Ylireakoinko vaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
siis etkö sinä ole se, jolla äiti asuu saman katon alla ja vaan 2 lasta. Oikeasti, on ihan eri asia tehdä joskus hommat yksin kuin tehdä ne aina.

Monikaan ihminen ei pysy järjissään tilanteessa, että lepoa ei ole ksokaan. pienet lapset vaativat työtä 24/7. tämän takia ennen moni nainen joutui mielisairaalaan koko elämänsä ajaksi, kun tuli hulluksi ilman lepoa.
:o No ei tosiaankaan asu mun äitini saman katon alla. :o :o Mä olen jo reilut kaksi vuotta hoitanut tän härdellin aivan yksi 24/7, ja tehnyt tosiaankin kaiken ihan yksin. Ei ole ollut mitään vapaita öitä tai hotelliaamiaisia täällä kyllä näkyvissä. Jos elämä on oikeasti NOIN rankkaa ettei järjisssään pysy työtaakkansa alla, niin sitten pitää toki hankkia apua, luopua eläimistä jos ei niitä jaksa ruokkia jne. Mutta mulle nyt on ihan turha alkaa mistään äidistä aukomaan kun en hänen kanssaan ole saman katon alla asunut kymmeneen vuoteen.

Jos mies ei koskaan auta, niin turha siitä on tapella. Pyydä jotain naapurintyttöä tai ota vaikka MLL:tä hoitaja ja mene kahville johonkin kivaan paikkaan. Sinäkin olet vapaasi ansainnut. Ei miehesikään jaksaisi omaa työtään 24/7 mut jos ei ymmärrä niin ei ymmärrä. Miehellesi tekisi hyvää olla lasten kanssa viikko yksin, tietäisi ettei pelkällä jugurttipurkin aukomisella selviäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
siis etkö sinä ole se, jolla äiti asuu saman katon alla ja vaan 2 lasta. Oikeasti, on ihan eri asia tehdä joskus hommat yksin kuin tehdä ne aina.

Monikaan ihminen ei pysy järjissään tilanteessa, että lepoa ei ole ksokaan. pienet lapset vaativat työtä 24/7. tämän takia ennen moni nainen joutui mielisairaalaan koko elämänsä ajaksi, kun tuli hulluksi ilman lepoa.
:o No ei tosiaankaan asu mun äitini saman katon alla. :o :o Mä olen jo reilut kaksi vuotta hoitanut tän härdellin aivan yksi 24/7, ja tehnyt tosiaankin kaiken ihan yksin. Ei ole ollut mitään vapaita öitä tai hotelliaamiaisia täällä kyllä näkyvissä. Jos elämä on oikeasti NOIN rankkaa ettei järjisssään pysy työtaakkansa alla, niin sitten pitää toki hankkia apua, luopua eläimistä jos ei niitä jaksa ruokkia jne. Mutta mulle nyt on ihan turha alkaa mistään äidistä aukomaan kun en hänen kanssaan ole saman katon alla asunut kymmeneen vuoteen.

No miksi sen miehen pitäisi elää kuin hotellissa? jos mies kerran syö lämpimiä aterioita ja asuu asunnossa, niin kyllä aikuisen ihmisen aivojen pitäisi riittää tajuamaan, että niiden eteen on tehtävä duunia.
ja jos lapsia tekee niiin silloin niidenkin eteen pitää tehdä duunia.

ja todellakin vaan laiskaa elämää viettävä voi aukoa toiselle noin kuten sinä auot päätäsi.
taidat hoidattaa kakarasi päiväkodissa...

Saattaa olla että hieman ylireagoit, mutta niin teki miehesikin. Olette varmaan molemmat väsyneitä, ja kurjaa jos se purkautuu kitinänä ja kiroamisena. Tietääkö miehesi miten tärkeä tuo aamuhetki sinulle olisi? Juttelu voisi auttaa, jos siihen vaan on aikaa ja voimia. Tai reilu loma, mielellään ilman lapsia...

Voimia teille molemmille raskaaseen arkeen!

