Ylipainpainoiset: Mitä kaikkea te syötte päivän aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
että te ootte tulleet ja pysytte ylipainoisina?

Ja tää ei oo vittuilua millään muotoa.

Mutta mä haluaisin mielenkiinnosta tietää miten paljon paljon suurempi se määrä on verrattuna vaikkapa mun syömisiin.

Onko teillä koko ajan nälkä? Vai vaan pakonomainen tarve syödä?
Mites herkut? Kaikissa elokuvissa esimerkiksi tehdään lihavista sellaisia että ne vetää kaksin käsin jotain herkkuleivosta naama sottasena eli ne ei pysty sanomaan vaan syövät kun söisivät elämänsä viimeistä leivosta. Miten teillä?
Mikä on se sun herkku mille olet perso?
Miksi olet aikoinasi lihonut etkä enää laihduttanut?

Olisin kiitollinen jos vastaisitte :)

Mä syön ihan normaalia kotiruokaa, mutta liikaa koska se vaan on niin hyvää :( aina on salaattia, kasviksia lisukkeena mutta aina on "pakko" ottaa lisää...

Syön myös herkkuja liikaa. Kahvin kanssa varsinkin haluan napostella :( ja iltaisin :(

Aamupalan jätän usein väliin (vaikka tiedostan että se kannattaisi syödä) koska aamupäivisin ei maistu paljoa mikään.

Syön ihan normaalisti. 2 Lämmitä ateriaa ja aamupalan + iltapalan.
Herkkuja en syö.
Annoskoot ovat pieniä, syön pieneltä lautaselta, ruokaa laitan vähän.

Lättyjä tuossa vetelin aamupalaksi ja nyt lounasta odotellessa syön kahvin kanssa suklaakakun, lounaaksi on kasviskeittoa, koska minä laihdutan ja sitten välipalaksi tulee vamaan kevyttä marenkipiirakkaa ja iltapalaksi taas kasviskeittoa. Yösyömiset onkin sitten juttu erikseen, eihän noilla eväillä voi nukkumaan mennä, nälkä kurnii suolistossa....

Mulle on tullut aikuis-iällä pakonomainen tarve syödä, vaikka ei olisi edes nälkä. Jos otan jäätelöä niin ison palan että yököttää en voi sitä poiskaan laittaa vaan syön loppuun. Joskus olen syönyt nin paljon että pelkään oikeasti vatsani halkeavan. Syömistyyliltäni olen ihan normaali, en mikään kaksin käsin ruokaa mättävä possu.

Alkuperäinen kirjoittaja 172cm/90kg:
Mä syön ihan normaalia kotiruokaa, mutta liikaa koska se vaan on niin hyvää :( aina on salaattia, kasviksia lisukkeena mutta aina on "pakko" ottaa lisää...

Syön myös herkkuja liikaa. Kahvin kanssa varsinkin haluan napostella :( ja iltaisin :(

Aamupalan jätän usein väliin (vaikka tiedostan että se kannattaisi syödä) koska aamupäivisin ei maistu paljoa mikään.

Ihan just kuin minä! Lisään vielä, että oon koko ajan laihiksella. Ja välillä saankin painoa pois, mutta sitten taas se nousee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mutta mä haluaisin mielenkiinnosta tietää miten paljon paljon suurempi se määrä on verrattuna vaikkapa mun syömisiin.

Mites herkut? Kaikissa elokuvissa esimerkiksi tehdään lihavista sellaisia että ne vetää kaksin käsin jotain herkkuleivosta naama sottasena eli ne ei pysty sanomaan vaan syövät kun söisivät elämänsä viimeistä leivosta. Miten teillä?

Nämä nyt on niin tyhmiä kysymyksiä, koska jokaisen luulisi tajuavan että kun syö enemmän kuin kuluttaa niin lihoo. Eikä tarvitse syödä koko ajan pakonomaisesti jotain että lihoisi. Voi kuule, olen laihduttanut elämässäni useita, useita kertoja.
Tänään olen syönyt sämpylän, teetä, kahvia, viinerin ja yhden konvehdin. Aion syödä vielä kasvislasagnea, yhden paneroidun kanapihvin, varmaan taas pari suklaata ja kahvia ja iltapäivällä perunoita ja seitä juustokastikkeessa. Iltapalaksi sitten vielä varmaan teetä ja leipää. Ja takuulla jo noista herkuista ylittyy päivän kalorit.

