Yllätin poikani suutelemasta toista poikaa, olen aivan järkyttynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja homopojan äitikö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Niin?:
No mikä siinä nyt on kauheaa? :o
Etkö kuitenkin toivoisi pojan heterouden sijasta sitä että poika on onnellinen? :/

Minä ainakin haluan että lapseni saavat olla juuri sellaisia kuin ovat ja toivon että heistä tulee onnellisia.

Näin ajattelen minäkin.

Lapsen onnellisuus ennen kaikkea. Kamalaa, jos lapsen pitäisi näytellä jotain, mitä ei olisi ihan vain miellyttääkseen vanhempiaan tai koska pelkää vanhempien reaktiota.

No onhan se varmasti shokki, mutta ei varmaan ekana kannata alkaa miettii että mitä nyt naapuritkin sanoo...Se ei maailmaa kaadaa vaikka jollakulla vähän toisenlainen suuntautuminen oliskin, kaikkeen kun sopeutuu ja tottuu..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tilanne on vain niin kiusallinen. Asumme myös pienellä paikkakunnalla enkä haluaisi, että perheestämme juoruttaisiin.

Ja sinähän itse aloitat sen kauhistelun! Lopeta heti toi sun asentees jos haluat vielä olla poikaasi väleissä. Uskomatonta millainen ihminen olet!

Alkuperäinen kirjoittaja Hih:
Ihmettelen, miten nykyaikana voi äiti mennä noin paniikkiin. Homoja pyörii kun vilkkilässä kissoja tv:ssa, lehdissä joka puolella ja kuitenkin kun omaan poikaan kohdistuu, niin hui kauhistus. Anna asian olla, etköhän sä jossain vaiheessa sitten kuule, jos on vakavaa.

ei täällä meillä päin ole yhtään homoa, ainakaan julki sellaista. Omat vanhempani eivät myöskään ymmärrä homoja. Helppohan se on oman perheen sisällä elää homona, mutta ulkomaailman asenteet ovat toiset. Ja minä ainakin toivon lapsille parasta ja eläminen homona ei ole se kaikkein helpoin tie.

Toivon tosiaan, että vain kokeilusta kyse. En varmaan uskalla sanoa pojalle asiasta mitään. En ole edes varma, että huomasivatko minun nähneen, en jäänyt kyselemään.

Miten minusta tuntuu, että tänä päivänä ulkomaailmassa on usein helpompaa homoseksuaalina kuin oman perheen sisällä?

Ja minä ainakin toivon lapsille parasta ja eläminen homona ei ole se kaikkein helpoin tie.

No ei se ehkä se kaikista helpoin tie ole, mutta huomattavasti helpompaa kuin se että yrittää piilotella sitä kuka on ja ehkä jopa äidin mieliksi sitten yrittää esittää heteroa, et äidin nyt ei tarttis hävetä.

Helppo täällä on kaikkien sanoa nyt että mitä sitten? Kyllä mä ainakin toivon että lapsestani tulee hetero, mutta en mä voi häntä pakottaa siihen, voin vain näyttää tietä. Varmasti olisi mulle ainaki shokki jos lapsi ilmoittaisi tykkäävänsä tytöistä, ei se tarkoita ettenkö hyväksyisi lastani tai rakastaisi.
Toihan voi tietenkin olla jotain oman roolin hakuakin kun lapsi on tuossa iässä, mutta on miten on, toivon,että poika saa olla onnellinen, se on se pääasia.

Muista kuitenkin että tärkeintä on että osoitat pojallesi että hyväksyt hänet juuri sellaisena kun hän on, millään muulla ei ole väliä. Sinä et pysty poikaasi muuttamaan heteroksi tai homoksi, voit vain hyväksyä asian ja tukea poikaasi elämässään.

Tottakai äiti menee paniikkiin. Normitilanne on kuitenkin se että saa esim. lapsenlapsia joka homomiehille onkin vaikeampi nakki. Homoilla on myös vaikeampaa elämässä. Niin se vaan menee ikävä kyllä.

Ap, mäkin pussailin 15-vuotiaana tyttökaverin kanssa ihan kokeilun takia ja olen ihan tavallinen tyttö, siis hetero.

Voi ei mitä jeesustelijoita täällä taas on.

