yli vuosi yritystä takana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hannuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hannuliini

Aktiivinen jäsen
21.10.2012
643
66
28
Haluaisin kysellä sellaista asiaa että mulla on todettu 2009 pco ja kaikki mahdolliset oireet siihen myös täsmäävät ollaan jätetty ehkäsy pois elokuussa 2011 kävin helmikuussa 2012 gynellä johtuen ihan siitä kun kuukautisia ei tule ilman hormoneja ja sillo kirjotti reseptin ja käski jatkamaan yritystä. Jotenkin jäin ihan tyhjän päälle kun silloin myös oli ultrassa niitä helmimaisia rakkuloita vaikka kuinka paljon ja ei sitten mitään muuta reseptiä antanut mulle. Pitäiskö nyt ettiä joku ihan lapsettomuuten perehtynyt gyne vai mennä ihan tavalliselle gynelle, olis ihan kiva saada muiden kohtalotovereiden kokemuksia, koska se on ihan selvää ettei multa tule mitään vuotoja ilman hormooneja saatika sitä ovulaatiota.

Hei!

Meillä on tilanne se, että ollaan pian vuosi yritetty lasta ja oon pitkittänyt ja miettinyt kaikki mahdolliset tekosyyt olla varaamatta aikaa. Varasin sitten ajan lapsettomuusasioihin perehtyneelle gynelle ja se käynti todella kannatti. Sain lääkkeet kohdalleen ja todella asianmukaista infoa ja jatkoseurantaa. Ajelin vähän pidemmälle tuon gynen vastaanotolle, mutta kyllä vain jokainen kilometri ja euro kannatti. Joten suosittelen alan ammattilaista, saa ainakin asiaan perehtyneen ammattilaisen mielipiteen.

mulla todettiin pco ja sain kiertoa tasamaan ekaks terot (ja ylipainon/painonhallintaan metformiinit).
Kävin gynellä hyvin nopeasti kun menkat jäi pois. mulla tosin ennenkin ollut kierto-häiriöitä.

Vuosi kun tuli yritystä täyteen menin oman paikkakuntani terveyskeskuslääkärille miehen kanssa ja kerrottiin mikä on tilanne (ajanvarauksessa olin jo sanonut tietenkin käynnin syyn). TK lääkäri laittoi lähetteen kotipaikkakuntamme naistensairaalaan jossa tehtiin alkukierron tutkimukset ja sain lisäksi clomifenit provosoimaan ovulaation. Ovulaatio tuli, raskauksia ei. 6 kiertoa clomien jälkeen siirsivät paikakkunnan sairaalalta helsingin naistenklinikalle jatkohoitoihin.
Nyt mennään OI:lla jonkin aikaa jonka jälkeen siirrytään toisiin hoitomuotoihin jos tarvis.

hannuliini, teillä on ehkäsy ollut yli vuoden poissa käytöstä niin itse lähtisin suoraan hakeutumaan hoitoihin vaikka oman tk-lääkärin kautta jos ei ole intoa maksaa yksityisten hintoja.
Yksityisellä toki saat hoitoa "heti" kun julkipuolella menet jonojen mukana.
Hinnat julkipuolella 2-3kertaa halvemmat kuin yksityiselllä (+lääkekulut tietenkin).

tietoisesti siirrän koko ajan koko hommaa mut pitäis vaa saada se aika varattua. sillon mulla tuli vuodot kun hormonaalista ehkäisyä käytin mut sit loppus sekin kun ehkäsy jäi pois. ja kun tiedän ettei se lapsi tuu ilman hoitoja.

Yhteistyössä