Yliluonnollisia juttuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirjamm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mirjamm

Vieras
Kertokaa teille tai tutuillenne (tai kelle vain) tapahtuineita yliluonnollisia kokemuksia, kohtaamisia aaveiden kanssa jne. :)

Mä rakastan lukea pelottavia juttuja, mutta harmi vaan en ole ikinä itse kokenut mitään. :(

Tiedättehän, että yliluonnolliset kokemukset ovat yhtenä viitteenä persoonallisuushäiriöihin? :p

Joka tapauksessa minun "yliluonnolliset" kokemukseni rajoittuvat lapsuuden enneuneen ja ennakkoaavistukseen siitä, kenen lapsia piti minäkin perjantaina lähteä hoitamaan.

Mä näin eilen istuessani kotipihalla (meidän talo rakennettu 1920 luvulla,toiminut sotasairaalana ym.) että pellonlaidalla seisoi vanhanaikaisiin vaatteisiin pukeutunut vanha mies,sillä oli violetinsävyinen ruutupaita,henkselihousut ja sellanen lätsä päässä ja joku kuokka kädessä. Katseli lapsiini päin jotka leikkivät n.10metrin päässä. Hävisi parin sekunnin päästä.

Mietin olisiko ollut talon vanha asukas...

En aaveita oo nähny mutta sellanen jännä taipumus on että aavistan tapahtuvia asioita kuten ennen äitini kuolemaa pari kuukautta aiemmin tuli sisäinen tunne että lähdönhetki on lähellä ja täytyy olla äitiä lähellä. Toinen on unien kautta asioiden tapahtuminen, silloin vähän aika sitten kun oli se kolari missä oli se äiti ja vauva niin näin sinä yönä unta pahasta kolarista, ja kuinka ollakkaan aamulla luin uutisesta iltalehdestä. Tälläsiä asioita mulle tapahtuu :)

olen sairastanut nuoruusiän psykoosia vuonna 2005, ja uusiutui 2006. Se oli jtn pelottavaa :oooO

näin kerran kolme vihreää tonttua punaisen nojatuolimme edessä jotka yrittivät kovasti puhua jotai, mutta en saanut mtn selvää.

kerran myös tupakalla ollessani näin kaukana edessä vihreän kolmion, josta pääsisi jonnekin, mutta en uskaltanut mennä katsomaan läheltä.

jostain syystä nämä näöt olivat aina vihreitä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Dolly:
olen sairastanut nuoruusiän psykoosia vuonna 2005, ja uusiutui 2006. Se oli jtn pelottavaa :oooO

näin kerran kolme vihreää tonttua punaisen nojatuolimme edessä jotka yrittivät kovasti puhua jotai, mutta en saanut mtn selvää.

kerran myös tupakalla ollessani näin kaukana edessä vihreän kolmion, josta pääsisi jonnekin, mutta en uskaltanut mennä katsomaan läheltä.

jostain syystä nämä näöt olivat aina vihreitä :D

miten sellaisesta parantuu? Terapia vai lääkkeet? vai kummatkin?

Alkuperäinen kirjoittaja Tintti83:
Tiedättehän, että yliluonnolliset kokemukset ovat yhtenä viitteenä persoonallisuushäiriöihin?

No en kyllä tiennyt. Mulla sitten on aika paljon persoonallisuushäiriöisiä sukulaisia ja tuttavia. Jopa muutamalle tullut persoonallisuushäiriö ihan samalla hetkellä ja yhteen taloon menijät kokivat kaikki persoonallisuushäiriön....

Mä olin nuorempana turunlinnan pihamailla aika myöhään illalla/yöllä ja siinä nurmikolla istuskeltiin kolmen kaverin kanssa ja katteltiin linnaa ja mietiskeltiin mimmosta olis ollu asua siellä siihen maailman aikaan ku siellä vielä asuttiin.
Satuin siinä sitten vilkaisemaan kulmien alta linnan nurkalle ja meinas paskahalvaus tulla kun mä näin siellä pitkään vaaleaan yöasuun pukeutuneen suht nuoren naisen. Se katos heti niinkuin olis juossu nurkan taa joten annoin olla enkä sanonut mitään.
Meni ehkä puoliminuuttia kun hahmo tuli takaisin ja lähti kävelemään kohti. :x Mä kavereille sanoin et helvetti kattokaa tonne mut vaan yks ehti näkemään sen myös sit se katos. Mä en hirveesti tykkää käydä siellä enää ton jälkeen.

Toinen on että vanhassa kodissani kulki vanha mies. Se lähti yöllä liikkeelle vanhempien makuuhuoneesta ja laittoi ovia kiinni ja joskus paukautti ne kiinni. Mies on kerran mua silittänyt päästä tai siis oikeastaan se oli sellanen pörrötys. Heräsin siihen pörrötykseen ja ovi pamahti samassa hetkessä kiinni.
Äitipuoleni kertoi miehen vahtineen hänen untaan kun oli raskaana. portaat meni alas aina mutta koskaan ei noussut niitä takaisin ylös.
Siitä talosta tulee niin hyviä ku kamaliakin asioita mieleen mutta nää näitä lievempiä juttuja.

Näin unta, että mieheltäni reivittiin hammas irti väkisin hammaslääkärin toimesta. Uni on nähty siihen aikaan, kun sain keskenmenon (tietämättäni). :( Helvetti, jos viel joskus noin käy. Laskin päiviä taakse päin, kun kuulin, että millä viikoilla kasvu on loppunut. Täsmäs.

olin 6-luokalla kun kiipesimme kahden kaverin kanssa koulun vintti-ikkunalle väkitunnilla (neljäs kerros tms.) Katselimme koulun pihalle ja huomasin naapurin tytön siellä. Keskityin tuijottamaan häneen ja kohta hän käänsikin katseensa suoraan ylöspäin siihen pikkuikkunaan , jonka takana olimme. Kysyin myöhemmin, miksi hän katsoi sinne ja sanoi, että tunsi kuinka joku tarkkailee häntä ja oli helpottunut kun näki minut.

