Ylpeytesi aihe kodissasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanna80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sanna80

Aktiivinen jäsen
24.05.2004
14 725
5
36
Mikkeli
Mä just laittelin mun akvaariota kuntoon ja ajattelin, että on se vaan ihan sikamakeen näköinen! Siitä tuli mieleeni, että mikä on sinun mielestäsi parasta kodissasi, ylpeytesi aihe? Saa olla jännä sisustusjuttu, itsetehdyt verhot, persoonallinen ratkaisu pohjaratkaisussa, jokin yksityiskohta kodissa, tunnelma, ainainen siisteys, pullantuoksu... mikä vaan mihin itse olet erityisen mieltynyt ja mistä olet erityisen ylpeä! Nyt saa kehua retostella ihan vapaasti!!!

Mä vastaan kolme juttua:

- AKVAARIO: mulla on olohuoneessa 720-litrainen akvaario, joka on siis 2 metriä pitkä. Se ON upea!! Todellinen katseenvangitsija ja tunnelmanluoja ja nyt varsinkin kun taas siivosin sen ja laitoin sinne uusia juttuja ja uusia kaloja.
- TAKKA: itse en olisi osannut kauniimpaa tehdä/suunnitella, mutta siihen ihastuin tässä talossa ensimmäisenä. Tosi kaunis ja varmasti persoonallinen, rakentajan itsensä suunnittelema ja muuraama.
- SOHVA: mä rrrrrrrrakastan meidän sohvaa. Siihen mahtuu koko perhe ja pari vierastakin lojumaan. Se on paitsi iso ja mahtava, myös mukava ja kaunis ja käytännöllinen. Helppo pitää siistinä ja tosi hyvä istua sekä löhötä.

tässä väliaikaisasunnossa ei mikään, mutta tulevassa omakotitalossamme seuraavat:
(ja muutto tän kuun lopussa... :heart: )
1. Keittiön pöytätasot. Umpipuuta, eli umpipähkinää. Puuseppämieheni käsittelemät ja on todella katseenvangitsijat. Kellään tutuilla ei ole sellaisia.
2. Värimaailma. Tummia seiniä kuviollisten tapettien kaverina. Ei mitään vuokra-asuntomeininkiä.
3. Erilaiset pohjaratkaisut, kuin moni muu olisi tehnyt. Meidän koti, meidän ratkaisut.

Joo-o... meillä ei ole yhtään mitään. Paitsi lapseni ja lapseni isi, joihin olen huippumieltynyt ja jotka takuuvarmasti vangitsevat ainakin minun katseeni!

Mutta tosiaan, sisustusratkaisut on sellaisia... halpoja ja rähjäisiä.

Takka ja pönttöuuni on kyllä mun silmään ja hipiälle :D niin ihanat. Näillä pakkasilla varsinkin arvostus on noussut huikeasti.

Mutta siis muuten varmaan ihan vaan tää ilmapiiri. "Leppoisaa ja kodikasta" kuten kaverini kerran kuvaili meidän kotia. "Tänne on kiva tulla" sanoi toinen kaveri.
Tykkään tästä talostamme tosi paljon. Tää on Koti :heart:

1.Tulisijat, joita löytyy neljä, eli ainoastaan yhdesä huoneesta kylppärin lisäksi semmoinen puuttuu.

2. Kaikki remontoidut tilat, eli käytännössä kaikki muut huoneet paitsi (jälleen kerran) kylppäri ja rappuset. Oon oikeasti ylpeä siitä mitä ollaan tässä vanhassa talossa saatu aikaiseksi ja ollaan onnistuttu tekemään uutta, joka kuitenkin sopii talon henkeen loistavasti.

Meidän mööpelit. Siis nuo vanhat talonpoikaiskalusteet, jotka appiukko on taidolla kunnostanut. Niitä on kertynyt jonkin verran. Arkku, pöytä, vitriinikaappi, lipasto, iso lipasto ja renginkaappi. Kaikki ihania mielestäni ja semmoisia jotka tulee olemaan meillä aina.

Koti ylipäätään. Tämä ei missään nimessä ole millään mittakaavalla luksus tai edes erityisen hieno. Mutta tämä on huolella rempattu ja laitettu, tarkkaan mietitty ja kovalla työllä tehty. Paljon on vielä laittamattakin, mutta paljon ollaan jo saatu pienellä rahalla aikaiseksi.

Meidän sohva ja nojatuolit
Ne on semmoinen spesiaali ylpeydenaihe. Ne kun ostettu kierrätyskeskuksesta, maksoi huimat 80? kotiin kuljetettuna.

Vielä yksi erityisjuttu: Kotonamme on ainoastaan sängyt, keittiön pöytä ja makuuhuoneen nojatuoli ostettu uutena. Tosin noistakin ollaan saatu lahjaksi kaikki muut paitsi tuoli :D. KAIKKI muu kotonamme on vanhaa ja käytettyä
:) . Paitsi tekstiilit jne.

No tää nyt on ihan tyhmä mutta mä tykkään mun omasta veskistä :D vanhan roosan ja vaniljan sävyjä,ihania tauluja,hyllykköjä joissa on kaikkea ihanaa,iso peili ,kaakelit sellaista pienen pientä,yläosa seinästä tapettia,kaikki on ihanaa,mun pikkuveski:)miespuoliset käy kylppärin vessassa B) jaa niin ja mun veskissä roikkuu veskipapruteline katosta!

Luulen kun aloitetaan makkarin remppa niin siitä tulee toinen ihanuus.

Makkarin verhot on UPEET, mä niin tykkään.

Lasiset hyllyt olkkarissa ja yöpöytien tilalla on kans aika mahtavat.

Takapihalle istutin 250 tulppaania, liljaa ja narsissia, keväällä se näyttää varmaan jokseenkin hienolta.

- lattiat, mieheni valitsema sävy, joka on osunut kyllä täysin kymppiin.
- yksi kukka, muratti sydämenmuodossa valkoisessa ruukussa. Olen siitä tosi iloinen että oo pystyny pitämään sen hengissä ja kukoistavana :heart:
- tytön makkarin tapetti, tykkään tosi kovasti, en ole nähnyt vielä kenelläkään muulla samankaltaista tapettia