Ylihintaisia haalareita kirppiksellä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olin etsiskelemässä 1,5v. lapselle varahaalaria kirppikseltä, mutta järkytyin hinnoista. Enemmän ja vähemmän kuluneista, mutta joka tapauksessa käytetyistä haalareista pyydettiin 20-70e. Yhden löysin jossa hinta oli kohdillaan 5e reimatec haalari (saman verran kulunut kuin osa noista kalliimmista). Koko vaan oli liian pieni.

Olin ekaa kertaa kirpputorilla, enkä tiennyt hinnoittelun olevan noin hurjaa. Yllätyin todella noin kovista hintapyynnöistä! Ostaako ihmiset 60eurolla käytettyjä haalareita lapsilleen??? Itse ostin kesällä alennusmyynnistä alla 60eurolla lapselle reimatecin talvihaalarin ja nyt olisin ostanut jonkun varahaalarin, jonka oletin saavani noin 5-15eurolla....

Joo, hinnat on hirveitä. Jopa reikäisistä haalareista pyydetään 10e! Järkyttävää!! Itse juuri myin 2 toppahaalaria, joissa ei käytönjälkiä edes ollut 7 e kpl.

Mäkin olen nähnyt 80 euroa maksavan Ticketin haalarin myynnissä. Saisin sen kuulemma vielä itsekin takaisin kun myyn saman haalarin eteenpäin vähän lisää käytettynä..

Riippuu haalarista, kunnosta ja merkistä paljonko maksan. 40e ticketit on jääny aina surutta kirppikselle, vaikka tiedän että huutiksessa maksavat niistä enemmänkin. 25e olen maksanut oikeasti hyväkuntoisesta ja viekä lämpimän oloisesta reimatecista, jonka kuosi miellytti silmää. Muut on ollu sit edullisempia. 15e olen itse pyytänyt siististä tähti jonathanin välikausihaalarista ja se katosi päivässä myyntipöydältä. Jos on polvet ja peppu selkeästi niin kuluneet että paistaa silmiin, niin jätän haalrin ostamatta riippumatta hinnasta.

Samaa olen ihmetellyt. Polvet kuluneet haalareissa lähes puhki ja hintapyyntö 20-40 euroa. Vähän parempikuntoisista sitten enmmänkin. Ne hyvät ja kohtuuhintaiset menee heti, siksi niitä on vaikea löytää. Pienille tosin helpommin löytää kuin isommille lapsille. Itse ostin juuri Ticketin kukkahaalarin ja maksoin siitä 30 euroa, mutta mielestäni se oli lähes uudenveroisesta haalarista ihan ok hinta.

Joo, ostaa.

Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa: Cupcake & Ticket to heaven...I love it!

Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa: Nettikirppistelyä

Ostaa tosin kyllä myös halvempia.

Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa: Lahjoitetaan lastenvaatteita....olisiko sinulla tarvetta?

Mäkin ostin Ticketin toppapuvun alesta alle 60 eurolla, mutta tuskin tulen kovinkaan montaa kertaa elämässäni moiseen tarjoukseen törmäämään. Oli viimeinen puku ja viimeinen koko ja meille sopiva. Puku oltiin uudelleenhinnoilteltu rekkiin vain joitakin minuutteja sitten, joten onnea oli matkassa aika paljon.

Reimateccejä ostan alesta aina 50 euron pintaan, mutta niistä en kirppikselläkään maksaisi kuin max 25€.

Kävin eilen MLL-kirppiksellä etsimässä kahdelle pojalle ulkohaalaria. Eipä löytynyt, siistit oli vauvakokoja ja suuremmat tosi rumia ja kuluneita, useita vuosia vanhoja. Myydäänkö kaikki hyväkuntoiset nykyään huutiksessa? Tytöille olisi ollut enemmän tarjontaa.

