ylipainoiselle kuntoiluvinkkejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.....

Vieras
hei

tarvitsisin vähän vinkkejä. Haluaisin ruveta pikku hiljaa kohottaan kuntoa ja sitten toiveissa olisi myös painon pudotus. Mulla kotona itsellä kuntopyörä ja crosstrainer. Mutta mulla ei ole hajuakaan miten kauan päivässä ja monenako päivänä niillä kannattaa kuntoilla. Yritin äsken pyöräillä niin pystyin 5min ja sit tuli pääkipeäksi. miten mun kannattais aloittaa että olis turvallista. kaipaisin kipeästi vinkkejä

Hommaa kävelysauvat ja lähde baanalle. Oikeasti paljon mielenkiintoisempaa, tehokkaampaa ja mukavampaa kuin sohvan vieressä jollain vemputtimella vatkaaminen.

Mielellään vähintään kolme varttia per kerta ja neljä-viisi kertaa viikossa mutta toki kunnon mukaan eli ei liikaa revittämistä.

Viimeksi muokattu:
Tuo pääkipu tuskin johtui tuosta pyöräilystä ellet jännittänyt hartioitasi ihan julmetusti. Kokeile huomenna uudestaan, päivä päivältä vain lisäät aikaa.

Puoli tuntia päivässä on hyvä lähtökohta. Ja esim 4-5 päivänä viikossa. Alkuun sen puoli tuntia ei tartte tulla kerralla, vaikka sitten 5min pätkissä ja välillä lepäät. Viikon kuluttua jaksat jo varmasti sen 30min. Tylsäähän se kotona polkeminen toki on.

Kyllä mä meinaan kävelläkkin. Olen nyt käden takia sairaslomalla että sitä ei saa rasittaa. Siksi alkuu näitä tämmöisiä mikä ei rasita kättä. Tuli tosiaan pääkipeäksi ja huono olo kun poljin. Pitää yrittää pikku hiljaa aloittaa. sitten kun käsi paranee niin vois kokeilla sitä sauvakävelyä. Pitää vaan käydä ostamassa sauvat :)

Mä oon ylipainone ja mun alku kuntoilu:
Ma: 50min reipasra kävelyä+venyttelyt
Ti; 20min sauvakävelyä+10min hölkkää
Ke' venyttelyä
To: kuntosalilla 20 toistoo jalkoja, käsiä ja vatsoja
Pe: 50min kävelylenkki metsässä
La; uintia tunti jos vaan mahollista
Su; lepo

Ohjelma minulle jolla on ylimäärästä kunnolls

Television äärellä jos katsot jotain, niin kannattaa polkea kuntopyörää. Välillä rauhallisesti, sitten välillä spurtteja, jne. Mainoskatkoilla voit vaikka levähtää. Ja aina ohjelman aikana poljet, poljet.. :) Crosstrainerilla samaa.. Ja onko muuten polkupyörää, sellainen kannattaa hankkia, poljet sitten töihin kauppaan jne minne nyt vaan on mahdollista. Ja pyöräily on helppoa ja mukavaa, saa helposti vaikka 10km lenkin vedettyä.

Jos oot tosiaan huonossa kunnossa, niin kylmiltään joku 5 krt viikossa on ihan täysi tappotahti. Ennemminkin alkuun 3 krt viikossa siten, että aina on yksi välipäivä reenikertojen välillä. Varmin tapa tappaa innostus on aloittaa liian rankasti. :)

Sohvapotulle ihan vaikka 15 min kerrallaan kolmesti viikossa olisi hyvä aloitus. Siitä sitten vähin erin kestoa lisää.

Yhteistyössä