No miksi sen miehen pitäisi elää kuin hotellissa? jos mies kerran syö lämpimiä aterioita ja asuu asunnossa, niin kyllä aikuisen ihmisen aivojen pitäisi riittää tajuamaan, että niiden eteen on tehtävä duunia.
ja jos lapsia tekee niiin silloin niidenkin eteen pitää tehdä duunia.

ja todellakin vaan laiskaa elämää viettävä voi aukoa toiselle noin kuten sinä auot päätäsi.
taidat hoidattaa kakarasi päiväkodissa...

Mun lapset on kotihoidossa, kiitos vaan. En ole sanonut, että miehen pitää saada elää kuin hotellissa, mutta toi marttyyriksi heittäytyminen on ihan turhaa. Jos mies on huono, niin siitä pitää hankkiutua eroon ja that's it.

ja ihan turhan väännät sanomisiani. sanoin, että ennen moni nainen joutuu mielisairaalaan kun lapset olivat pieniä. juurikin koska miehet eivät tehneet kotona mitään ja työmäärä on valtava, ei koskaan lepoa kun lapset ovat pieniä.

ja kyllä normaali ihminen ymmärtää, että jos tekee lapsia, ei se riitä, että elää samalla tavalla kuin ennen lapsia. Eli käy vaan töissä. totta helvetissä norrmaali ihminen vaikka lapsia ei olsiikaan, tekee jotain oman ruokansa ja asumisensa eteen,v aikka töissä kävisikin.

Jos mies haluaa elää kuin hotelllissa niin miksi ei muuttaisi hotelllin? yö valmiissa (joku muu hoitaa pyykit ja siivoaa) maksaa vaan noin 50 euroa /yö ja eri laskutus tietysti vaatepyykistä) ja ateria (aamupala, lounas, päivällinen, iltapala) noin 10-30 euroa.

ja ei tuo ole edes isä jos ei lastensa kanssa vietä aikaa. se että jaksaa tehdä lapsai, mutta äly ei riitä siihen, että vastuuntuntoinen ihminen sovittaa velvollisuudet niin että hoitaa sekä lapset että työn, ei tee isää.

Kuinka tyhmä voi olla että kuvittelee että jos on lapsia, riittää että tekee vaan samat mitä lapseton jätkä? käy vaan töissä. minkä kotiorjan mies luulee ottaneensa?

ja ihan turhan väännät sanomisiani. sanoin, että ennen moni nainen joutuu mielisairaalaan kun lapset olivat pieniä. juurikin koska miehet eivät tehneet kotona mitään ja työmäärä on valtava, ei koskaan lepoa kun lapset ovat pieniä.

ja kyllä normaali ihminen ymmärtää, että jos tekee lapsia, ei se riitä, että elää samalla tavalla kuin ennen lapsia. Eli käy vaan töissä. totta helvetissä norrmaali ihminen vaikka lapsia ei olsiikaan, tekee jotain oman ruokansa ja asumisensa eteen,v aikka töissä kävisikin.

Eiköhän muuten tosiasia ole se, että BKM elää aika lokoisaa yksinhuoltajan elämää. Sellaista (elintasoa), johon todellinen yksin joutuva ei ikinä yllä ja harva kahdestaankaan (täysin itsenäisesti, omavaraisesti) yltää.

Aamuisin eläkeläisisä tulee noutamaan koiran, ulkoiluttaa sen jnpp. - ei huolta siis siitäkään. Koirat edut, mutta paljon vähemmän koiranpidon tuomia ikäviä velvollisuuksia.

Virallsiesti varmaan tulottoman yksihuoltajan sosiaalisturva ja väljä asumistaso yhteiskunnan tukemana.

Kaikkia muitakin elämisen etuja eläkeälaisvanhempien kautta samalla paikkakunnalla. Auto aina käytettävissä omiin kulkemisiin, mutta ilman mitään auton ylläpidon kustannuksia ja omistamisen huolia...

Uskoisin, että tällaista listaa voisi jatkaa aika pitkälle...

Harva parikaan kyknee samaan elintasoon, jos se pitäisi täysin omavastuisesti hankkia.

Arvelenkin että BKM elää poikkeuksellisen helppoa ja etuoikeutettua "yksinhuoltajuutta" ...

Nostanpa huvikseni, jos vaikka tulisi jotain keskustelua, tai sitten täytynee joksu tehdä oma aloitus asiasta. Ns. yksinhuoltajilola on joskus aika lokoiset oltavat. Ehkä joskus peräti sellaiset että "saavutettuja etuja ei saa poistaa".

