Yllätysplussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei nimellä nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei nimellä nyt

Vieras
Juu, näin pääs käymään, että ehkäisystä huolimatta "nalli napsahti"..
Ei olla miehen kanssa oikein innoissaan asiasta, mutta kun kerran lapsi on tullakseen niin tulkoon.
Tää on vaan tosi huono ajoitus... Just sain uuden työpaikan monen vuoden kotona olon jälkeen ja lapset aloitti hoidossa.
Nyt sitten joudun nolona kertomaan pomolle, että jäänkin keväällä äitiyslomalle..
Vaikka vahinko onkin, niin en halua keskeytystä. Lapsi on kuitenkin lahja.
Tämän jälkeen mies menee steriloitavaksi. Kolme muksua riittää meille ;)

Kiitos.
Huolestuttaa, että miten selvitään taloudellisesti ja uusiiko mun masennus. Mulla kun on ollut molempien muksujen jälkeen masennusta, toisen jälkeen pahana+paniikkihäiriö.
Onneks nää muksut on jo sit niin "isoja", etteivät ihan kaikkeen tarvitse äitiä avuksi.

Saapiko udella että miten vanhoja sulla on lapset ja miten kauan molempien syntymän jälkeen masennus kesti ja onko sulla ajatusta "miksi" se mahdollisesti puhkesi (vai oliko ns. normaalia baby bluesia)?

Kiitos taas vastauksista!

Muksut on nyt 5- ja 3v. Ekan lapsen jälkeen meni baby bluesina, mutta toista odottaessa alkoi paniikkikohtaukset ja masennuin keskivaikeaan/vaikeaan masennukseen. Tilanne vaan paheni synnytyksen jälkeen. Sairastin pari vuotta. Ei selvinnyt mitään yksittäistä syytä, oli monen asian summa. Nyt on ollut useita kuukausia hyvä tilanne ja aloin taas nauttia elämästä.
Toisaalta nyt osaan tarvittaessa hakea apua ajoissa, ennenkuin tilanne luisuu sellaiseksi mitä oli kakkosen syntymän jälkeen.

Juu, meinaan kyllä sanoa pomolle, ettei ollut suunniteltu raskaus. Toivottavasti ymmärtää..

Tuulimunaraskauden kokeneelle onnea yritykseen! Tuntuu jotenkin kurjalta, kun toiset yrittää vuosiakin saada omaa lasta ja meille pukkaa tahtomatta :(

Eiköhän me tästä jotenkin selvitä. Onhan muutkin selvinneet..

Terv. Kinder-äiti ;)

Kyllä pomo ymmärtää, usko pois vaan! Aivan varmasti selviätte! Tämmöstä se elämä on, ei aina voi kaikkea suunnitella. Eikä sinusta pidä kurjalta tuntua, jos jollain muulla ei onnistu, höpsistä!!!

Kiitokset jälleen!
Puhuttiin miehen kanssa, että hän vois jäädä hoitovapaalle. Tai vaikka vanhempainvapaalle jo, riippuen kauanko imetän vauvaa.
Näiden kahden kanssa kun minä oon ollu kotona. Nyt olis miehen viimeinen mahdollisuus olla koti-isinä pari vuotta.

ap, mulla on tullut tässä raskaudessa ihan vähän veristä vuotoa jo muutamaan otteeseen. ensin tuli siihen aikaan kun menkkojen piti alkaa, sitten rv5 ja risat. ihan niin että pyyhkiessä jäi punaista rantua paperiin. mutta kipuja ei ollut kyllä mulla.

sanottiin että jos vuoto ei yhtä siteellistä enemmäksi ylly eikä pahasti kipuile niin ei tartte huolehtia.

onnea yllätysplussasta :heart:

Kyllähän tuollainen ylläri pistää pakan sekaisin pitkäksi aikaa. Mutta on se ylläri vaan sitten kuitenkin maailman paras, ja sitten kun se on jo maailmassa niin ei voi muuta kuin olla onnellinen että se ehkäisy petti :)

äitipeikko: Mulla on viikkoja 5-7. Varmasti en osaa sanoa, kun kierto on ollut niin pitkä (39vrk).
Ensin vuoto oli sellaista ruskeaa, seuraavana päivänä verisempää. Ei kamalasti vuoda, mutta siteeseen kuitenkin on tullut selvästi.
Sain soittoajan lekurille iltapäivälle ja kyselen samalla tuosta jutusta.
Kiitos sulle :)

mirena04: Niin se varmasti on. Eiköhän tää tästä iloksi muutu. Nyt on jo pahimmasta järkytyksestä selvitty :)

Onnea :heart: Kerrot sitten pomolle joskus että yllärivauva tulossa, varmasti ymmärtää...IHANA nimitys tuo yllärivauva :heart: asiat järjestyy :hug:

Saanko udella että miten sulla kakkosen jälkeen se masennus näkyi elämässä, kun kerroit että se oli keskivaikea/vaikea?

Napasaara: En jaksanut mitään, oisin vaan halunnut nukkua, heräilin yöllä hirveisiin painajaisiin, mikään ei innostanut, itkin usein ja paljon ilman selvää syytä, itsetuhoisat ajatukset, syytin itseäni kaikesta, raivostuin herkästi jne.

Yhteistyössä