Ylipainoinen, oletko tyytyväinen ulkonäköösi ja kiloihisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "läski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"läski"

Vieras
Minä olen ylipainoinen, painan 70 kg ja pituutta vähän alle 160 cm. Löllömahaa, jenkkakahvaa ja kaikkea löytyy. Häpeän itseäni. Koen olevani tosi ruma, enkä ole pitkään aikaan halunnut ostaa uusia vaatteita, koska sovittaminen pienessä sovituskopissa on niin nöyrryyttävää ja lisää itseinhoa. Olen aikaisemmin ollut 20 kg laihempi, mutta lasten jälkeen kiloja alkoi kertyä pikku hiljaa. Kun lapset oli pieniä, olin tosi uupunut, eikä jäänyt aikaa liikunnalle. Vaikka lapset ovat nyt jo vauvaiän ohittaneita, mulle "jäi päälle" ne huonot elintavat eli herkkuja paljon, liikuntaa ei yhtään. Kun oli oikeen väsynyt, sitä jotenkin antoi itselleen luvan maata sohvalla suklaalevy kädessä, koska oli niin rankkaa pienten lasten kanssa. Jälkikäteen ajatellen tyhmäähän se oli.

Nyt olen ottanut itseäni niskasta kiinni ja yritän vältellä herkkuja ja olen aloittanut liikkumisen uudestaan. Toivon, että uuden elintavat jossain vaiheessa vaikuttavat myös painoon. Yritän syödä normaalia kotiruokaa kohtuudella ja paljon kasviksia. En tiedä auttaako tämäkään, mutta sen tiedän, että omalla kohdallani ei mikään pikadieetti toimi, koska lihon heti takaisin palattuani normaaliin ruokavalioon.

pituutta 172 ja painoa 74, 10vuotta tuonut 10kiloa, en jaksa ottaa mitään ressiä ja bikinit päällä menen uimaan niinkuin ennenkin. tissit voisin pitää tämän kokoisina vaikka laihtuisinkin mutta ne taitais hävitä ekana... mahasta haluisin vähän pois mutta kun ruoka maistuu ja liikunta ei niin näillä mennään

Samoin kävi täällä joku aika sitten. Nyt olen ottanut itteäni niskasta kiinni. Pahinta tossa iltaisessa suklaan ja karkin mussuttamisessa oli se väsymys sokeri "piikin" jälkeen. Nyt ruokavalion korjaannuttua terveellisemmäksi olen huomattavasti energisempi ja hyväntuulisempi.

En ole tyytyväinen, tosi paha olo näitten kilojen ja läskien kanssa..mulla mitat 162/68. Häpeän itseänii, koitan vältellä yleisiä paikkoja, en halua saunailtoihin mennä, en ui ollenkaan...yms

[QUOTE="miä";24193971]pituutta 172 ja painoa 74, 10vuotta tuonut 10kiloa, en jaksa ottaa mitään ressiä ja bikinit päällä menen uimaan niinkuin ennenkin. tissit voisin pitää tämän kokoisina vaikka laihtuisinkin mutta ne taitais hävitä ekana... mahasta haluisin vähän pois mutta kun ruoka maistuu ja liikunta ei niin näillä mennään[/QUOTE]

Tota noin, sun painoindeksi on 25 paikkeilla, joten sä olet normaalin kokoinen. Mä olen sua huomattavasti lyhyempi ja painan melkein yhtä paljon ja painoindeksi on 29 eli mulla on oikeasti ylipainoa, sulla ei. Joo ja tiedän, että joku on mun pituisena vielä paljon painavampi, mutta ei se, että joku toinen on vielä enemmän ylipainoinen, poista sitä tosisiaa, et mullakin on kiloja liikaa.

En ole tyytyväinen, tosi paha olo näitten kilojen ja läskien kanssa..mulla mitat 162/68. Häpeän itseänii, koitan vältellä yleisiä paikkoja, en halua saunailtoihin mennä, en ui ollenkaan...yms

Oho, mä olin tossa koossa aika hoikassa kunnossa, pienemmäks mua ei saa kyllä millään konstilla.. Mut nyt tosiaan on ihan oikeesti läskiä ja paljon, ja en todellakaan tykkää.
Kunhan tää kolmas muksu syntyy, niin sit pitää alkaa tekeen jotain asialle. Nyt ei voi muuta kun yrittää pitää painoo kurissa, ettei ainakaan nousis.