Monikaan ihminen ei pysy järjissään tilanteessa, että lepoa ei ole ksokaan...
:o No ei tosiaankaan asu mun äitini saman katon alla. :o :o Mä olen jo reilut kaksi vuotta hoitanut tän härdellin aivan yksi 24/7, ja tehnyt tosiaankin kaiken ihan yksin....

ja ihan turhan väännät sanomisiani...... totta helvetissä norrmaali ihminen vaikka lapsia ei olsiikaan, tekee jotain oman ruokansa ja asumisensa eteen,v aikka töissä kävisikin.

Eiköhän muuten tosiasia ole se, että BKM elää aika lokoisaa yksinhuoltajan elämää. Sellaista (elintasoa), johon todellinen yksin joutuva ei ikinä yllä ja harva kahdestaankaan (täysin itsenäisesti, omavaraisesti) yltää.

Aina aamuisin eläkeläisisä tulee noutamaan koiran, ulkoiluttaa sen jnpp. - ei huolta siis siitäkään. Koirat edut, mutta paljon vähemmän koiranpidon tuomia ikäviä velvollisuuksia....

Virallsesti varmaan tulottoman yksihuoltajan sosiaalisturva ja väljä ja turvattu asumistaso yhteiskunnan tukemana. Ei siis huolia senkään suhteen....

Kaikkia muitakin elämisen etuja eläkeälaisvanhempien kautta samalla paikkakunnalla. Auto aina käytettävissä omiin kulkemisiin, mutta ilman mitään auton ylläpidon kustannuksia ja omistamisen huolia...

Harva parikaan kyknee samaan elintasoon, jos se pitäisi täysin omavastuisesti hankkia.

Arvelenkin että BKM elää poikkeuksellisen helppoa ja etuoikeutettua "yksinhuoltajuutta" ...

Täytyy kyllä sanoa että mielestäni on naisessakin vikaa jos tekee lapsia lisää miehen kanssa joka tekee töitä lähes kaikena aikaa ja haalii vielä kauhean eläinlaumankin taloon... Tämä yhtälö ei oikeasti voi toimia...

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Nostanpa huvikseni, jos vaikka tulisi jotain keskustelua, tai sitten täytynee joksu tehdä oma aloitus asiasta. Ns. yksinhuoltajilola on joskus aika lokoiset oltavat. Ehkä joskus peräti sellaiset että "saavutettuja etuja ei saa poistaa".

Monikaan ihminen ei pysy järjissään tilanteessa, että lepoa ei ole ksokaan...
:o No ei tosiaankaan asu mun äitini saman katon alla. :o :o Mä olen jo reilut kaksi vuotta hoitanut tän härdellin aivan yksi 24/7, ja tehnyt tosiaankin kaiken ihan yksin....

ja ihan turhan väännät sanomisiani...... totta helvetissä norrmaali ihminen vaikka lapsia ei olsiikaan, tekee jotain oman ruokansa ja asumisensa eteen,v aikka töissä kävisikin.

Aina aamuisin eläkeläisisä tulee noutamaan koiran, ulkoiluttaa sen jnpp. - ei huolta siis siitäkään. Koirat edut, mutta paljon vähemmän koiranpidon tuomia ikäviä velvollisuuksia....

Virallsesti varmaan tulottoman yksihuoltajan sosiaalisturva ja väljä ja turvattu asumistaso yhteiskunnan tukemana. Ei siis huolia senkään suhteen....

Mä voin keskustella sun kanssa tästä hetkisen ennen kuin lähden liikenteeseen.

Mun tietääkseni BKM:än elintaso ei juuri päätä huimaa. Kyseinen nimimerkki kun on kertonut olevansa kotona kh-tuen + kuntalisän turvin joten missä on se elintaso johon ei "todellinen" yksinjoutuva yllä ja mikä tekee BKM:ästä "ei todellisen" yksinjoutuvan?

