Ylipainoinen pph

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitä mieltä olette siitä, että lapsenne pph olisi huomattavan ylipainoinen? Siis pph on niin ylipainoinen, että silminnähden liikkuminen on hankalaa? Meille on ehdoteltu jo kunnan puolelta erästä pph:aa, joka vaikuttaa ihan mukavalta, mutta mietityttää hänen ylipainonsa. Hän on varmasti mukava ihminen, mutta miten hän toimisi esim. tapauksessa, jossa lapsi karkaa eikä hän pääse perään? Ja miten hän pääsee kyykkyyn ja pystyy pukemaan lapset? Tällaisia minä pohdin. Ehkä ylipaino ei häntä haittaa ja kyllä hän pitää ulkonäöstään huolta, mutta joillakin aloilla mielestäni ylipaino on suoranainen haitta!

Meidän kunnassa on yks todella ylipainoinen hoitaja. Olen miettinyt samaa kuin AP..en tunne tätä ks hoitajaa hyvin vaikka olemme hoitajina samassa kunnassa. Mutta mutta, itse en veisi omia lapsiani hänelle hoitoon, koska itse pidän työtäni melko fyysisenä (olen normi painoinen ja suht hyväkuntoinen..)

ongelma myös itsellä.Voitko kertoa edes minkä läänin alueella asutte...tuli vaan mieleen onko sama,koska kyseessä todella pyöreä ihminen...uskoisin kuitenkin hoitavan työnsä todella hyvin.onhan pyöreitä ihmisiä monissä ammateissa..esim.minä hevi-osastolla.heh(joo hauska näky...:)

Pph:n työ on tosiaan fyysistä, joten mielestäni pieni ylipaino ei haittaa, mutta liika on aina liikaa. Työssä on paljon nostoja, kumarruksia ja kyykkyynkin on päästävä. Ja tarpeeksi nopeakin on oltava, että saa esim. uhmaikäisen kiukuttelijan kiinni ennenkuin pääsee karkuun...

Minulla on ylipainoa ainakin 30kg, olen ilmeisesti huono hoitaja :snotty:
Pystyn kyykkimään, nostelemaan, liikkumaan lasten kanssa ihan kuten hoikemmat kolleganikin. En tiedä millaisista lukemista nyt puhutaan, mutta minulle kilot eivät ole este tai hidaste. Toki liikkuminenkin olisi helpompaa hoikempana ja se onkin suuntani.
Liikkuminen muualla kuin aidatulla piha-alueella tapahtuu niin, että pienimmät nassikat istuvat rattaissa ja kävelevät rattaiden vierellä niistä kiinni pitäen. Hyvin harvassa on ne karkailevat lapset ja yleensä heidän kohdallaan on kyse paljon muistakin ongelmista.

Meillä lapsi oli pari päivää varahoidossa merkittävästi ylipainoisella hoitajalla. Enpä olis muuten asiasta välittänyt, mutta pph makoili koko tutustumisreissun ajan sohvalla ja talo oli epäsiisti. Ja kävivät vain kerran päivässä ulkona kun meijän oma pph ulkoilutti lapset aamu-ja iltapäivällä. Tuli siis olo, ettei hoitaja ylipainonsa takia jaksa esim. pitää paikkoja siistinä ja ulkoiluttaa lapsia. Ja se sohvalla makoilu oli kyllä kummallista :/ Mutta ylipainosta en välittäisi jos asiat muuten ok :)

Minä tiedän pari reilusti ylipainoista ihmistä, jotka ovat olleet pph:na. Molemmat olivat erittäin hyviä ja pidettyjä hoitajia niin lasten kuin vanhempienkin mielestä, heidän hoitopaikkojaan jonotettiin. Mikäli he olisivat toimineet pph:na vielä lasteni mennessä hoitoon, olisin ehdottomasti halunnut lapseni jommalle kummalle heistä. Molemmat olivat todella viitseliäitä järjestäessään lapsille askarteluja ja muuta tekemistä.
Eli painon perusteella en hylkäisi hoitajaa.

Jos pph on muuten hyvä tyyppi, ei ylipaino mielestäni ole este. Voihan jotkut pulskemmat ihmiset olla paremmassa kunnossa kuin laihat. Itsekin jaksan kävellä vaikka 10 tuntia putkeen vaikken missään missimitoissa ole.

Meidän alueella on yksi todella hoikka pph jolle en ikinä laittaisi lastani sen perusteella miten olen nähnyt hänen käyttäytyvän puistoissa lasten kanssa.

Minulla on ylipainoa 50kg, olen pph ja minun hoitopaikkoja jonotetaan. Olen nyt äitiyslomalla mutta juuri viikolla olin yhteydessä esimieheeni muissa asioissa ja hän sanoi että on kovasti kysyjiä ja toivoi että syksyllä ottaisin lapsia hoitooni, olisi täysi ryhmä tiedossa samantien. =) Hyvä kello on ilmeisesti kuulunut kauemmas kuin olen tajunnutkaan.

Kyllä minä lasten kanssa jaksan juosta ja touhuta (en ole tokikaan mikään pikajuoksija) ja lasken mäkeä , potkin palloa, leikin hippaa ja piilosta yms. siinä missä laihemmatkin hoitajat. Näkeepä niitä laihoja hoitajiakin istuskelemassa puiston penkillä tai pitämässä porinakerhoa ;)

Tähän asti olen kyennyt aivan hyvin pukemaan lapset, vaihtamaan vaippaa, laittamaan ruokaa ja sylittelemään ja halittelemaan, leikkimään ja pelaamaan. Karkailevia lapsia mulle ei ole hoitoon sattunut vaan pienet istuu ratttaissa, isommat kävelee ja ovat ymmärtäneet että jalkakäytävällä pidetään rattaista kiinni, metsätiellä voi juoksennella vapaammine koska sinne ei saa autolla/mopolla/pyörällä ajaa.

Työterveyslääkäri on katsonut minut työkykyiseksi, toki suoisttelevat painon pudottamista kuten kaikille ylipainoisille oli sitten kyseessä konttorirotta taikka plösö pph =) Ylipainoni ei ole missään vaiheessa haitannut työni tekemistä.

Minä, ylipainoinen pph voin tehdä työni hyvin, jaksan kykkiä ja leikkiä. Ja ulkoilemme kaksi kertaa päivässä, askartelemme, leikimme jne. Ja juostakin jaksan :D Ja terveellistä ruokaa syömme. Mutta minä onneton sorrun sitten iltasella niitten herkkujen ääreen - hyi minua!!! murrr...
Kyllä nyt on ap:n asenteessa ennemminkin vikaa!!
Ja herääpä kysymys, että mistähän ne lapset ne ennakkoluulonsa oppii... ei kai vain vanhemmiltaan? ;)

Ei ylipaino aina ole este fyysiselle työlle. Itselläkin ylipainoa tuon about 50 kg ja näissä mitoissa olen tehnyt työtä, jossa vuoron aikana tulee helposti askelia 10 000 ja työasennot eivät aina ole kovin ergonomisia. Hyvin olen myös jaksanut lasteni kanssa touhuilla ja helposti olen ainakin vielä tuon karkailevan taaperon saanut napattua kiinni.

Yhteistyössä