Mä ainakin myönnän että olisin shokissa ja vähän järkyttynyt jos mun poika kertoisi olevansa homo. Myönnän senkin, että varmasti aluksi päässä pyörisi mitä mummit ja ukit sanoo (vanhoillisia, niinkuin useimmat taitaa olla ) , mitä kummitädit sanoo, mitä naapurit sanoo.. vaikka tietäisinkin ettei sillä ole mitään merkitystä! Ja että vain sillä on merkitystä että poika on onnellinen! Kaikki tämä siltikin, vaikka mulla itselläni on homoystäviä, niin SILTIKÄÄN en ole ihan niin sujut asian kanssa että se olisi päivänselvää ja menisi tuosta noin vaan! Tottakai sitä ajattelee että se ei ole helpoin tie, niinkuin se ei olekaan, ainakin vielä täällä Suomessa ja erityisesti pienemmillä paikkakunnilla se ei tule olemaan helppoa. Se ei tarkoita ettäkö meidän kaikkien tulisi talsia sitä samaa tietä, mutta pitää ajatella sitäkin miten auttaa sitä poikaa kulkemaan sitä vaikeampaa tietä.

Ihan varmasti jokaisella risteilisi ajatukset mitä tehdä ja miten ja kuka mitäkin ajattelee, vaikka olisi etukäteen suunnitellut että minä en hätkähdä, minä en ajattele niin jne.

Istu alas ja juo kahvia tai sitten teetä.
Entä sitten jos lapsi on homo, jos tulee onnelliseksi miehen kanssa niin tulee.
Ja pienellä paikkakunnalla voi juoruja perheestä lentää ilman että tekisit mitään tai olisi mitään erillaista perheen sisällä, se on pienen paikkakunnan huono puoli.

Voi tuo olla pelkkää kokeilua, voi olla enemmänkin. Mutta kuten mainittiin pahinta on mitä voit tehdä on tuomita lapsesi. Jos on homo, sopeudu. Koska se on pahinta mitä äiti voi tehdä on kääntää selkäsi hänelle.

Kannattaa ottaa rauha ja itse rauhoitut. Älä ala puhumaan missään kiihtyneessä tilassa ja odota että poikasi puhuu sinulle. Se on ainakin minusta paras ratkaisu.

Miksi ap:ta yritetään syyllistää siitä, että toivoisi poikansa olevan hetero? Eikö muka kukaan muu ole nähnyt, miten helvetin vaikeaa homon elämä tässä yhteiskunnassa voi olla?

kyllä pienilläkin paikkakunnilla on noita homppeleita niin paljon että heinäladot vaan viuhuu ettei sen pitäis olla päälimmäinen syy järkytykseesi.. Poikasi voi olla enemmän järkyttyny siitä et äiti yllätti suutelemasta. mun itsetunnolle ei ois ainakaa tehny hyvää varsinki ku ton ikä'senä on niin epävarma itsestään

En tietenkään aio lapselle kauhistella, mutta tiedän esimerkiksi miten omalla työpaikallani monet suhtautuu homoihin, mm. jostain ohjelmista kommentoineet, että siinä meni kaks homoa/lesboa naimisiin hyiii....eli ei kaikki mene tosiaan niin kuin jossain ihannemaailmassa. Olisi vaan niin paljon helpompaa jos lapsi hetero niin mulle kuin lapselle.

En voi kuvitellakaan mitä esim. omat vanhempani sanoisivat jos poika tulisi poikaystävän kanssa heille kylään. Mutta tosiaan en aio lapselle kauhistella asiaa, mutta ei tunnu kivalta jos hän on homo. Silloin jää lapsettomaksi jne. Oma poika kuitenkin lapsirakas ja osaa leikkiä lasten kanssa, varmaan haluaisi omiakin lapsia joskus ja niitä ei oikein homosuhteessa hankita ainakaan helposti.

Näitä asioita pohdin. Odotan nyt mitä tapahtuu, kun poika tulee ulkonta. En aio sanoa mitään, en osaa keksiä mitä sanoisin, ettei tule jotenkin nolo tilanne. Aion ainakin odottaa, että sanooko lapsi mitään. Jos ei sano niin ehkä jotain sanon, vaikka että näin heidän suutelunsa kun tulin vahingossa ilman koputusta. Toivottavasti, et loukkaantunut. Onko hyvä sanominen? Toivon, että poika vastaa, että oli pelkkä vitsi ja harjoittelua tyttöjä varten.