Mä vedin aikasemmin päivittäin melkein pizzaa/hampparia ja karkkia+limua meni paljon. Kyllä mä myös kotiruokaa söin,mut herkut oli aika iso osa elämään. Oon 159cm pitkä ja painoin 63,5kg. Nyt oon tammikuun 4pvä alottanu karkki/herkku lakon ja nyt on painoa 60.5kg :D hitaasti lähtee,nesteet lähteny liikenteeseen.. Tosin just maistoin äsken uutta Kismettiä,alkanu taas lipsuu :kieh: :ashamed:

Tämä on asia mitä olen myös miettinyt. Kuinka sitä kotiruokaa voi syödä niin paljon et siitä lihoo? Kyllä mäkin välillä santsaan mut en mä oo viel tähänkään päivään mennessä lihonut siitä.

Kyllä mulle tottakai tuli raskausaikana ylimääräistä mutta se lähti pois aivankuin itsestään. Ainoastaan vikojen parin kilon eteen piti vähän pusertaa.

No en tiedä miten ylipainoisia tarkoitat, bmi:n mielestä olen vielä normaali, mutta olin sitä jo 10 kg sitten. Eilen rekisteröidyin kiloklubiin, ja varmaan ensimmäistä kertaa elämäsäni kirjasin syömiseni ylös. Tulos eiliseltä oli aika surkea. 1000 kcl:n vaje ruoassa, ja ruoan laatu on surkeaa. No, tästä ei pääse kuin ylöspäin.

Herkuillahan se paino on tullut.
Opiskeluaikana tuli kerran viikossa syötyö mega pussi juustonaksuja ja sipsejä viikonlopun aikana, sekä tietysti pizzaa, kebabia sun muita roskaruokia.

Yksinkertaisesti liikaa siihen nähden mitä liikkui.

Mutta näköjään en ole vieläkään oppinut syömään oikein, kun paino ei laske. Tietysti se liikuntaa lisäämällä laskisi helpommin.
Iltaisin tulee herkuteltua kun lapset on mennyt nukkumaan, onneksi se sentään on vähentynyt ettei joka ilta sentään.

Enkä enää pysty syömään kokonaista pussia juusto naksuja ;)

Syön 1 - pari suklaapatukkaa, usein leivoksen tms. Laitan tuplasti rasvaa leivänpäälle kuin ollessani hoikka, syön paljon juustoa sekä syön kastikkeita ruoan kanssa usein kun ennen söin vain esim. tomaattikastikkeeseen tehtyä broileria ( kevyttä ) . Noi siis vain päivittäiset häröt. Tulee sitä repsahdettua muutenkin ruoan kanssa joka viikko.

Tarkoitus on silti alkaa laihduttaa kesällä. Mahdollinen alkava imetys maaliskuussa laihduttaa itsessään jo ilman että muutan ruokavaliota.

Alkuperäinen kirjoittaja näin minä:
Herkkuja en syö.

no miten sä pystyt olemaan ylipainoinen? jos syöt normaalisti ja annoskoot pieniä..ei vaan kohtaa asiat..

Nämä nyt on niin tyhmiä kysymyksiä, koska jokaisen luulisi tajuavan että kun syö enemmän kuin kuluttaa niin lihoo. Eikä tarvitse syödä koko ajan pakonomaisesti jotain että lihoisi. Voi kuule, olen laihduttanut elämässäni useita, useita kertoja.
Tänään olen syönyt sämpylän, teetä, kahvia, viinerin ja yhden konvehdin. Aion syödä vielä kasvislasagnea, yhden paneroidun kanapihvin, varmaan taas pari suklaata ja kahvia ja iltapäivällä perunoita ja seitä juustokastikkeessa. Iltapalaksi sitten vielä varmaan teetä ja leipää. Ja takuulla jo noista herkuista ylittyy päivän kalorit.

Ja ylipainoa 33 kiloa.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
No en tiedä miten ylipainoisia tarkoitat, bmi:n mielestä olen vielä normaali, mutta olin sitä jo 10 kg sitten. Eilen rekisteröidyin kiloklubiin, ja varmaan ensimmäistä kertaa elämäsäni kirjasin syömiseni ylös. Tulos eiliseltä oli aika surkea. 1000 kcl:n vaje ruoassa, ja ruoan laatu on surkeaa. No, tästä ei pääse kuin ylöspäin.

