Yllätysraskaus ja mies vastustaa-onko muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
Tein eilen positiivisen testin. Tunteet heittelee laidasta laitaan. Lopullista päätöstä ei oltu lapsiluvusta tehty,mutta mies nyt kuitenkin aika kielteinen, kun "vahinko" tapahtui,mutta mun sydän sanoo,että haluan pitää lapsen. Miten tästä tilanteesta voi selvitä? Onko muilla ollut samaa tilannetta? Ei kiitos mitään saarnoja...

Me ollaan siis naimisissa ja 3 lasta...

Mikä on yllätysraskaus? Aina kun pippeli menee pimppiin...
Saatat olla raskaana mikäli...

-olet nainen
-olet harrastanut seksiä ilman ehkäisyä
-olet harrastanut seksiä EHKÄ ilman ehkäisyä
-olet EHKÄ harrastanut seksiä
-kuukautisesi ovat myöhässä (1min-9kk)
-kuukautisesi tulevat ajallaan
-et ole varma johtuuko verinen vuoto kuukautisista
-apteekin raskaustesti näyttää plussaa
-apteekin testi näyttää negaa
-apteekin testi näyttää vastavaloon kallistettuna, läpivalaistuna tai tietyssä valaistuksessa plussaa
-näet silmiäsi siristämällä apteekin testin kahtena
-et osaa tulkita apteekin testiä
-voit pahoin
-et voi pahoin
-voit ehkä pahoin
-ruokahalusi on moninkertaistunut
-ruokahalusi on kadonnut
-painosi nousee selittämättömästi
-painosi laskee selittämättömästi
-sinua väsyttää koko ajan
-koet olevasi elämäsi vedossa
-rintasi ovat turvonneet ja arat
-rinnoissasi ei ole tapahtunut muutoksia sitten teinivuosien
-vatsassa nipistelee ja vihloo tai tai juilii erikoisesti tai sitten ei
-sinulla on ummetusta ja ilmavaivoja tai sitten ei
-valkovuotosi on lisääntynyt merkittävästi tai vähentynyt poikkeuksellisesti
-pimppasi on kuiva ja rapea
-tunnet olosi kuumeiseksi ja turraksi
-mielialasi vaihtelevat hurmiosta ahdinkoon
- kissasi, koirasi, miehesi ja kymppiuutisten uutisankkuri käyttäytyvät poikkeuksellisesti, ihan kuin aavistaen jotain
-eläinkaupan gekot villiintyvät terraarioissaan (pystyvät kuulemma haistamaan raskaushormonit)
-kolme itämaan tietäjää ilmestyy kotiovellesi ja makuuhuoneesi yläpuolelle on syttynyt outo, kirkas tähti.
[/quote][/quote]

Meilä olis tuo sama tilanne, jos tulisin raskaaksi. Silti isännän kumin käyttö on epäsäännöllistä... Tästä olen häntä huomauttanut, mutta kun hän ei tykkää...

Alkuperäinen kirjoittaja olis:
Meilä olis tuo sama tilanne, jos tulisin raskaaksi. Silti isännän kumin käyttö on epäsäännöllistä... Tästä olen häntä huomauttanut, mutta kun hän ei tykkää...

Tuo on kyllä sitä laatua oleva ongelma, että mulla ainakin menis niin sukset ristiin. Vastuuta pitää ottaa.

Meille kävi noin. Ensin oli molemmille järkytys ja olin jo varannut aborttiajan kun alkoi kuitenkin mieli muuttua ja totesin ettei meillä oikeastaan ole mitään syytä miksi vauva ei voisi tulla. Sanoin miehelle että vauva jää. Ensin mies ilmotti että hän lähtee mutta muutti mielensä kuitenkin ja nyt on innoissaan asiasta. Se ensijärkytys vaan on niin kova että sitä sanoo ns. kiukun vuoksi ilkeitä asioita kuten meillä kävi. Uskon että asiat kääntyy parhain päin teillä, oli ratkasu sit mikä vaan :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
Tein eilen positiivisen testin. Tunteet heittelee laidasta laitaan. Lopullista päätöstä ei oltu lapsiluvusta tehty,mutta mies nyt kuitenkin aika kielteinen, kun "vahinko" tapahtui,mutta mun sydän sanoo,että haluan pitää lapsen. Miten tästä tilanteesta voi selvitä? Onko muilla ollut samaa tilannetta? Ei kiitos mitään saarnoja...

Me ollaan siis naimisissa ja 3 lasta...

ÄLÄ TEE PÄÄTÖSTÄ SIKSI ETTÄ MIEHESTI HALUAA SITÄ! Vaan tee päätös sen mukaan mikä itsestäsi tuntuu oikealta. Se olet sinä, joka sen abortin tekee ja sen asian kanssa elää loppuiän. Miehellesi se on varmasti "helpompi" paikka, kun ei tarvitse muuta kun sanoa oma mielipide.

jos haluat pitää lapsen, niin pidät. Jos miehesi siksi lähtee menemään niin anna mennä. Väärin tekee, kun ei vastuutaan kanna.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Tottakai pidätte lapsen kun vahinko on jo tapahtunut. Tämän jälkeen sitten varma ehkäisy ettei tapahdu uudelleen. Esim. sterilisaatio.