[QUOTE="Vieras";24194013]En ole tyytyväinen, 166 cm ja 75,9 kg. Mutta laihdutankin koko ajan. Alkupaino oli vajaa 82 kg ja aloitin toukokuun alussa.[/QUOTE]

Hieno saavutus! Saanko kysyä miten olet onnistunut? Eli miten syöt ja liikut?

Alkuperäinen kirjoittaja että näinkin päin;24194027:
Olen tyytyväinen.
Pituutta 168cm ja painoa 84kg. Olen tyytyväisempi itseeni,kuin silloin kun painoin 48kg.

Musta on tosi kiva katsella seinäruusuna kun joku on oikeesti tyytyväinen itseensä ja pitää itseään kauniin kiloista viis...metrossa yks päivä oli eräs nainen.ylipainoinen selvästi mutta hänestä oikein huoku ulospäin että on tyytyväinen itseensä ja hän pitää itseään kauniina yms..ymmärsiköhän kukaan mitä tarkoitin??

Alkuperäinen kirjoittaja että näinkin päin;24194027:
Olen tyytyväinen.
Pituutta 168cm ja painoa 84kg. Olen tyytyväisempi itseeni,kuin silloin kun painoin 48kg.

Mua huolestuttaa ulkonäön lisäksi myös terveys kuten 2-tyypin diabetes, jota on suvussa ollut. Eikö sua huolestuta edes terveys?

[QUOTE="läski";24194012]Tota noin, sun painoindeksi on 25 paikkeilla, joten sä olet normaalin kokoinen. Mä olen sua huomattavasti lyhyempi ja painan melkein yhtä paljon ja painoindeksi on 29 eli mulla on oikeasti ylipainoa, sulla ei. Joo ja tiedän, että joku on mun pituisena vielä paljon painavampi, mutta ei se, että joku toinen on vielä enemmän ylipainoinen, poista sitä tosisiaa, et mullakin on kiloja liikaa.[/QUOTE]

kun kirjoitin kun en kerran ole oikeasti ylipainoinen.... mutta kun pelkkä paino ja pituus ei kerro koko totuutta, mun roppa on sen mallinen että kyllä mulla on liikaa kiloja mutta en edelleenkään ota aiheesta ressiä ; -))

Ylipainoa edelleen vaikka olen tässä pudottanut painoa jo 30kg enkä ole tyytyväinen olooni. Olin aloittaessani 168cm/136kg eli sairaalloisen ylipainoinen. Nyt siis 168cm/106kg ja painonpudotus jatkuu syksyllä. Nyt nautin kesästä ja yritän pitää painon tasaisesti tuossa 106kg:ssa. Tavoite olis vielä toiset 30kg saada pois niin sitten vois olla edes hieman tyytyväisempi

[QUOTE="läski";24194021]Hieno saavutus! Saanko kysyä miten olet onnistunut? Eli miten syöt ja liikut?[/QUOTE]

Kerran viikossa käyn tanssitunnilla, kävelen/hölkkään koiran kanssa 2-7 km lenkkejä, pyöräilen 3-4 kertaa viikossa 11-25 kilsan lenkkejä ja kotona teen 2-4 kertaa viikossa "salitreeniä".
Syön päivässä n. 1200 kaloria jollen liiku sinä päivänä, ja jos liikun niin tietysti syön enemmän. Joka liikuntakerralla käytän sykemittaria että tiedän paljonko saan syödä enemmän.
Ruoka on varmaan aika yksipuolista monen mielestä: lihaa/kanaa/kalaa ja keitettyä parsaa/vihreitä papuja, karppaus.infon ohjeilla tehtyjä leipäsiä, kananmunaa, pirtelöitä joissa fastin soija90 ja jogurttia ja hedelmää.

En todellakaan oletyytyväinen, painoindeksi vähän 50 päälle. Olen täysin lamaantunut tähän tilanteeseen...

Sanottakoon vielä, kun palstalla on ollut vähän erikoisia käsityksiä asiasta, että pystyn kuitenkin kävellä normaalisti ja pestä ja kuivata itseni, kuten muutkin ;)

En ole tyytyväinen, parin lapsen "mukana" kiloja kertynyt 10. Ja ennestäänkin siinä oli n. 5 liikaa. Nyt laihiksella. Lasten välissä onnistuin laihduttamaan 10 kiloa 3 kuukaudessa (en laske niitä raskauskiloja, jotka lähtee muutamassa viikossa, ne on turvotusta ym.) ja nyt olisi tarkoitus tehdä samanlainen pinnistys. Siihen kuosiin kun pääsisi mitä ennen raskautta niin voisi miettiä vieläkö sen 5 sitten nipistäisi. Tuo 10 riittäisi jo normaalipainoon.