[QUOTE="vieras";27335065]Kävin eilen MLL-kirppiksellä etsimässä kahdelle pojalle ulkohaalaria. Eipä löytynyt, siistit oli vauvakokoja ja suuremmat tosi rumia ja kuluneita, useita vuosia vanhoja. Myydäänkö kaikki hyväkuntoiset nykyään huutiksessa? Tytöille olisi ollut enemmän tarjontaa.[/QUOTE]

Moni myy puvut huutiksessa koska A) sieltä niitä ei varasteta ja B) sieltä saa paremman hinnan.

Kannattaa ostaa käytetyt kakkospuvut huutiksesta ja tyytyä näissä käytetyissä puvuissa Remuun tai Lassieteciin. Tällä tavoin löytää kohtuukuntoisia pukuja noin 20€:lla. Ykköspuvut sitten alennusmyynnistä jo ennakkoon. Kaikki muut merkit maksaa huutiksessakin maltaita, vaikka olisi polvet ihan kuultetut jne.

möin vkhaalari lenne activen ihan pientä kulumajälkeä polvissa ei puhki tms reikäisen
25 e
(ei ollut iidea viedä pukua villa lyhtyyn, mut olin siivoamas pöytää ja yksi rouva katsoi vk-haalarihousuja tähti jonathania ja mä kerroin et meil roikkuu kuistilla 116 lenne active sininen robotti haalari eikä sitä tarvita enää kiinnostaisko et voin sen pestä ja tuoda seuraavaks päiväksi ja hän ehdotti et tiskin taakse laitetaan ja sovin lyhdyn myyjien kans et ainoastaan se rouva joka kysyy voi sen ostaa etten myy muuten (vaan laitan pakettiin keväällä tms. muutkin vk 11+-116 kamppeet huutikseen).

Varastellaanko livekirppiksilläkin paljon? Olen aikeissa mennä myymään keväällä lasten pieniä vaatteita mutta ei huvita jos parhaat lähtee ilmaiseksi matkaan.. Siis kehtaako joku oikeasti kirppariltakin varastaa? Mutta joo, eilisen kokemuksen perusteella pitäis varmaan katsoa huutiksesta tai sit ostaa kaupasta uutena.

möin vkhaalari lenne activen ihan pientä kulumajälkeä polvissa ei puhki tms reikäisen
25 e
(ei ollut iidea viedä pukua villa lyhtyyn, mut olin siivoamas pöytää ja yksi rouva katsoi vk-haalarihousuja tähti jonathania ja mä kerroin et meil roikkuu kuistilla 116 lenne active sininen robotti haalari eikä sitä tarvita enää kiinnostaisko et voin sen pestä ja tuoda seuraavaks päiväksi ja hän ehdotti et tiskin taakse laitetaan ja sovin lyhdyn myyjien kans et ainoastaan se rouva joka kysyy voi sen ostaa etten myy muuten (vaan laitan pakettiin keväällä tms. muutkin vk 11+-116 kamppeet huutikseen).

Wow, siinä oli pitkä lause!

jossain kirppiksillä on hälyttimiä lainaksi / vuokralle. villa lyhdyssä ei ole jota joku jo viittasikin.

olin mll kirppiksellä eilen ja siellä myyjä ihmetteli kun taidettiin häneltä varastaa popin haalari myynnistä. tuli kyllä huonomieli myyjän puolesta, vituttaa tollanen. hänellä oli parikin käytetty po.pi haalari myynnissä kun toista siinä katsoin mutta oli liian pieni. muuten tein ihan kivoja löytöjä pojalle kokoa 92/98 mutta tytölle en mitään koko 122cm

minä myin meidän kuluneet (todellakin) reimat pari vuotta sitten kirpputorilla hintaan 2,5euroa kipale ja menivät kuin kuumille kiville. itse mietin, että onko tuo liikaa noista kahden lapsen käyttämistä, mutta ilmeisesti ei ollut, kun kaikki menivät :)

Sitä en ymmärrä miksi tosi pahasti kuluneesta haalarista pyydetään yli 40€, mutta jos ostat esim. uutena Reimatecin haalarin täyteen hintaan ja se on todella hyvässä kunnossa, kun sen eteenpäin myyt, niin miksi se pitäisi myydä ihan pilkkahintaan, etenkin jos on joku suosittu kuosi kyseessä. Sillä ei ole mitään merkitystä, paljon alennusmyynnissä haalari maksaa. Kyllä minä käytetystä Reimatecistä olen 50-60€ maksanut, jos se on ollut just sellaista kuosia jota olen halunnut ja kunhan on hyvässä kunnossa, ei siis reikiä, eikä suuremmin kulumaa.