Älä sano mitään.

Asia ei sulle kuulu, kyse on lapsesi yksityiselämästä. Tietysti tuonikäiselle kannattaa antaa esim. sukupuolivalistusta, mutta yleisesti. On lapsesi oma asia, kenen kanssa suhteeseen ryhtyy. Nuo on tärkeitä ja herkkiä asioita. Varmimmin pilaat suhteesi lapseen, jos hänet tuomitset.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Tottakai äiti menee paniikkiin. Normitilanne on kuitenkin se että saa esim. lapsenlapsia joka homomiehille onkin vaikeampi nakki. Homoilla on myös vaikeampaa elämässä. Niin se vaan menee ikävä kyllä.

Ap, mäkin pussailin 15-vuotiaana tyttökaverin kanssa ihan kokeilun takia ja olen ihan tavallinen tyttö, siis hetero.

Ja kenenhän takia homoilla on vaikeampaa? Aivan. Jokainen voi aloittaa sen asennemuutoksen ihan omasta itsestään.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Miksi ap:ta yritetään syyllistää siitä, että toivoisi poikansa olevan hetero? Eikö muka kukaan muu ole nähnyt, miten helvetin vaikeaa homon elämä tässä yhteiskunnassa voi olla?

Saahan sitä salaa mielessään toivoa mitä haluaa. Mutta jos sen ikinä koskaan näyttää sille lapselle, että hän ei kelpaa sellaisena, vaan äiti toivoo jotain muuta, niin se ei ole sitten niin hyvä asia. Vai mitäpä itse tuumit?

Minä ottaisin asian puheeksi kun poika kotiutuu. Sanoisin vaikka että "anteeksi että avasin suljetun oven noin vain, jatkossa aion koputtaa ensin." Jos poika tahtois kertoa jotain / selittää asiaa jotenkin niin tuosta olisi helpompi jatkaa kuin ottaa asia itse puheeksi. Poika saisi tuosta viestin ettei hänen toimissaan ole mitään väärää.

Mä itse olen toooosi pieneltä paikkakunnalta kotoisin ja siellä oli isona puheenaiheena vuosia sitten se, että mulla on ulkomaalainen mies! :o :o :o Voi elämä sitä selän takana puhumista...yski sanoi, että elämme sosiaaliavun turvin, toinen sanoi toista ja kolmas kolmatta. Mikään niistä juoruista ei kuitenkaan ollut totta.

Sitten, kun esikoinen syntyi, niin joka toinen kylänmies ja -nainen juoksi minut ja vaunut nähdessään katsomaan, että minkä näköinen "otus" sieltä sitten oikein syntyikään?!?! :headwall:

Myöhemmin, kun kyläläiset kuulivat, mitä ja missä mieheni opiskelee ja että on tehnyt töitä alusta lähtien ja on ollut armeijassa töissä ja vieläpä entinen ammattiurheilija, niin johan niitä selkääntaputtelijoita ilmaantui |O Turhaan tosin...

Minä annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja juorut ym loppuivat, kuin seinään.

Vähiten olisin murheissani juoruilijoista siis...juoruja saa liikkeelle asiasta, kuin asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Saahan sitä salaa mielessään toivoa mitä haluaa. Mutta jos sen ikinä koskaan näyttää sille lapselle, että hän ei kelpaa sellaisena, vaan äiti toivoo jotain muuta, niin se ei ole sitten niin hyvä asia. Vai mitäpä itse tuumit?

Ei tietenkään sitä kuulu lapselle näyttää, mutta ei toista saa syyllistää sen perusteella mitä toivoo. Onhan se totta, että heteroiden elämä on moniverroin helpompaa. Puhutaan nyky-yhteiskunnasta, joka on kaikinpuolin suvaitseva, mutta se ei aina toteudu. Joku pieni maaseutupitäjä ei taida olla sen suvaitsevaisempi tänään kuin 20 vuotta sittenkään.

En tietenkään aio lapselle kauhistella, mutta tiedän esimerkiksi miten omalla työpaikallani monet suhtautuu homoihin, mm. jostain ohjelmista kommentoineet, että siinä meni kaks homoa/lesboa naimisiin hyiii....eli ei kaikki mene tosiaan niin kuin jossain ihannemaailmassa. Olisi vaan niin paljon helpompaa jos lapsi hetero niin mulle kuin lapselle.