Ja niin, ei se ruoan määrä aina ratkaise. Myös ruoan huono laatu tekee tepposensa.

Alkuperäinen kirjoittaja veera:
Mä vedin aikasemmin päivittäin melkein pizzaa/hampparia ja karkkia+limua meni paljon. Kyllä mä myös kotiruokaa söin,mut herkut oli aika iso osa elämään. Oon 159cm pitkä ja painoin 63,5kg. Nyt oon tammikuun 4pvä alottanu karkki/herkku lakon ja nyt on painoa 60.5kg :D hitaasti lähtee,nesteet lähteny liikenteeseen.. Tosin just maistoin äsken uutta Kismettiä,alkanu taas lipsuu :kieh: :ashamed:

Kun annat pikkusormen se vie koko käden :)

Poissa silmistä, poissa mielestä. Toimisko herkkuihin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tämä on asia mitä olen myös miettinyt. Kuinka sitä kotiruokaa voi syödä niin paljon et siitä lihoo? Kyllä mäkin välillä santsaan mut en mä oo viel tähänkään päivään mennessä lihonut siitä.

Kyllä mulle tottakai tuli raskausaikana ylimääräistä mutta se lähti pois aivankuin itsestään. Ainoastaan vikojen parin kilon eteen piti vähän pusertaa.

No jos kahden voissa paistetun, ihanan jauhelihapihvin sijasta ottaakin vaikkapa kuusi niin kyllähän se tuo lisää kaloreita... ja 2 dl muussia ei riitä mihinkään, ja salaattiin on laitettava ihanaa salaatinkastiketta... nam....

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja näin minä:
Herkkuja en syö.

no miten sä pystyt olemaan ylipainoinen? jos syöt normaalisti ja annoskoot pieniä..ei vaan kohtaa asiat..

Voi senkun tietäs.
Kilot tuli kahden raskaudenaikana.Eivätkä tippunu synnytksien jälkeen. Tosia ainoa mikä mulla on läski on vatsanalue, näyttää kun olisin raskaana edelleen.Mulla siis maha ei ole mikään löllö vaan samanlainen kun ois raskaana.

Mä hankin kiloni alkoholilla ja epäsäännöllisillä ruokailuilla, ruoan laatu ei poikennut siitä mitä se on nykyään mutta määrä kylläkin, nykyään syön enemmän ja säännöllisesti ja käytän alkoholia vain n. 3-4 kertaa vuodessa. Tosin siltikään mun paino ei ole tippunut ilman lääkitystä mutta ei ole myöskään noussut yli vuoteen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Aineenvaihdunta on erilainen toisilla. Ehkäpä monet lihavat ei myöskään liiku. Itsellä on kotiäitinä ollessa tullut ainakin 30kg ylipainoa, kunhan menen fyysisesti raskaaseen työhöni pian, olen varma että 20kg. lähtee kevään aikana. En minä kotiäitinä valitettavasti paljon pehvaa lotkauta ja pihallakin lapset lähinnä leikkii ja itse rupattelee toisten äitien kanssa.

No hmm. Mä oon nyt laihiksella, oon laihduttanut 10 kiloa ja vielä 10 kg jäljellä, 5 kilon päästä oon normipainossa. EN ole ikinä koskaan milloinkaan syönyt karkkia, suklaata, sipsiä tmv herkkuja kuin erittäin harvoin, ehkä kerran kuussa tai kahdessa. Eli minä lihoin ja pysyin lihavana ainoastaan "kotiruoan voimin", nautin kokkailusta ja ruoanlaitosta ja söin turhan isoja annoksia ja käytin aikaa ja voimia kokkailuun, jolloin tuli tehtyä arki-iltaisinkin usein turhan tuhteja aterioita.

Nyt oon laihdutellut niin että teen arkisin kevyempää ruokaa ja katson mitä napaani vedän ja minkä verran. Olen opetellut tekemään kevyitä, ruokaisia salaatteja sekä erilaisia kevyitä keittoja, oppia ikä kaikki.

Yhteistyössä