[QUOTE="vieras";27335121]Varastellaanko livekirppiksilläkin paljon? Olen aikeissa mennä myymään keväällä lasten pieniä vaatteita mutta ei huvita jos parhaat lähtee ilmaiseksi matkaan.. Siis kehtaako joku oikeasti kirppariltakin varastaa? Mutta joo, eilisen kokemuksen perusteella pitäis varmaan katsoa huutiksesta tai sit ostaa kaupasta uutena.[/QUOTE]

Kyllä kirppiksiltä varastetaan. Kaverilta vietiin Ticketin puku...arvaa vatuttiko kaveria.

Multa on varastettu Bamse-mekko...varmasti paljon muutakin, mutten pistä tuotteita mieleeni juurikin siitä syystä, että ei sitten harmita jos jotain häviää.

Yli 6€ tuotteet hälytän. Toppapuvut yms. vähintään kahdella hälyllä.

[QUOTE="vieras";27335366]tänään kirpparilla oli kappahllin joku vanha haalari h. 15e. Tuskinpa kaupaks menee:)[/QUOTE]

Mitä kokoa? Jos olisi 116 tai 122, ja hyvässä kunnossa ja poikien väri- saattaisin hyvinkin ostaa.
Mutta todennäköisemmin joku pieni koko?

Mä myin kirpparilla meidän poikien Tähti Jonathanin talvihaalarit 15€/kpl ja olin ihan varma, että pyyntiä oli liikaa :D Oli hyvässä kunnossa, ainoastaa heijastimien kulumasta näki käytön.

Kärjistäen voi sanoa, että on kahdenlaisia kirpputoreja: niitä joissa ei mikään maksa mitään ja niitä joissa mikä tahansa maksaa älyttömiä. Asuessamme aiemmin Turussa kävin kirpputoreilla paljon siinä vaiheessa, kun ekat lapset olivat pieniä. Sitten kyllästyin järjettömään hinnoitteluun.

Nykyisessä pienehkössä asuinkaupungissamme taas on enimmäkseen erilaisten yhdistysten tms. kirpputoreja ja olen täällä innostunut uudelleen ostamaan kirpputoreilta. Hinnoittelu on tyyliä "muovipussillinen vaatteita 5e". Kuitenkin tuollaisessa muovipussillisessa, jonka nopeasti kasaan, saattaa joukossa olla useampi erinomaisessa kunnossa oleva, moderni vaatekappale.

Kärjistäen voi sanoa, että on kahdenlaisia kirpputoreja: niitä joissa ei mikään maksa mitään ja niitä joissa mikä tahansa maksaa älyttömiä. Asuessamme aiemmin Turussa kävin kirpputoreilla paljon siinä vaiheessa, kun ekat lapset olivat pieniä. Sitten kyllästyin järjettömään hinnoitteluun.

Nykyisessä pienehkössä asuinkaupungissamme taas on enimmäkseen erilaisten yhdistysten tms. kirpputoreja ja olen täällä innostunut uudelleen ostamaan kirpputoreilta. Hinnoittelu on tyyliä "muovipussillinen vaatteita 5e". Kuitenkin tuollaisessa muovipussillisessa, jonka nopeasti kasaan, saattaa joukossa olla useampi erinomaisessa kunnossa oleva, moderni vaatekappale.

On täällä Turun seudullakin vielä sellaisia kirpputoreja, joista saa halvalla. Juuri oli Raision ja Kaarinan MLL-kirppikset ja ensi sunnuntaina on Naantalin MLL-kirppis. Niistä tekee edelleen niitä helmilöytöjä halvalla :)

Uusimmat

Yhteistyössä