Ja mitä sihen koiraan tulee, niin oletko tietoinen siitä, että koiraa pitää ulkoiluttaa enemmän, kuin kerran päivässä? Tai tiesitkö sitä, etteivät kaikki koe sitä koiran ulkoilutusta ikävänä velvollisuutena? Jos koiran ulkoilutus on todella vain ikävä velvollisuus niin siitä koirasta kannattaa silloin luopua. Eikä BKM ole koirasta luopunut joten oletan että hän siitä koiransa lenkityksestä nauttii.
Ja mistäs me tiedetään syytä sille, että miksi se eläkeläisisä sitä koiraa ulkoiluttaa? Mitä jos hän haluaa ihan itse, omaksi ilokseen ja kuntoaan kohottaakseen näin toimia. Pitäisikö BKM:än kieltäytyä moisesta vedoten siihen, että hän ei ole todellinen yh, jos joku ulkoiluttaa hänen koiransa kerran päivässä?

BKM:än asumismuoto ei mielestäni ole väljä (olen känyt hänen luonaan ja nähnyt että hän asuu pienemmässä asunnossa kuin minä asuin aikoinani yhden lapsen yh:na) ja mitä siihen turvaan tulee, niin ei hällä senkään suhteen ole sen suurempaa turvaa, kuin kellään muullakaan yh:lla joten en käsitä miksi tässäkään asiassa hyökkäät hänen kimppuunsa.

Eläkeläisvanhemmat? Viikko sitten BKM kertoi tällä foorumilla äitinsä olevan työelämässä. Onko siis tiimarinvihkosi jäänyt vaille päivitystä? Ja mitä siihen autonkäyttöön tulee, niin mistä sinä tiedät paljonko BKM hoitaa auton ylläpitokustannuksista? Pelkillä olettamuksilla ei ihan hirmuisesti kannata huudella.

Olettamuksia olettamusten perään, siitä sinun listasi koostuu.

En muuten tiennyt BKM:n asuvan vanhempiensa kanssa samalla paikkakunnalla, en tiennyt hänestä mitään. Mutta jos oikeasti on joskus hoitanut 2 tai yli lasta pitempään yksin, ei todellakaan vastaa tällaiseeen ketjuun, etttä Valitat turhasta kuten BKM vastasi.

Siitä päättelen, että todennäköisesti hän saa apua jos toisella lapsella on neuvola niin isä tai äiti rientää apuun hoitamaan toista. siitä vastauksesta päättelin, että hän ei ole ksokaan ollut esim. vuotta putkeen yksin lasten kanssa ilman mitään apua.

Monet vanhemmat tuntevat itsensä todella tärkeäksi ja rientävät tarjoamaan taloudelisen ja kaiken avun jos lapselle tulee avioero. Näitä äitejä on palstalla paljon, joilla ei ole sitä miehen palvelemista (ruoan raahaaminen isoimmalle lapselle kaupasta ja sen valmistaminen) ja lisäksi omat vanhemmat tekemässä työt ja hoitamassa lapset, viemässä mökille jne.

Nämä mammat ovat yleensä ne, jotka kärkkäinä kehuvat, miten helppoa lastenhoito on. Tai vastaavasti sellaiset, jotka ovat uupuneita ja katkeria. BKM:n tapauksessa arvaan, että hän on näitä pilalle passattuja lapsia, joille erokin on tullut, koska mies ei tuonutkaan niin paljon rahaa kuin oli odotus.

HUOH!
Kirjoitat: "Hän kyllä raataa kovasti perheen eteen mut tekee sen muualla joten koti minun vastuulla."
Teillä on ns. perinteinen työnjako, jonka olette itse valinneet. Mies tekee työtä kodin ulkopuolella ja tuo rahat taloon ja sinä hoidat kodin.

Jos olisitte valinneet alunperin eri tavalla eli sinäkin käyt kodin ulkopuolella töissä ja mies olisi alusta asti osallistunut kodin ja lasten hoitoon, niin reagointisi olisi ihan oikeutettua.

HUOH!
Kirjoitat: "Hän kyllä raataa kovasti perheen eteen mut tekee sen muualla joten koti minun vastuulla."
Teillä on ns. perinteinen työnjako, jonka olette itse valinneet. Mies tekee työtä kodin ulkopuolella ja tuo rahat taloon ja sinä hoidat kodin.

