittäit tulehtui ärhäkästi hammaslääkäriaikaa odottaessa ja tulehdus levisi sydänpussiin. Ei siis ollut muuta vaihtoehtoa kuin hoitaa. Hammaslääkärin olit tosin jo varannut edellisen keskenmenneen raskauden alkupäivinä. Eli muutamaa kuukautta aiemmin. Täällä ajat pitkissä kantimissa. Tyttö kuitenkin syntyi terveenä, suolistosairaus hänellä on, mutta tämä ei kuulemma voi johtua niistä antibiooteista. Toivon todella niin, sillä en muuten pysty tulemaan asian kanssa juttuun. Olisi kamala ajatella, että olisin pilannut lapseni terveyden salakavalan hammaspöpön takia. Tärppionnea minäkin vielä huikkaan :wave:

Aurora, nyt vaan r-testiä tekemään, vaikuttaisi kyllä vahvasti plussalta:heart:

Hibiscus Miltä alkaa olo tuntumaan? Mua jännittää tuo teidän inssin jäkenen tilanne enemmän kuin osaan edes sanoiksi pukea. Toivon ja toivon, mielessä vain, sen on pakko onnistua:flower:

Neeanäiti onnea uudelle nicille:flower: Nyt vaan saa opetella muistamaan, että sinähän se siellä kirjoittelet, kun ehti siihen vanhaan "kotiutua". Mutta tuo on kyllä nätti nimi.

Vielä jotain oli kielen päällä, mutta kaikki teksti lähes edellisellä sivulla, joten muiti pätkii nyt ankaran päälle. Pitänee vielä luntata sieltä ja tulla takas uudelle aukeamalle.

Eilen ja tänään on tullut ovistestiä uitettua ja tänään eilistäkin haaleampi viiva ja eilinenkin sellainen haamun serkku, ettei tosikaan. R-testiin tosin pukkas haamua, vaikka välillä oli jo nega ja veritesti viimeviikolla nega, joten jotain menneen haamuja tuo näyttää. On niitä kaikkein herkimpiä. Apteekin testeillä tuskin enää mitään näkyisii. enkä olisi noitakaan tikkuja tuhlannut, ellei mies olisi vängännyt ja halunnut nähdä, mitä ne näyttää. Sillä taas alkaa olla kuumeilu ihan täysillä menossa, mulla ei vaan nyt oikein olis jaksamista koko asiaan :ashamed: Kyllä mä noita kropan toimintoja tutkin, rutiiniahan ne oikeastaan jo on. Pinnan alla kytee ajatus, siitä Kultamurusesta, mutta ei oikein uskaltaisi enää ääneen unelmoida. Yleensä olen positiivisempi, mutta joku nyt vain painaa mieltä liikaa.

Tänään on mun vuosipäivä palstalla. Siis sen, kun tein niccini. 2.9. muistaakseni kirjoitin tähän pinoon eka kerran. Aika menee. Nyt on kuumeilua kaikkiaan 2,5 vuotta takana. Tuloksena vain surua ja pettymystä. Te sen seijaan jaksatte tuoda päiviini valoa ja luottamusta siihen, etten pähkäile yksin ja että vielä voi onnistua kaikki täällä, kunhan vain se hetki osuu kohdalle.

:hug: Paljon haleja kaikille ja olkoon onni jokaiselle myötä. Plussatuulia lakeuksilta :hug:

Lumi-Marja

Rouva Pikkumyy, sullakin kun on noi kp:t tuolla, niin laita mullekkin. En vain tiedä millainen kierto on tulossa, mutta nyt olis menossa kp18/28-30. Tuhruttelusta olis ko 20, mut sitä en taida vielä laskea, kun kunnon vuodoksi muuttiu maanantaina illan suussa. Pysyy paremmin itekkin perässä tämän kierron kans, kun laskee päiviä. Kiitos vielä, kun päivitit tuon listan ajantasalle :hug: :flower: :heart: Voi tuon etusivun vielä päivittää, mutta sitä en tiedä, milloin seuraavan kerran palailen tänne. Huomenna ei ainakaan ehdi ja sit alkaa peltohommat.