En voi kuvitellakaan mitä esim. omat vanhempani sanoisivat jos poika tulisi poikaystävän kanssa heille kylään. Mutta tosiaan en aio lapselle kauhistella asiaa, mutta ei tunnu kivalta jos hän on homo. Silloin jää lapsettomaksi jne. Oma poika kuitenkin lapsirakas ja osaa leikkiä lasten kanssa, varmaan haluaisi omiakin lapsia joskus ja niitä ei oikein homosuhteessa hankita ainakaan helposti.

Näitä asioita pohdin. Odotan nyt mitä tapahtuu, kun poika tulee ulkonta. En aio sanoa mitään, en osaa keksiä mitä sanoisin, ettei tule jotenkin nolo tilanne. Aion ainakin odottaa, että sanooko lapsi mitään. Jos ei sano niin ehkä jotain sanon, vaikka että näin heidän suutelunsa kun tulin vahingossa ilman koputusta. Toivottavasti, et loukkaantunut. Onko hyvä sanominen? Toivon, että poika vastaa, että oli pelkkä vitsi ja harjoittelua tyttöjä varten.

Minusta tuo kuulostaa hyvältä, sillä jos asiasta ei sano mitään, tulee siitä ainakin silloin helposti tabu. Toki ei tarvitse ruveta ylettömästi utelemaan ja kyselemään yksityiskohtaisemmin, mutta kyllä mä äitinä ottaisin asian jotenkin puheeksi, jos poika ei itse ottaisi. Tuskin tuonikäinen poika kovin vuolaasti tuollaisista asioista puhuu, mutta haluaisin jotenkin ainakin ilmaista, että olen valmis kuuntelemaan, jos hän haluaa puhua, vaikkei juuri sillä hetkellä haluaisikaan puhua, niin ehkä myöhemmin olisi helpompi hänen tulla juttelemaan halutessaan sinulle jos et vaikene nyt täysin asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei tietenkään sitä kuulu lapselle näyttää, mutta ei toista saa syyllistää sen perusteella mitä toivoo. Onhan se totta, että heteroiden elämä on moniverroin helpompaa. Puhutaan nyky-yhteiskunnasta, joka on kaikinpuolin suvaitseva, mutta se ei aina toteudu. Joku pieni maaseutupitäjä ei taida olla sen suvaitsevaisempi tänään kuin 20 vuotta sittenkään.

Samaa mieltä. Ja luotan siihen että ap osaa olla pojan kanssa asiallinen, vaikka täällä avoimesti puhuukin kauhistumisestaan. Samoin tekisin minäkin, että vaikken osaa suhtautua, lapselle olisin asiallinen.

Vanhempaa saamme omassa mielessämme kauhistua mitä kummallisempia asioita, kuten lapsen kakan väriä, niin MIKSI IHMEESSÄ emme saisi kauhistua mielessämme asiaa joka ei ole helppo omasta mielestämme.

En voi puhua muiden puolesta, mutta minä ainakaan en syyllistä tuosta asiasta. Totuus on kumminkin se, että nyt kannattaa miettiä omaa suhtautumista asiaan. Kaikki toiveet eivät käy toteen, ja silloin on vain yritettävä elää niidenkin asioiden kanssa, jotka eivät itseä miellytä. Pahinta olisi tuomita poika homouden vuoksi. Äiti on pojalle varmasti tärkein ihminen elämässä, ja olisi kamalaa, jos äitiin ei voisi tukeutua asiassa, joka ehkä itseäkin hämmentää. Voimia sinulle, ap, helppo on tietysti sanoa, että älkää välittäkö muiden puheista, mutta kuten joku jo sanoikin, pienellä paikkakunnalla juoruja tulee oli sitten aihetta tai ei.

Mua vähän surettaa apn poia. Ap tuntuu vaan märisevän omia asioitaan eikä yhtään huomioi, että kyse on toisesta ihmisestä. Jos poika on onnellinen ni miksi äiti rasvaa köyttä?

minäminäminäminä

Voi olla ihan vain kokeilukin. Kyllähän nuo jätkät saattaa runkatakin ringissä. Tai sitten hän on homoseksuaali, ei se maailmanloppu ole. Nykyään tuo homouskin on muotia, sitä en kyllä ymmärrä.

Yhteistyössä