Ylireagoinko? -muiden suhtautuminen lapsen eritteisiin-

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kivaa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei kivaa..

Vieras
Meillä on lähipiirissä pari-kolme ihmisitä joille lapsen (2v.) eritteen on kuin syövyttävää myrkkyä. Kakkaa (vaipassa) pitää kauhistella, irvistellä ja nyrpistellä nenää "kuka täällä haisee noin pahalta, hyyi!".
Samoin kuola lapsen käsissä ja rään valuminen (toki putsaan pois kun huomaan ja ehdin) on kauhistelun arvoisin asioita.

En ole sanonut mitään kauhistelijoille, mutta musta tuntuu tosi kurjalta lapsen puolesta. Hän ei vielä käy potalla niin et kakka tulis sinne, ni eihän ole muita vaihtoehtoja ku vaippa -eli täysin normaalia.

Oon kauheen huono sanomaan asiosta mutta pian on pakko koska lapsi varmasti kohta jo ymmärtää ja kokee tehneensä väärin :/

Vai oonko mä vaan turhasta nipottaja?? Tuntuu et asiasta tulee vaan isompi (mulle mielessäni) joka kerta ja pahoitan mieleni sekä ärsyynnyn aina enemmän..

Ymmärtääkseni lapselle ei tee kovin hyvää oppia tuntemaan häpeää kakastaa. En asiaa ole kovin perehtynyt, mutta näin olen ymmärtänyt. Itselläni oli lapsuudessa ja pitkälle aikuusuuteen asti ongelmia kakkaamisessa. Siis lapsena panttasin kakkaa ja avanhempana en pystynyt sitä tekemään kuin kotonani jne.

Omille lapsilleni olen yrittänyt tehdä kakkaamisesta (samoin pissaamisesta) positiivisen kokemuksen. Olen myös huomauttanut isovanhemmille jos ovat nyrpistelleet kuuluvasti nenäänsä hajusta ym. En anna lapsieni kokea häpeää täysin luonnollisesta asiasta.

Joistakin on hauskaa sanoa noin kakasta. Lapsi ei vaan tajua, että se on vitsi. En mä itsekään nyt pahemmin muiden lasten eritteistä pidä. Varsinkin jos nenä vuotaa räkää, niin hiljaa olen, mutta kyllä se mua inhottaa.

kukapa niistä eritteistä pitäisikään? En ainakaan minä, en edes omien lasteni. En silti kauhistele luonnollista kakan hajua tai kauhistu vieraan lapsen räästä vaikka se minua ällöttäisi.

Et ole nipo. Toisten lasten eritteistä ei tarvitse pitää (eikä omienkaan), voi ihan hyvin sanoa että käypäs äitin luona pyyhityttämässä nenä ennen kuin tulet syliin tai että taitaa olla kakka, autuaisko äiti, tai että hui, sulla olikin märät kädet, minäpäs käyn käsienpesulla. Mutta kauhistelu ja ällöttely ei ole oikein.

[QUOTE="vieras";26354473]Riippuu lapsen iästä mutta mä en kyllä pidä vieraiden lasten eritteistä. Oien toki siedän koska vaihtoehtoa ei ole :D mutta en pidä niistäkään... :ashamed:[/QUOTE]

Enhän mä tietenkää tarkota että niistä täytyis tykätä, eikä niistä kukaan erityisemmin tykkää :D
Mutta siis se että mm. tosta kakasta täytyy tehdä hirveä numero :( Onko muiden mielestä ihan ok että aina ku lapsella on kakka vaipassa ni kauhistellaan "älä tule tänne, hirveä haju!"?

En mä ainakaan tykkää yhtään niistä eritteistä ja ei ole mitään ällöttävämpää kuin jos vanhempi vaihtaa sen kakkavaipan siinä vieressä enkä kovin mielellään halua niitä lapsen räkiä ja kuoliakaan päälleni. Mutta ei mulle silti tulis mielenkään valittaa asiasta ääneen.

[QUOTE="aloittaja";26354574]
Mutta siis se että mm. tosta kakasta täytyy tehdä hirveä numero :( Onko muiden mielestä ihan ok että aina ku lapsella on kakka vaipassa ni kauhistellaan "älä tule tänne, hirveä haju!"?[/QUOTE]

Ainoa paikka, minne lapsen pitäisi kakka vaipassa mennä, on vessa. Vaipanvaihtoon siis.

En mä iloisena ottaisi syliin esim. kaverin 2 v lasta, jolla on kakat vaipassa. Haiseehan se ihan kaamealle. Haisee koko kämppä, jos lapsi saa tortut housuissa tallustaa vapaasti.

Saattaisin siis sanoa, että menepä vaipanvaihtoon tms. En rääkyisi että hyi kun haisee.

Ja tosiaan toivon, ettei sitä vaippaa vaihdeta mun nähden missään sohvalla tai olkkarin matolla...vessaan, kiitos.

Juu. Mitä isompia omat lapset ovat, sitä enemmän ainakin naapureiden ja muiden ei-sukulaisten kakka, räkä ja lika inhottavat.

Mutta oikeammin on sanoa kakkapyllyn ja muuten likaisen lapsen vanhemmille, että nyt on lapsi pesua vailla ja HETI.

Onhan sitä tuttava alkanut lähes oksentaa, kun näki vauvan kakkaa. Itseäni lähinnä huvittaa, johtuen siitä että olen tottunut. Lapseton ei välttämättä ymmärrä, kuten meidän tapauksessa.

Toki ison lapsen uloste inhottaa jotenkin enemmän, en innostu ylipäätään ulosteesta, mutta omalla lapsella se on jotenkin "omaa" niin sitä käsittelee tottuneesti. Siskoni ulosteeseen sen sijaan en ole tottunut ja näinpä ystävällisenä ihmisenä nakittanut pyyhinnät muille ;D

Yhteistyössä