Nyt olen kuitenkin rennompi monella muulla tapaa, ja tosiaan en olisi normaalipainoisena sellainen neuroottinen "jatkuvalla kahden kilon laihiksella" tyyppi, millaisia tosi monet naiset on, ja itsekin olin teininä. Suhtaudun liikakiloihini osittain ihan huumorilla, joskus se meinaa kyllä loppua.

Saan nykyisillä ruoka- ja liikuntatottumuksilla suht helposti pidettyä painon, lihon enintään sen kilon vaikka kuinka retkahtelen, niin pitäisi vaan kiristää se muutama kuukausi, mutta pienten lasten kanssa ei tee mieli käyttää sitä vapaa-aikaa treenaamiseen ja omat herkutteluhetket on niin ihania... Rakastan ruokaa ja herkkuja. Mutta joo, nyt oikeasti olen alkanut skarppaamaan ja toivon mukaan saan koulun alkuun mennessä sen viitisen kiloa pois, uudelle kymmenelle ;) Sitten koulumatkat pyöräillessä ja päivät muutenkin touhutessa ei pitäisi olla homma eikä mikään saada toiset 5 pois.

Mm, niin jos jotakin kiinnosti luvut, niin 160 cm ja 74kg nyt, synnytettyäni viime kesänä paino oli yli 80kg (viimeisillä viikoilla yli 90kg ;))

Tämä on asia jota olen oikeasti aina pohtinut, onko ylipainoiset oikeasti tyytyväsiä kokoonsa? kaverini on todella lihava, on ollut jo lapsesta saakka. ja aina on hehkuttanut kun on tyytyväinen itseensä ja painoonsa, vaikka kaupasta ei sopivia juhlavaatteitakaan löydetty.

Ja joku jos on puhunut laihdutuksesta jotain tai todennut vain ohimennen miten joku ruoka on terveellistä, kaverini on sanonut että hän ei halua kuulla enää ikinä mitään mistään terveellisestä ruuasta. Vaikka kukaan ei ole kaveriani asiasta moittinut vaan on puhuttu muiden kanssa yleisellä tasolla. Ja jos joku kavereistamme sanonut laihduttavansa raskauden tuomia kiloja pois, kaverini alkaa heti päivittelemään että mistä sinäkin mitään laihdutat.
Eli toiset eivät saa puhua laihduttamisesta kun ovat pienempiä. Tuoko on sitten sitä että on tyytyväinen.

Nyt kaverini oli alkanut pitämään ruokapäiväkirjaa, en kysynyt asiasta mitään koska on selvästi hälle kipeä aihe. kertoo jos tahtoo, syömisistään kertoi ja rivien välistä luin että on alkanut laihduttaa. on ruvennut lenkkeilemäänkin 15-20km päivässä.

Kylläpä mulla on noita liika kiloja 173cm ihan vaikka muille jakaa, painoindeksi on 35.

Niiin en oikein osaa sanoaolenko tyytyväinen läskeihin, no en ehkä.
Vaatekaupassa ahdeistaa, sovituskoppi on noh, ahdistava paikka sillä en koskaan juuri sovita ostamiani vaatteita.

Jotain tarttis tehdä, liikkuminen on tällä hetkellä hankalaa polvikivun takia ( tähänkin auttaisi tuo laihduttaminen) ja mulla riskinä myös 2-tyypin diabetes ja verenpaieetkin huitelee taivaissa ( tosin saattaa johtua kättämästäni lääkkeestäkin, mutta silti)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24194108]En todellakaan oletyytyväinen, painoindeksi vähän 50 päälle. Olen täysin lamaantunut tähän tilanteeseen...[/QUOTE]

Mulla oli alussa BMI 48 ja nyt 37. Ei vieläkään riittävän hyvä mutta kunhan pääsen taas syksyllä kunnolla kiinni tuohon painonpudotusprojektiin niin tippuu BMI:kin taas lisää. Mä oon itse aloittanut painonpudotuksen VLCD-ruokavaliolla ja siitä hiljalleen opetellut syömään niin ettei paino nouse.

• Tykkää
Reactions: Äiti35

Yhteistyössä