Kiitos rohkaisusta, Lumi-Marja. Toivotaan, ettei lääke pilaa tärppionnea. Suoraan sanoen vain v*tuttaa lääkärin asenne ja ylimielisyys. Ja turhauttaa se, ettei itse vielä voi asiaa korjata. Varsinkin, kun tässä suhteessa turvallisempia lääkkeitäkin olisi ollut, mm. se jota pyysin ja joka on ennekin tehonnut tosi hyvin. Kyseinen lääkäri vain ei kuulemma 'tykkää siitä lääkkeestä'. Tekisi mieli pistää lääkärille ammattisähköpostin kautta terveisiä ja suora lainaus Pharmacan tekstistä, h*lvetin dinosaurus.

Kanella, voi elämän kevät :o 'ei tykkää lääkkestä', tähän olen minäkin törmännyt. Kerran tällaisessa tapaukessa tuli hyvä ettei riita v.otolla, kun sanoin, etten voi lääkärin kirjoittamaa V-pen megaa sydä, kun olen allerginen penisilliinille. Tämä kuulemma ei aiheuta allergiaa. Ei suostunut millään vaihtamaan, ei vaikka vakuutin, että olen parin tunnin päästä siellä uudelleen reaktioni kanssa. Hän vain sanoi, ettei siinä niin käy. No, otin lääkkeen, en poistunut tk:sta, paukamat alkoi nousta ja vatsaa kouristi. Kurkku alkoi umpeutua ja tämä lääkkeen määrännyt lääkäri hälytettiin paikalle. Hän ei sanonut sanaakaan, ei myöskään myöntänyt, että ei minua kuunnellut. Kirjoitti antibiootin, jonka varmisti kuin salaa minulta, sopiiko se ja antoi kortisonipiikin. Tällaisiin dinosauruksiin täällä ikävä kyllä törmää usein. Muutama lääkäri on taas kuin taivaan lahjoja ja kuuntelevat, tarkistavat allergiat ja tarkistaa vielä senkin, ettethän vain ole raskaana tai yritetäänkö raksautta, ajatellen lääkkeen sopivuutta. Laita vaan lainaus tekstistä, jospa olisi sunkin tohtoroineen lääkärin aika muuttaa asenteitaan. Tuo, ettei voi edes itte muuttaa lääkettä, on kyllä niin per***tä! Kai sekin on sitten joku turvallisuuskysymys, ettei tohtorit kirjota iteleen mitä mieleen juolahtaa. Vaikka tietäisikin, että olisi tarpeen, eikä väärin käyttäisi oikeuksiaan. Tiedän varmaan mitä takoitan.

Hibiscus jostain muistan lukeneeni, että simpat tavoittavat munasolun noin puolessa tunnissa. Voi olla ihan väärä muistikuva, mutta noin mä sen muistaisin olevan. Inssissähän aika on lyhyempi, se on noin 5-10 min, sen olen joskus kysynyt. Jos ruiskutus osuu oikein nappi paikkaan, voi olla aika vielä vähän lyhyempikin.

Lumi-Marja Just just, kiva lääkärikokemus sinullakin. Ja vielä hengenvaarallinen. Toivoa sopii arvon kollegan jotain tuosta oppineen. Nykyisin onneksi ainakin meillä panostetaan todella paljon vuorovaikutustaitojen opiskeluun, joten toivottavasti nämä dinosaurukset vähitellen katoavat luonnollisen poistuman kautta. Itse ainakin pyrin jo nyt opiskeluaikana ja toivottavasti myös tulevassa työssä kuuntelemaan ja myös KUULEMAAN potilasta. Hän kuitenkin on oman itsensä paras asiantuntija.

No niin.. Ovistestit tulivat..Nopeeta toimintaa.Tuli tikuteltuaki.. Haamua näytti. :o Niissä edellisissä testeissä yleensä on näyttänyt näihin aikoihin vähän "voimakkaampaa" haamua.. :o No huomenna sitten tikutellaan uudelleen.. Edelleen nippailee välillä oikealta puolelta..

Heissan taas!

laitoin sinut ja minut Lumi-Marja: Näiden *merkkien väliin, koska ekoja menkkojakaan ei ole ollut*Siis tuonne päivitykseen!

