L
Läskiodottaja
Vieras
Hei. Kyselisin kokemuksianne yliapainoisina odottajina, mitä ongelmia teillä on ollut raskaudessa ja synnytyksessä? Itse tulin ehkäisystä huolimatta raskaaksi, minulla ei ole lapsia ennestään vaikka olen jo 35 v. Mietin aborttia yliapainoni takia, todella hävettää ja nolottaa läskinä mennä neuvolaan ja arvioitavaksi.En haluaisi kuormittaa terveydenhuoltosysteemiä omalla yliapainollani, varsinkin kun olen ajatellut ettei lapsia ole eikä minulle tule. Tiedän toki että läskieni takia voisin myös sairastua ja kuormittaa systeemiä siten, mutta lapsen saaminen tässä tilanteessa tuntuu itsekkäältä kun hoikillekin voi tulla ongelmia terveyden kanssa raskausaikana. Taustalla on myös syömishäiriötä joka on mennyt äärilaitoihin lapsuudesta asti sekä vakavaa masennusta.
Mietin nyt mitä tekisin ja mikä olisi järkevintä tässä tilanteessa. Jotenkin raskauden jatkaminen läskinä ei tunnu oikealta, on kuin pelaisi liian korkeilla riskikertoimilla mutta myös abortti pelottaa ja arveluttaa...Kävin jo ekassa ultrassa ja parin viikon sisään pitäisi päättää mitä teen.Tuntuu, että läskin raskaus tuomitaan, ja pidetään vielä itsekkäämpänä kuin muita. Myös painonnousu pelottaa.Ja onhan se ihan oikein
Raskaudesta huolimatta olen tässä yrittänyt laihdutella pahoinvoinnista huolimatta. Nyt kun tämä vahinko on jo tapahtunut, en kaipaa saarnaa siitä, miksi en laihduttanut jo aiemmin, vaan kokemuksia miten olette päätyneet jatkamaan raskautta ylipainosta huolimatta ja miten raskaus meni?Myös abortin yliapainon takia tehneiden kokemuksia olisia mukava kuulla!
Mietin nyt mitä tekisin ja mikä olisi järkevintä tässä tilanteessa. Jotenkin raskauden jatkaminen läskinä ei tunnu oikealta, on kuin pelaisi liian korkeilla riskikertoimilla mutta myös abortti pelottaa ja arveluttaa...Kävin jo ekassa ultrassa ja parin viikon sisään pitäisi päättää mitä teen.Tuntuu, että läskin raskaus tuomitaan, ja pidetään vielä itsekkäämpänä kuin muita. Myös painonnousu pelottaa.Ja onhan se ihan oikein