Sterilissatio onkin varmaan sitten edessä,koska mä tulen niin herkästi raskaaksi. Mutta mä oon niin vaikeassa tilanteessa...jos mies ei halua tätä ja mun sydän sanoo toista...

minusta tuo on mieheltäsikin aika vastuutonta olla asian suhteen kielteinen vaikka "vahinko" on yhdessä aikaansaatu ja varmasti luotettava ehkäisy olisi ollut saatavilla (vaikka yhdistelemällä useampia ehkäisymenetelmiä)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minusta tuo on mieheltäsikin aika vastuutonta olla asian suhteen kielteinen vaikka "vahinko" on yhdessä aikaansaatu ja varmasti luotettava ehkäisy olisi ollut saatavilla (vaikka yhdistelemällä useampia ehkäisymenetelmiä)

Ei se ole vastuutotnta mieheltä. Miehelläkin on oikeus mielipiteeseensä. Jos mun mies olisi lähtenyt niin en olisi velvottnut olemaan isä lapselle jota tämä ei halua vaikka olisi ollut millainen vahinko. Yhteisiä asioita ja päätöksiä ne ovat.

Eiköhän aikuiset ihmiset tiedä, että lapsi saattaa saada alkunsa, kun keskenään touhuavat.Shokki olis meilläkin, jos noin kävisi, mutta sitten asia on niin tarkoitettu ja meille tulisi kolmas lapsi. Ei mun mielestä aikuisilla voi "yllätysraskauksia" ollakaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Meille kävi noin. Ensin oli molemmille järkytys ja olin jo varannut aborttiajan kun alkoi kuitenkin mieli muuttua ja totesin ettei meillä oikeastaan ole mitään syytä miksi vauva ei voisi tulla. Sanoin miehelle että vauva jää. Ensin mies ilmotti että hän lähtee mutta muutti mielensä kuitenkin ja nyt on innoissaan asiasta. Se ensijärkytys vaan on niin kova että sitä sanoo ns. kiukun vuoksi ilkeitä asioita kuten meillä kävi. Uskon että asiat kääntyy parhain päin teillä, oli ratkasu sit mikä vaan :hug:

Onneksi miehesi tuli järkiinsä :) Minäkin toivon ja rukoilen,että vielä tulee se päivä kun miehen ajatukset muuttuu. Tämä nyt vain oli aikamoien shokki. Mä rakastan kumpaakin,mun miestäni ja jo nyt tätä nuppineulanpään kokoista lastani.

No meillä on ihan selkeä peli jos mies haluaa ilman kumia niin sitten haluaa myös lasta. Meillä on siis jo kolme lasta eikä erityisesti kuumeilla neljättä mutta ei se nyt mikään katastrofikaan olisi. En voi käyttää hormonaalista ehkäisyä eikä haluta vielä mitään lopullistakaan, joten kumeilla mennään.

Meillä oli kerran myös sama tilanne, kun kolmas oli vain parikuinen. Mutta päivää ennen aborttiaikaa mies kaappasi syliin ja sanoi mahalleni että kyllä me tästä selvitään. Valitettavasti se raskaus tosin päättyi keskenmenoon kuitenkin :/

Alkuperäinen kirjoittaja olis:

Kyllä se niin on, että jollei sitä ehkäsyä käytä, niin vauvoja saattaa tulla. Turha miehen siinä kohtaa mussuttaa, jollei kumia halua käyttää. Ja ainoo varma ehkäsykeino on pitää housut visusti jalassa, enkä usko että kovin moni mies siihen ryhtyy :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Tottakai pidätte lapsen kun vahinko on jo tapahtunut. Tämän jälkeen sitten varma ehkäisy ettei tapahdu uudelleen. Esim. sterilisaatio.

Sterilissatio onkin varmaan sitten edessä,koska mä tulen niin herkästi raskaaksi. Mutta mä oon niin vaikeassa tilanteessa...jos mies ei halua tätä ja mun sydän sanoo toista...

Niin, mutta kyllä hän on innokkaasti kylvänyt kuitenkin. Sinun kuuluu saada se pitää. En ymmärrä, että noin vastuuttomia miehiä on olemassa.

Onneksi miehesi tuli järkiinsä :) Minäkin toivon ja rukoilen,että vielä tulee se päivä kun miehen ajatukset muuttuu. Tämä nyt vain oli aikamoien shokki. Mä rakastan kumpaakin,mun miestäni ja jo nyt tätä nuppineulanpään kokoista lastani.

Eiköhän tuossa ole sulle vastaus, ihan omasta suustasi. Sanot, että rakastat pientä ihmisenalkua. Ei miehesi voi vaatia sinua luopumaan siitä, kun yhdessä olette "vahingon" aikaansaaneet. Edelleen, kyllä mun mielestä ehkäsyasioissa on turha jälkiviisastella, jos ei ehkäise tai ehkäisee "vain silloin tällöin", on mahdollista tulla raskaaksi. Jo ennestään vanhempana myös miehesi sen tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:

Eiköhän tuossa ole sulle vastaus, ihan omasta suustasi. Sanot, että rakastat pientä ihmisenalkua. Ei miehesi voi vaatia sinua luopumaan siitä, kun yhdessä olette "vahingon" aikaansaaneet. Edelleen, kyllä mun mielestä ehkäsyasioissa on turha jälkiviisastella, jos ei ehkäise tai ehkäisee "vain silloin tällöin", on mahdollista tulla raskaaksi. Jo ennestään vanhempana myös miehesi sen tietää.

Kiitos :) Juu kyllä tässä varmasti kumpainenkin on tiennyt kuinka voi käydä kun ei ehkäisystä huolehdita tarpeeksi hyvin...että sinänsä tämä ei nyt mikään yllätysraskaus voi olla. Mutta on tämä niin vaikeaa...

Yhteistyössä