Voisin ottaa päivittäjän homman ainakin toistaiseksi itselleni ja ajattelin jos kaikille sopii avaisin uuden pinon, vai jatkammeko mieluummin tässä samassa? Gallubkyselyä siis? ;=))

Ostin tänään kylmäpuristettua vehnäalkioöljyä, sitä otetaan teelusikallinen pvssä veteen sekoitettuna ja omenaviinietikkaa myös teeusiakallinen vesilasilliseen sekoitettuna. Ensimmäinen sisältää runsaasti E-vitamiinia, mikä on kuulemma raskaushormooniin tärkeää. :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Rouva Pikkumyy :hug: Kiitos kovasti, kun otat päivityksen :heart: Avaa vain uusi pino, sillä etusivulle on paljon helpompi päivittää, kun kuljetella listaa mukana tai muistella millä sivulla senyt taas olikaan. Tuo lainausmerkkisysteemi olikin hyvä keksintö :)

Neuvolalääkärin tuomio tänään: vähäisen painnonnousun takia, nytkin vain +25 g/vko, kohdunkorkeuden alakäyrillä menon takia, korkeus 20 cm, lähete äitipolille tarkempiin tutkimuksiin.

Ultrassa en saanut mitään selkoa vauvan painoarviostakaan, oli jotenkin tökerö koko tutkimus ja lääkäri vaan töksäytteli, kun kysyin esim. näkyykö sukupuolta. Sanoi vain: Jos ei kerran rakentees näkyny, ei sitä täskään näy. Yhtään en erota kumpi on, mutta sydän lyö. Sen sanottuaan sulki ultran, mitään muuta ei vauvasta sanonu. :o

Jäi itsellekin epätietoisuus, onkohan kaikki hyvin? Kohjuvaivoista sanoi, ettei niille nyt voi mitään tehdä tässä vaiheessa. Lohduttavan kuuloista. |O
Tutkimuksessa mukana joku mieskandi, mutta ei se mua häirinny.

Eli ei tästä neuvolasta paljon irti saanu: Perusjutut oli kunnossa hb 128 (viimeksi 112) noussu sentään, rautaa jatketaan, mutta 1 pv:ssä vaan, rr 110/65 ok, pissa puhdas.

Olo jäi jotenkin sekavaksi vauvan voinnin suhteen, odotan pikaisesti äitipolin kutsua. Haluan saada asiaan hieman enemmän selvyyttä. Vauva liikkui ultrassa ainakin kovasti. Muuta en tiedä.

Että tällaista!

Heissan kaikille!;=)

Taikakuu ei se tunnin päälleole se testaus! Minätestasin niilläbabyplussan tikuilla toisina pvnä aamulla ja vielä illalla, varsinkin jos oli digimittari käytössä, sen jälkeen tein sillä vasta kun oli plussaa babyplussassa.

Nyt on vain digitaalinen mittari, ellen osta apteekista tai kaupasta jotain ovistestejä, en ole päättänyt vielä.

Kohtu supistelee, se on hyvä merkki, kyllähän se ehti pikkasen turvota, vaikka aikaa olikin vasta 3 vkoa viimesistä menkoista.No minulla olisi ollut norm menkat heti elokuun alussa, ja nyt ovat "tavallaan" nyt, vaikka tyhjennystähän tämä on,mutta elokuussa edelleen ollaan. Kyllä olen kiitollinen, ettämenin varhaisultraan, muuten odottaisin kenties vieläkin,mutta pirpanaa ei olisi kasvamassa. :ashamed:

Niin kuinka kauan tämä ns tyhjennysvuoto nyt kestikään, en muista vaikka halmikuussa viimeksi oli!Jos joku voi valaista ,minua?? :saint:

Neean äiti: Toivottavasti kaikki on hyvin,onhan sinun kohtusi minusta ainakin kasvanut hyvin, oletko verrannut edellisiin raskauksiisi kohdun korkeutta?? :hug: :flower: :heart:

Ruokapvn teko voi olla hauskaakin, mutta sinulla myös pienet lapset varmaan kuluu energiaa heidän kanssa touhutessaan!! :heart:

Mitäs muille kuuluu? :heart: :saint:

Rva Pikkumyy :wave:

Alan nyt muokkaamaan uutta pinoa;=)

Yhteistyössä