Jos olisitte valinneet alunperin eri tavalla eli sinäkin käyt kodin ulkopuolella töissä ja mies olisi alusta asti osallistunut kodin ja lasten hoitoon, niin reagointisi olisi ihan oikeutettua.

mä en ehkä välttämättä sanoisi että lasten ja kodin hoito yksin on mitenkään erityisen rankkaa, mutta silloin kun sen lasten ja kodin hoidon joutuu tekemään yksin samalla kun perheen toinen "aikuinen" homehduttaa persettään sohvalla ja ravaa omilla menoillaan osallistumatta juuri mihinkään, se on rankkaa.

Nostan.
Mies pyysi anteeksi typerää kommenttiaan.
Sanoi et minä aina autan häntä ja hän ei vaan tajua auttaa minua.
en tarvitse jatkuvaa apua, enkä kestäs jatkuvaan häntä tässä pyörimässäkään. Hormoonit nyt vaan jo heittää ja sai reagoimaan tekstiin turhan rankasti. Mun mies on ihana enkä vaihtas häntä mistään hinnasta. En vaikka ei äyä kotona auttaa mut on silti maailman ahkerin ja ihanin mies!

no mun mielestä jo tuo asenne on väärä,että toinen auttaa kotona. Mikäs pikkupoika se on, joka auttaa? Minusta miehen pitää osata tehdä työtä, ruokaa, siivota, hoitaa kakaroitaan, siinä kuin naisenkin.
kotona kaikki tekevät työtä yhteiseksi hyväksi.

huh ja ?-nimimerkkiä käyttävän kommentit tuntuvat niin tarkoituksenhakuisen ilkeiltä ja peittelemättömän katkerilta, että on vaikeaa kuvitella, etteikö kysessä olisi joku, tai sanoisinko suorastaan eräs joka on perheellemme hyvin läheinen ja joka ilmeisesti kuvittelee elämämme tuntevansa. Jos kyseessä on joku ventovieras, voin vain ihmetellä, mistä lähteestä on peräisin sellainen kateus ja hyökkäyshalukkuus, kun ihan erikseen vaaditaan keskustelua ja uhkaillaan aivan oman ketjun aloituksella, jos keskustelua minun elämäntavastani ei synny.

Minä olen todellakin hoitanut kaksi lastani yksin. Siitä asti kun kuopus syntyi, hoidin kotonani kahta alle kaksivuotiasta ja yhtä lähes kolmikymppistä lasta. Jokainen juttujani seurannut tietää, kuinka vaikeissa olosuhteissa tuo hoitaminen piti tehdä. Sitä kesti alle puoli vuotta, ja sitten minä lähdin. Siksi sanonkin, että mielestäni ruikuttamaan jääminen huonossa parisuhteessa on typerää. Jos mies ei tosiaankaan tee muuta kuin makaa, ja se ei rouvalle sovi, niin ovessahan on saranat. Ei kun menoksi vaan. Jos perheessä on alkoholismia, päihteidenkäyttöä tai väkivaltaa, suosittelen sitä hartaasti. Jos ei, suosittelen keskustelemaan ja sopimaan asioista. Olen taipuvainen kyllä ymmärtämään niitä raskasta työtä tekeviä miehiä, jotka haluavat lauantai-aamuna levätä. Kaiken kaikkiaan: kyse on valinnanvapaudesta, jokaisella on mahdollisuus lähteä jos ei koe parisuhdettaan tyydyttäväksi. Uhrin asemaan ja marttyyrimaisten huomautusten viljeleminen ei auta yhtään ketään.

Sinä, "huh", kritisoit voimakkaasti minua. Minä olen lapsieni kanssa kahden 24/7. Eläkeläisisäni ulkoiluttaa koirani kolmena päivänä viikossa aamuisin. Tämä siksi, ettei minun tarvitsisi kahden pienen lapsen kanssa lähteä ulos ennen aamukahdeksaa tai ottaa vanhaa koiraa mukaan mm. muskarikuljetuksiin. Se on sekä koiran, lapsien, isäni että minun etuni. Ennen kaikkea halusin tätä järjestelyä alunperin siksi, että lapseni saavat kokemuksen tutusta ja turvallisesta miehestä, joka saapuu kuin kello, eikä koskaan petä. Sellaisia kokemuksia heillä ei omasta isästään ole.