Riparilla näin unta, että yksi poika kosketti minua seksuaalisesti, mutta ei mitenkään härskisti. Seuraavana päivänä uni totetutui, mutta koskettaja oli ihan toinen poika. Kumpaankaan en tuntenut minkäänlaista vetoa ja olen varma, etteivät hekään minuun.

Jotain muutakin on sattunut, mutten nyt muista.

Alkuperäinen kirjoittaja PinkLily:
Mä olin nuorempana turunlinnan pihamailla aika myöhään illalla/yöllä ja siinä nurmikolla istuskeltiin kolmen kaverin kanssa ja katteltiin linnaa ja mietiskeltiin mimmosta olis ollu asua siellä siihen maailman aikaan ku siellä vielä asuttiin.
Satuin siinä sitten vilkaisemaan kulmien alta linnan nurkalle ja meinas paskahalvaus tulla kun mä näin siellä pitkään vaaleaan yöasuun pukeutuneen suht nuoren naisen. Se katos heti niinkuin olis juossu nurkan taa joten annoin olla enkä sanonut mitään.
Meni ehkä puoliminuuttia kun hahmo tuli takaisin ja lähti kävelemään kohti. :x Mä kavereille sanoin et helvetti kattokaa tonne mut vaan yks ehti näkemään sen myös sit se katos. Mä en hirveesti tykkää käydä siellä enää ton jälkeen.

Toinen on että vanhassa kodissani kulki vanha mies. Se lähti yöllä liikkeelle vanhempien makuuhuoneesta ja laittoi ovia kiinni ja joskus paukautti ne kiinni. Mies on kerran mua silittänyt päästä tai siis oikeastaan se oli sellanen pörrötys. Heräsin siihen pörrötykseen ja ovi pamahti samassa hetkessä kiinni.
Äitipuoleni kertoi miehen vahtineen hänen untaan kun oli raskaana. portaat meni alas aina mutta koskaan ei noussut niitä takaisin ylös.
Siitä talosta tulee niin hyviä ku kamaliakin asioita mieleen mutta nää näitä lievempiä juttuja.

Mun appivanhempien vanhassa talossa myös joku availi ovia. Ei kyllä paukutellut niitä koskaan kiinni, halusi nähtävästi ttä ovet on auki :laugh:

olimme aikanaan kaverin kanssa hengaamassa päiväkodin pihalla, oli myöhäinen syysilta. kurkittiin ikkunoista ja seuraavaksi sitten juostiinkin tuli perseessä.. kun lopulta pysähdyimme vetämään henkeä ja kysyin kaverilta, mitä oli nähnyt niin vastaus oli " punaiset silmät".. hyi hitto, olin itse nähnyt saman ! :(

Alkuperäinen kirjoittaja Tintti83:
Tiedättehän, että yliluonnolliset kokemukset ovat yhtenä viitteenä persoonallisuushäiriöihin? :p

7 vuotta sitten elin todella rankan ajanjakson, jonka päätteeksi koin kummia. Oli kuin olisin joutunut "henkiselle pikakurssille" usean viikon ajaksi. Hakeuduin itse psykiatriseen sairaalaan kuukaudeksi ja olen 7 vuotta ajatellut, että koin silloin reaktiivisen psykoosin.

Nyt juttelin keväällä psykiatrisen puolen henkilön kanssa ekan kerran kaikista asioista, joita minulle kerrottiin ja opetettiin noiden viikkojen aikana. Ei kuulemma ollut psykoosi, mutta en kysynyt, eikä sanonut, mikä se ajanjakso sitten oli.

Kummallista on se, että eksyin tänä keväänä netissä muutamaan henkisen kehityksen blogiin, joissa on paljon kanavointeja ja jumankekka, niissä puhutaan juuri samoista asoista, joista itse kuulin silloin 7 vuotta sitten.

Että oiskos kellään selitystä? Kun itse en todellakaan tiedä, mistä on/oli kyse.

Ollessani vielä tarhaikäinen, en halunnut nukkua ovi auki, sillä vaikutti että joku tai jotkut mustat olennot(aika pitkiä) olisi kurkistellut ovesta. muistan yhden kerran, kun olin mennyt vanhempien sänkyyn nukkumaan ja nuo mustat olennot alkoivat kurkistelemaan ovesta, silloin yksi niistä tuli sisään vanhempien makuuhuoneeseen. sen jälkeen en ole niitä paljoakaan nähnyt.

toinen tapaus tuli kun olin vasta mennyt kouluun. sillä minulla oli parvisänky, säilytin asioita sängyn alla. kuitenkin eräänä aamuna kun olin juuri herännyt, näin parvisänkyni alla liikettä. aivan kuin jokin läpinäkyvän vaalea olisi kääntynyt ja kadonnut. tämä kesti vain muutaman sekunnin, ja voihan olla, että se johtui unisista silmistäni. :D

kolmas ja viimeisin tapaus alkoi vuosi sitten. en saanut nukuttua hyvin, sillä tuntui, että joku olisi sänkyni vieressä ja tuijottaisi minua mulkosilmillä. eräänä yönä heräsin ja pyörin jonkun aikaa sängyssäni levottomasti. katsoessani sänkyni viereen olin näkevinäni pienen hetken mustan hahmon. jämähdin siihen paikkaan ja laitoin varovasti valot päälle. sen jälkeen pimeässä, ahtaissa ja liian korkeissa paikoissa oleminen on ahdistanut. ;(

Yhteistyössä