Ä
Äidiksi tuleva
Vieras
En ole koskaan tuntenut itseäni yksinäiseksi. Minulla on paljon kavereita, mutta suurin osa jäi muualle Suomeen, kun muutimme miehen työn perässä. Viikonloppuvisiitit ovat ahkeria suuntaan ja toiseen, joten asiassa ei ole ollut mitään ongelmaa. Nyt olen kuitenkin raskaana ja tajusin yhtäkkiä, ettei minulla ole ketään, jonka kanssa voisin mennä vaikka vaunulenkille arkena. Vauvan kanssa tuskin jaksaa myöskään ottaa ihan yhtä usein vieraita vastaan viikonloppuisin. Mitäs, jos alan tuntea itseni yksinäiseksi miehen ollessa töissä? Surettaa myös lapsen puolesta, joutuuko se aina olemaan vain äidin kanssa, koska aijon jäädä hoitovapaalle? Taloyhtiömme muut lapset ovat yli 10 vuotta vanhempia. Minulla on niin paljon ystäviä, että en halua alkaa tutuiksi ihan kenen kanssa tahansa ts alkaa ahdistelemaan muita äitejä kaupoissa tai neuvolassa. En myöskään halua alkaa leikkipuiston "tuolta-se-takiainen-taas-tulee-väkisin-tekemään-tuttavuutta" -tapaukseksi. Miten voi järkevästi verkostoitua samanhenkisten äitien kanssa? Onko vaikka jotain nettisaittia, jossa voi etsiä äitideittejä?
Onko muilla samoja kokemuksia? Kaipasitko lähiystäviä yhtään sen enempää äidiksi tulon jälkeen eli murehdinko turhaan?
Onko muilla samoja kokemuksia? Kaipasitko lähiystäviä yhtään sen enempää äidiksi tulon jälkeen eli murehdinko turhaan?