On erikoista väittää, että vietän muihin yksinhuoltajiin verrattuna etuoikeutettua elämää. Lapsiani ei kukaan muu ole koskaan lääkärissä käyttänyt. Lapseni eivät ole koskaan ole olleet hoidossa minun ollessani lääkärissä. He ovat elämässään kerran olleet yöhoidossa, eivätkä siis koskaan viikonloppua pois kotoa. Varsin monet yh:t saavat nauttia näistä vapaaviikonlopuista, minä en koskaan. Mutta en minä sellaisia viikonloppuja ole keneltäkään pyytänytkään. Riippumatta siitä, vienkö roskat, menenkö gynelle, käynkö kaupassa vai lähdenkö kaupungille shoppailemaan, lapset kulkevat lähes aina mukanani. Jos eivät kulje, minä olen se, joka järjestää hoidon, ja varsin harvoin se on vanhempieni luona. Pidän kuitenkin yllä läheisiä suhteita vanhempiini, enkä ymmärräkään, miksi siinä olisi jotain hävettävää. Lapsille tämä tarkoittaa kahta aikuista lisää heidän pieneen elämäänsä. Rakkautta ja turvaa tarjoavia läheisiä ei koskaan voi lapsilla olla liikaa. On totta, että asun samalla paikkakunnalla vanhempieni kanssa. Tämä on tietoinen valinta, jonka arvostelu tuntuu sekin kummalliselta. Kun avioliitto hajosi, olin täysin yksin, ilman ainuttakaan ystävää. Ko. paikkakunnalla ei ollut yhtään ovea, johon olisin voinut mennä soittamaan ovikelloa hädän tullen. Tällä paikkakunnalla asuu palljon ystäviäni ja myös nuo vanhempani. Kenenkäänhän ei ole pakko asua kaukana läheisistään, jokaisella on se mahdollisuus muuttaa takaisin. Niin minä tein, ja hetkeäkään en ole katunut.

Mikäli toisella lapsella on neuvola, molemmat kulkevat mukana. Lapseni kulkevat viitenä päivänä viikossa harrastuksissa ja kerhoissa, nämä kuljetukset toimivat poikkeuksetta niin, että sekä molemmat lapset, että yleensä tuo koirakin, ovat mukana, ja kuljemme bussilla. Tämän kaiken olen tehnyt yksin, ilman apua jo kahden vuoden ajan.

Arvelusi eron syistä menivät pieleen. Ero tuli koska mies loi kotiimme täysin turvattomat ja kaikin tavoin kaoottiset olosuhteet, jotka olisivat johtaneet nopeassa tahdissa sekä lapsien että minun vakavaan henkiseen oirehtimiseen tai jopa jonkun kuolemaan.

Kuten chef aikaisemmin sanoikin, elän kotihoidontuella. Se ei tosiaankaan takaa väljää asumismuotoa ja huoletonta rahatilannetta, kuten väität. Siitäkään en jaksa kuitenkaan nurista, onhan kotiin jääminen oma valintani. Se takaa juuri ja juuri sen elintason, että se ruoka saadaan ostettua ja that's it. Vanhemmiltani olen saanut viimeeksi rahaa ollessani alle18-vuotias. Vanhempani eivät koskaan ole tehneet töitäni, eivät koti eivätä muitakaan töitäni. Lapsia ei kuljeteta mökille eikä heitä kovin usein hoidetakaan. Kun lapset menevät mummilaan, minä olen lähes poikkeuksetta mukana.

Kaiken tämän jälkeen, kerrohan minulle, mikä nyt on se ylellinen elämäntyyli, ja yksinhuoltajalle poikkeuksellinen huolettomuus, josta minua syytät?

Et jaksaisi miestä siinä jatkuvasti pyörimässä? Onko esim.keittiö joku sun yksityisalue ja onko niin että sinä aina tiedät lasten tarpeet jne... Tosiaan niinkuin joku jo kirjoitti, ei aikuinen mies ole mikään pikkupoika joka vähän avustaa äitiä. Haluat ilmeisesti jollain tapaa pitää kaikki langat käsissä ja saat siitä tyydytystä. No, omapahan on valintanne, mutta pahan virheen mies tekee kun ei omia lapsiaan hoida...

Yhteistyössä